تاریخ انتشارپنجشنبه ۹ آبان ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۰
کد مطلب : ۲۷۵۰۲
یکی از مراجع عظام تقلید با بیان اینکه ارزش پول ملی کاهش یافته است، گفت: هنوز مشکلات اقتصادی پابرجاست و باید کاری صورت بگیرد که مردم احساس کنند دولت جدید توانسته است بر مشکلات فائق آید.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از فارس، آیت‌الله حسین نوری همدانی امروز در دیدار با معاون امور زنان رئیس جمهور با تاکید بر شناخت ارکان انقلاب اظهار کرد: اسلام، مردم و ولایت فقیه سه رکن اساسی هستند که باید به دقت مورد بررسی قرار گیرند.
وی افزود: امام خمینی(ره) اسلام ناب را به عرصه زندگی ایرانیان آورد و آن را به عنوان هدیه‌ای الهی معرفی فرمودند؛ ولایت فقیه نیز دومین رکن انقلاب اسلامی است زیرا تا پیش از آن سلاطین تنها از دین به عنوان ابزاری برای دست یافتن به مطامع مادی خود بهره می‌بردند.
این مرجع تقلید با بیان اینکه در پیروزی و تداوم انقلاب مردم نقشی اساسی داشته‌اند عنوان داشت: حضور مردم در همه صحنه‌ها عامل اصلی حفظ نهضت بوده است.
وی ادامه داد: انقلاب اسلامی دارای برکات، دستاوردها و اهداف متعددی است؛ یکی از این مباحث مربوط به زنان و خانواده است و من در کتابی که به همین منظور نوشته‌ام زن را مظلومی به پهنای گیتی و در طول تاریخ معرفی کرده‌ام.
آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به مظلومیت همیشگی زنان در همه دوران‌ها و نظر منفی نسبت به بانوان در جوامع مختلف خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب برخی زنان هنوز به غرب گرایش داشتند ولی انقلاب توانست به تدریج موقعیت واقعی و جایگاه اصلی زنان را تبیین و متجلی کند.
استاد برجسته حوزه علمیه قم زنان را عاملی اساسی در سازندگی جامعه دانست و گفت: می‌توان گفت نقش زنان در این زمینه حتی بیشتر از مردان بوده است.
وی ادامه داد: اخلاق و روحیات مادران بر روی فرزندان آنها تاثیر فراوانی می‌گذارد بنابراین زنان باسواد، آگاه، بصیر و انقلابی می‌توانند نسلی را پرورش دهند که توانستند در دوران دفاع مقدس با جانفشانی و جانبازی از اسلام و انقلاب دفاع کنند.
آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به روایتی از حضرت محمد(ص) که بهشت را زیر پای مادران می‌داند گفت: برای اصلاح فرهنگ جامعه در مورد زنان نیازمند فعالیت‌های گسترده تبلیغی و رسانه‌ای طی سالیان متمادی هستیم زیرا خلاف آن نهادینه شده است.
این مرجع تقلید با تاکید بر تسهیل شرایط ازدواج جوانان عنوان داشت: گسترش دانشگاه‌ها و افزایش تحصیلات زنان از یک سو سبب شده است سن ازدواج آنها بالاتر رود در حالیکه بحران بلوغ از سال‌ها پیش در آنها به وجود آمده است؛ باید ضمن فکری اساسی برای این مورد در راستای آسان کردن شرایط ازدواج نیز تلاشی همگانی داشته باشیم.
وی با بیان اینکه به فرموده امام خمینی(ره) زنان سهم بیشتری در پیروزی انقلاب داشته‌اند تصریح کرد: بانوان از شروع نهضت با رعایت حجاب و عفاف در صف نخست حضور داشتند و در زمان دفاع مقدس هم فرزندان و همسران خود را به جبهه‌ها اعزام کردند ضمن اینکه آمار ۷ هزار نفری شهدای زن در زمان جنگ هم گویای حضور مستقیم آنها در نبرد با دشمنان است.
آیت‌الله نوری همدانی ادامه داد: امروز وهابی‌ها، تکفیری‌ها، صهیونیست‌ها و سایر دشمنان علیه جمهوری اسلامی دست به دست هم داده‌اند ولی ما نیز نظامی قدرتمند تشکیل داده‌ایم و در مقابل همه آنها ایستاده‌ایم؛ دشمنان سعی کردند با انحراف در بیداری اسلامی اجازه ندهند انقلاب‌های منطقه از انقلاب اسلامی الگو بگیرد.
استاد حوزه علمیه قم انقلاب اسلامی را زمینه‌ساز ظهور قیام حضرت مهدی(عج) دانست و افزود: راه ما بسیار روشن است ولی باید در راستای رسیدن به این هدف مهم تلاشی همگانی داشته باشیم.
وی با بیان اینکه کارهای رئیس جمهور جدید خوب است عنوان داشت: ما بر اساس آنچه رهبری فرمودند از دولت حمایت می‌کنیم؛ امیدواریم دولت بتواند هرچه سریع‌تر مشکلات مربوط به بانک‌ها و اقتصاد کشور را حل کند.
آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه ارزش پول ملی کاهش یافته است، تصریح کرد: هنوز مشکلات اقتصادی پابرجا است و باید کاری صورت بگیرد که مردم احساس کنند دولت جدید توانسته است بر مشکلات فائق آید.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴