تاریخ انتشارسه شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۴
کد مطلب : ۲۳۹۷۳
طبق نظرسنجی جدید واشنگتن‌پست/ای بی سی نیوز مردم آمریکا به طرز قاطعانه‌ای از توافق دیپلماتیک بین آمریکا و روسیه برای امحای سلاح‌های شیمیایی سوریه حمایت می‌کنند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، نظرسنجی‌های پیشین نیز نشان داده بود که اکثر مردم آمریکا مخالف پیشنهاد «باراک اوباما» رئیس‌‌جمهور آمریکا برای مداخله نظامی در سوریه هستند.
تمامی این داستان‌ها از زمانی شروع شد که مخالفان و گروههای تروریستی در سوریه مدعی شدند که دولت «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه در حمله 21 آگوست (30 مردادماه) در نزدیکی دمشق از سلاح‌های شیمیایی علیه مردم استفاده کرده است؛ ادعایی که دولت سوریه رد کرد و هیچ سند و مدرکی آن را اثبات نکرد.
دولت آمریکا با این ادعاهای اثبات نشده، تمامی تلاش برای اقدام نظامی در سوریه را به کار گرفت و حتی اوباما در ابتدا اعلام کرد که بدون مجوز شورای امنیت سازمان ملل و حتی کنگره آمریکا دست به چنین اقدامی می‌زند اما چند روز بعد از این لفاظی‌ها، اوباما در سخنرانی خود در کاخ سفید اعلام کرد که تصمیم‌گیری درباره اقدام نظامی را به کنگره‌ واگذار می‌کند.
نظرسنجی‌هایی که از آن پس برای اقدام نظامی در سوریه صورت می‌گرفت همگی حاکی از مخالفت آمریکایی‌ها با مداخله نظامی کشورشان در سوریه بود.
چند روز پیش «جان کری» وزیر خارجه آمریکا و «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در ژنو با یکدیگر به توافق رسیدند که سوریه سلاح‌های شیمیایی خود را تحت کنترل جامعه بین‌الملل درآورد و ذخایر سلاح‌های شیمیایی خود را از بین ببرد.
این نظرسنجی‌ جدید نشان داد که تنها 44 درصد از آمریکایی‌ها اعلام کردند، در صورت عدم موفقیت توافق روسیه و آمریکا درباره سوریه از اقدام نظامی حمایت می‌کنند و 48 درصد دیگر نیز مخالف اقدام نظامی در چنین شرایطی علیه سوریه بودند.
نظرسنجی ای بی سی نیوز/واشنگتن‌پست به صورت مصاحبه از روز پنجشنبه آغاز شد و یک روز بعد از اعلام توافق مسکو و واشنگتن درباره سوریه جمع‌بندی شد.
در این نظرسنجی نشان داده شد که 47 درصد از آمریکایی‌ها بر این باورند که تهدید نظامی آمریکا علیه سوریه کمک کرد تا به دولت دمشق اعمال فشار شود تا کنترل سلاح‌های شیمیایی‌اش را واگذار کند و 40 درصد اعلام کردند که این تهدید به دیپلماسی خدشه وارد آورد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴