مدیرکل آموزش‌ و پرورش مازندران مطرح کرد

منابع طبیعی، میراثی از گذشتگان برای آیندگان

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰
کد مطلب : ۲۷۲۱۴۷
مدیرکل آموزش‌ و پرورش مازندران با اشاره به اهداف آموزش و پرورش قرن 21 برای حفظ منابع طبیعی، گفت: منابع طبیعی میراثی از گذشتگان است که باید به درستی به آیندگان سپرده شود.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، سیدعلی قاسمی در جمع دانش‌آموزان و معلمان دبیرستان فرزانگان نکا و مسؤولان منابع طبیعی مازندران در مراسم حفظ منابع طبیعی با اشاره به مقاومت ملت ایران در برابر حریم‌شکن‌های بیرونی و متجاوزان به کشور، اظهار کرد: گاهی خود ما بستری را برای نابودی خود فراهم می‌کنیم که هیچگاه دشمن امکان آسیب رساندن به ما از آن طریق را نداشته است.

وی افزود: یعنی با نداستن روش درست زندگی کردن و استفاده درست از منابع طبیعی خود ازجمله آب و خاک، خود‌ به‌ خود کشور را بی‌حرمت کرده و به آن آسیب می‌زنیم که نتیجه آن نداشتن زندگی خوب برای خودم ما می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به به ارث رسیدن این کشور از پیشینیان برای امروز ما، خاطرنشان کرد: ما نیز باید به خوبی و سالم این منابع تحویل گرفته از پدران خود را به فرزندان خود هدیه بدهیم.

این مسؤول اضافه کرد: در این زمینه ابتدا باید به این نکته توجه کنیم که آموزش‌ و پرورش قرن 21 با قرن 20 و قرن‌های قبل از آن تفاوت دارد که چهار هدف و جهت‌گیری آموزش برای دانستن، آموزش برای بهتر زندگی کردن، آموزش برای رشد فکری و آموزش برای زندگی مسالمت‌آمیز را شامل می‌شود.

وی گفت: زندگی مسالمت‌آمیز فقط در برخورد با انسان‌ها خلاصه نمی‌شود بلکه موجودات دیگر را نیز در بر می‌گیرد که محیط زیست ما را تشکیل می‌دهند و بدون آن‌ها نمی‌توان زندگی کرد پس همه موجودات حق دارند و ما نمی‌توانیم در مورد طبیعت هر طور تصمیم بگیریم چراکه هر رفتاری از سوی ما پاسخی را از سوی طبیعت به همراه دارد.

قاسمی پاسخ رفتار انسان با طبیعت را گاهی مستقیم و گاهی غیر مستقیم توصیف و تصریح کرد: بلایای طبیعی، آلودگی دریاها و آلودگی هوا خود پاسخ غیرمستقیم طبیعت به اقدامات بشر هستند که زندگی ما را سخت کرده و باید برای رفع مشکلات ناشی از آن هزینه‌های اضافه بپردازیم.

وی افزود: منابع طبیعی میراثی از گذشتگان برای آیندگان است که همه اصول ازجمله شرع، اخلاق و انسانیت اجازه تخریب آن را به ما نمی‌دهد همچنان که عدم تحویل درست منابع به آیندگان نام نیکی از ما برجای نمی‌گذارد.

مدیرکل آموزش‌ و‌ پرورش مازندران سیل سال 1378 نکا را یادآوری و خاطرنشان کرد: وقوع این حوادث و بلایای طبیعی ناشی از عملکرد نامناسب سال‌های قبل از آن در حفظ و حراست از منابع طبیعی به خصوص جنگل‌ها بوده است.

این مسؤول در پایان بیان کرد: امروز دنیا به این نتیجه رسیده که باید به جنگل‌ها بها داد و منابع طبیعی را به عنوان سرمایه‌های خدادای باید برای نسل بعد حفظ کرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴