تاریخ انتشاريکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۷:۱۵
کد مطلب : ۲۰۹۰۳
تیم فوتبال نساجی مازندران برخلاف دو فصل گذشته که تنها یک هفته مانده به آغاز بازی ها تمرینات خود را از سر می گرفت ، در این فصل با وجود مشکلات همیشگی و دردسرسازش زودتر به فکر جذب بازیکن و برگزاری تمرینات و اردوی آماده سازی افتاد.
۰
plusresetminus
از پیوستن ناصر ابراهیمی به ببرها تا برگزاری اردو در نور و انتصابات عجیب در باشگاه!
به گزارش خبرنگار ورزشی بلاغ ، این اتفاق در حالی رخ داده است که مدیرعامل باشگاه نساجی از انتقال صد در صدی سند این باشگاه به نام حسین قاسم نژاد خبر داده است . هر چند این خبر نیز نتوانست دسته ای از هواداران نساجی را قانع کند و ظاهراً امسال نیز باید هواداران نساجی به دو دسته طرفدار قاسم نژاد و طرفداران مهدی پرهام تفکیک کنیم تا یاد هواداران پرهام و کوروش رحمانی در سال های نه چندان دور بیافتیم!
واما پس از مسجل شدن تداوم سرمربیگری یونس گرائیلی در تیم نساجی مازندران، تمرینات تست گیری این تیم از دو ماه قبل آغاز شد و به مرور زمان با بازیکنان مدنظر سرمربی تیم قرارداد امضا شد تا نساجی حدود 60 درصد بازیکنان خود را برای فصل جدید لیگ جذب کرده باشد
به این اسامی دقت کنید:
محمدباقرشعبانی ، محمد نژادمهدی ، عیسی پرتو ، امید شاه مرادی ، حسین بغلانی ، اسماعیل غروی ، مصطفی نوربخش ، میثم خداشناس ، محمد فتحی ،  هادی ریاحی ، اردلان کلوانی ، علی مقتدایی ، سجاد عاشوری ، مجتبی رمضانی ، احسان تاییدی ، ایمان جعفراوغلی
و اما نکته قابل توجه این لیست این است که تا اینجای کار باشگاه نساجی نشان داده است که طبق وعده داده شده ، سیاست استفاده از بازیکنان بومی ، جوان و باانگیزه را در پیش گرفته است و ظاهراً مانند فصل گذشته دیگر از بازیکنان غیربومی گران قیمت ، بی تعصب و در عین حال کم تأثیر خبری نیست.
مسئله دیگری که ذهن هواداران فوتبال دوست قائمشهری و کارشناسان و پیشکسوتان فوتبال مازندران را به خود مشغول کرده بود تجربه کم یونس گرائیلی در امر سرمربیگری می باشد . هر چند مسئولان باشگاه نساجی مازندران معتقدند یونس گرائیلی با حضور چندین ساله اش در لیگ برتر فوتبال کشور و همچنین تجربه مربیگری اش در تیم شهرداری تبریز و نساجی مازندران تجربه لازم برای این مسئولیت خطیر را دارد . با این حال پیوستن ناصر ابراهیمی ، مربی سابق تیم‌های ملی، پرسپولیس و سنگ آهن بافق به تیم نساجی مازندران به صلاحدید شخص یونس گرائیلی می تواند تا حدود زیادی دغدغه هواداران و پیشکسوتان را برطرف کند.
تیم نساجی پس از برگزاری تمرینات تست گیری و طی مراحل جذب بازیکنان دلخواه خود ، اولین مرحله از تمرینات بدنسازی بازیکنانش را از صبح امروز در سواحل نور آغاز کرد و عصر دیروز نیز مراسم معارفه ناصر ابراهیمی برگزار شد.
پس از اردوی سواحل و جنگلهای نور که تا روز سه شنبه و در دو نوبت صبح و عصر برگزار می شود شاهد حضور این تیم در مرحله دوم تمرینات بدنسازی در ارتفاعات آلاشت خواهیم بود تا یاد نادر دست نشان و تمرینات طاقت فرسائی که برای بازیکنانش در تیم های نساجی ، صنعت ساری ، شهرداری اراک و سایپاشمال قائمشهر در این منطقه در نظر می گرفت بیافتیم.
از سوی دیگر، تیم های پایه نساجی نیز به مانند تیم بزرگسالان این باشگاه زودتر از پیش بینی فوتبال دوستان مربیان خود را شناختند و تمرینات خود را از سر گرفتند . ولی مسئله ای که اسباب تعجب هواداران و کارشناسان فوتبال را به دنبال داشت اسامی مربیانی است که روزمه چندانی در امر مربیگری ندارند و هدایت تیم های این باشگاه را بر عهده گرفتند.
نساجی علی صداقت را به عنوان سرمربی نوجوانان نساجی انتخاب کرد و محمدباقر آهنگران و عباس شکری را نیز به عنوان دستیاران او معرفی کرد . در مورد صداقت تنها می توان گفت دستیار فصل گذشته سید مهرداد نصیرزاده در تیم امیدهای نساجی بود و مدرک B  مربیگری آسیا را در اختیار دارد.
علی نجفی نیز در حالی به عنوان سرمربی تیم جوانان نساجی نتخاب شد که تنها یکسال از دوران خداحافظی این مربی جوان از مستطیل سبز می گذرد و فقط چند ماهی پس از حضور در تیم صنعت ساری به عنوان دستیار شبیر لطفی فرار را بر قرار ترجیح داد و به قائمشهر بازگشت. در مورد مدرک مربیگری نجفی نیز اطلاعاتی در دست نداریم.
و اما نکته جالب تر در انتصابات مربیان تیم های پایه نساجی ، انتخاب محرم آقامحمدی به عنوان سرمربی تیم امید نساجی مازندران است. مربی که خودش عنوان می کند 8 سال از فوتبال دور بوده است!!
((حقیقتش من هشت سال از مسائل فوتبال دور بودم و دوستان از ما یاری خواستند و ما هم با کمال میل پذیرفتیم. آمدند گفتند شما فردی فوتبالی هستین و در بطن این فوتبال بزرگ شدی و مدرک A آسیا را داری و اهل این کاری و با فوتبال بزرگ شدی و دوست داریم امیدهای نساجی را به جایگاه واقعی که بسیار بالاتر از این حرف هاست برسانید و توانایی و حوصله آن را داری!))
ظاهراً تنها افتخار محرم آقا محمدی در طی چند سال گذشته نشستن تا پاسی از شب و دیدن کارشناسانه بازی های مهم فوتبال جهان می باشد!!
باید دید تیم های پایه نساجی مازندران می توانند به مانند فصل گذشته نسبت به امر بازیکن سازی موفق عمل کنند و عاملی برای تزریق بازیکن به تیم بزرگسالان این باشگاه باشند یا خیر ؟ و مهمتر اینکه آیا در فصل جدید نیز شاهد آبروریزی هائی فضاحت بار از قبیل عدم تأمین کرایه اتوبوس ، پرداخت نکردن هزینه غذای بین راهی بازیکنان ، بازداشت شدن سرپرست تیم ، نشستن بازیکنان ذخیره تیم در زمین پر از برف بدون داشتن حتی یک دست گرمکن و ... خواهیم بود یا واقعاً تیم های پایه این باشگاه رنگ آرامش به خود خواهند دید.
البته انتصابات عجیب و غریب باشگاه نساجی به همین جا ختم نمی شود و سید محمود اسدی به عنوان یکی از باتجربه ترین سرپرستان تاریخ باشگاه نساجی مازندران پس از چند سال جای خود را به جوانی به نام مسعود علیپور می دهد تا بهت و حیرت و تا حدودی واکنش تند هواداران این تیم را به همراه داشته باشد .
اعتراض هواداران نساجی نسبت به این انتصاب را زمانی می توانیم موجّه جلوه دهیم که دریابیم این جوان برادرزاده کمال علیپور ، نماینده مردم قائمشهر و سوادکوه و جویبار و کیاکلا در مجلس شورای اسلامی می باشد . هر چند محمدعلی قنبری ، مدیرعامل باشگاه نساجی این انتخاب را به هیچ عنوان سیاسی نمی داند و شخص مسعود علیپور نیز نسبت به توانائی هایش اعتقاد راسخ دارد. اما اتفاقات تلخ و محیرالعقولی که در طی فصول گذشته بر بازیکنان نساجی نازل گشته است بیانگر این مطلب است مسعود علیپور قطعاً در فصل جدید لیگ دسته یک کشور کار بسیار سختی در پیش دارد و حتی بسیاری معتقدند او در میانه راه پا پس می کشد.
انتصاب فرهاد حمیداوی به عنوان عضو جدید هیئت مدیره ومشاور عالی مالک نیز از دیگر تغییرات نیروی انسانی باشگاه بود که برخلاف انتصاب مسعود علیپور سروصدای چندانی برپا نکرد!
اما آماده سازی ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر و تسریع در نصب چمن مصنوعی این ورزشگاه نیز یکی دیگر از دغدغه های اصلی جامعه فوتبال قائمشهر می باشد که ذهن مسئولان باشگاه نساجی و هواداران متعصبش را شدیداً به خود مشغول کرده است . تحرکات قابل توجه شهرداری قائمشهر جهت تکمیل عملیات زیرسازی زمین ورزشگاه و اقدامات اداره کل ورزش و جوانان مازندران جهت تأمین و انتقال چمن مصنوعی درجه یک و هلندی این ورزشگاه از ترکیه بیانگر این مطلب است که می توان نسبت به آماده شدن این ورزشگاه قبل از آغاز بازی های لیگ امیدوار بود . بی شک تنها مسئولی که نسبت به آماده شدن این ورزشگاه حساسیت بیشتری از خود به خرج می دهد شخص احمد سعادتمند می باشد!  مدیرکلی که در ایام عید نوروز در مصاحبه ای عنوان کرد اگر این ورزشگاه تا قبل از آغاز بازی های نساجی آماده نشد بیائید یقه مرا بگیرید!
مطمئناً برای هواداران قائمشهری باور اینکه حداقل تا 10 سال از دیدن بازی های تیم محبوبشان در زمین های گل آلود و خاکی کمی سخت است ولی ظاهراً فوتبال قائمشهر حداقل در این زمینه گام مثبتی به جلو برداشته است می توان با وجود چمن مصنوعی ورزشگاه پیر شهید وطنی قائمشهر شاهد رشد فوتبال این شهر باشیم.
حال که آخرین تحولات باشگاه نساجی را مرور کردیم بد نیست نگاهی هم به نحوه صعود و سقوط 13 تیمهای دو کروه لیگ دسته یک کشور بیاندازیم:
در حالی مصوبه 16 تیمی شدن لیگ برتر در حال اجراء است که اجرای این طرح در یک پروسه سه ساله سبب می شود تعداد تیم های حاضر در لیگ یک از 28 تیم به 18 تیم کاهش یابد و لیگ در یک گروه برگزار شود، آنوقت هم می توان تعداد تیم های حاضر در لیگ برتر را به 18 تیم افزایش داد.
فصل آینده لیگ برتر با حضور 16 تیم و لیگ یک با حضور 26 تیم در دو گروه 13 تیمی برگزار خواهد شد. جالب اینجاست که در فص جدید از بازی پلی آف خبری نیست و تنها دو تیم از لیگ برتر به لیگ یک سقوط می کنند و تنها تیم های قهرمان گروه الف و ب لیگ یک راهی لیگ برتر می شوند.
 با سقوط 8 تیم از لیگ یک به لیگ 2 تعداد تیم های حاضر در لیگ یک در پروسه سال دوم به 22 تیم کاهش می یابد و این روند ادامه خواهد داشت تا لیگ یک 18 تیمی شود!
نمی دانیم مسئولان و هواداران تیم نساجی مازندران متوجه منظور نگارنده شده اند یا خیر ! ولی انشاالله در فرصتی مناسب این تغییرات سه ساله لیگ و تأثیر آن را بر عملکرد تیم نساجی را بررسی خواهیم کرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴