تاریخ انتشارسه شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲
کد مطلب : ۲۰۱۷۳۸
بنابر اعلام مدیر جهاد کشاورزی نکا، همراه با آغاز برداشت گندم از بیش از 12 هزار هکتار زمین کشاورزی، 40 هکتار در سایت الگویی نیز به کشت سویا اختصاص پیدا کرد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از پیک نکا، علی طاهری امروز ظهر با اشاره به شکل‌گیری دیدگاه‌های جدیدی در قالب کشاورزی جایگزین وابسته به اصول اکولوژیک در تولید مواد غذایی، اظهار کرد: افزایش مصرف نهاده‌های شیمیایی به منظور حفظ تولید در سیستم‌های فشرده کشاورزی، جمعیت موجودات در خاک را به شدت کاهش می‌دهد.

وی افزود: اما در سیستم زیستی از تولید محصولات کشاورزی، در اثر کاهش مصرف سموم و کودهای شیمکیایی، نقش بیولوژیکی خاک در باروری گیاهان افزایش قابل ملاحظه‌ای پیدا می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی نکا با بیان اختصاص 40 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان به کشت سویا در سایت الگویی، خاطرنشان کرد: باوجود به سطح زیرکشت یک هزار و 200 هکتاری سویای شهرستان در سال گذشته و باتوجه به اهمیت تولید دانه‌های روغنی، این میزان به یک هزار و 500 هکتار افزایش پیدا کند.

این مسئول درخصوص اجراي سايت الگويي سويا، اضافه کرد: کنترل محصولات زیستی از مرحله بذر تا بذر در تمامی مراحل تولید سوسط کودهای آلی و زیست مهارگرها از ویژگی بارز سايت‌های الگويي محصولات زيستي به شمار می‌آید.

طاهری همچنین در ادامه از آغاز برداشت گندم در سطح 12 هزار و 500 هکتار از مزارع شهرستان خبر داد و گفت: درحالی که از سوی مراکز خرید تاکنون بیش از 5 هزار و 500 تن گندم با قیمت تضمینی خریداری شده است پیش‌بینی می‌شود بیش از 30 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به این مراکز تحولیل شود.

 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴