تاریخ انتشاردوشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴
کد مطلب : ۴۶۲۸۵۰
مسئول موکب انصارالحسین(ع) نکا گفت: برای اربعین امسال حدود 40 دستگاه کامیون جهت اعزام به کربلا آماده کردیم که در سال 98 نزدیک به 6 میلیارد ریال کمک نقدی و حدود هشت میلیارد ریال، ارزش ریالی کمک‌های غیر نقدی به موکب انصارالحسین(ع) بوده است.
۱
plusresetminus
اعزام ۴۰ دستگاه کامیون به کربلا توسط موکب انصارالحسین(ع) نکا در ایام اربعین
به گزارش بلاغ نقی‌پورقربان در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: ثبت نام موکب انصارالحسین هر ساله بعد از اربعین حسینی انجام می‌گیرد که در سال گذشته به مدت سه ماه از طریق سایت رسمی موکب و بنر اطلاع‌رسانی جهت جذب خادمین در شهرستان نکا اقدام شد تا پس از سیر مراحل گزینش بعد از مدت پنج الی ۶ ماه حدود ۷۰ از نفر نیروهای جدید به جرگه خادمی برای موکب انصارالحسین اضافه شدند.

وی افزود: دستورالعمل‌ها به همه موکب‌ها ارائه شده و موکب انصار الحسین طبق دستورالعمل تمامی امکانات و تجهیزاتمان را آماده کرده است، در صورتی که ان شاءالله فضای اربعین در کشور عراق ایجاد شود ما این آمادگی را داریم که نزدیک به  دو هزار و ۵۰۰ تا سه هزار نفر را در روز اسکان، سازماندهی و بیش از ۱۰ هزار بسته غذایی در سه وعده صبحانه، نهار و شام داشته باشیم که همه این‌ها منوط به شرایط در کشور عراق است.

مسئول موکب انصارالحسین نکا، اذعان کرد: ما در دو سال قبل در تل‌زینبیه بودیم اما تا هفته‌های آینده گروهی از نیروهای موکب انصار الحسین برای قرارداد جدید با مکانی جدید برای اسکان زائران اباعبدالله عازم کشور عراق می‌شوند که پیش‌بینی مکان ما در باب‌القبله است و مقدمات اولیه را ما انجام دادیم نزدیک حرم اسکان پیدا خواهیم کرد.

این مسئول اشاره کرد: در همه سال تمامی هزینه‌های موکب از طریق خیرین و مردم شهرستان نکا جمع آوری می‌شود، در این دو سالی که شرایط کرونایی بر کشور حاکم بود موکب در شرایط دیگری نیز فعالیت می‌کرد، از اعمم فعالیت‌های موکب می‌توان به ساخت مسکن محرومان، کمک‌های مومنانه و….. اشاره کرد.

وی گفت: هر ساله موکب در ایام ماه محرم بیشترین نذورات خود را جمع آوری می‌کند، در ایام ماه مبارک رمضان از نذورات مبلغ کمی جمع آوری کردیم و همه مردم عزیز شهرستان همانند سال های ۹۷ و ۹۸ به این موکب نگاه‌هایی امام حسینی و اربعینی داشته باشند، امسال نیز همین نگاه را داشته باشند چراکه مردم شهرستان نکا پرچم دار هستند و این بیرق و علم امام حسین(ع) را در کربلا بلند خواهند کرد.

پورقربان تصریح کرد: در ۱۰ شب اول ماه محرم موکب مراسم عزاداری اباعبدالله را با سخرانی و مداحی برگزار می‌کنیم و نگاه ما این است که برنامه‌های امسال را همانند سال ۹۸ با حضور سخرانان مطرح کشوری برپا کنیم، از دیگر اقدامات فرهنگی موکب می‌توان به بازسازی واقعه عاشورا در خود حرم امام حسین(ع) دانست که هماهنگی‌های لازم را با همتای عراقی خود انجام دادیم که مورد استقبال خوبی از سوی کشور عراق همراه شد.

وی افزود: از جمله اقدامات خدماتی موکب می‌توان به خیاطی، کفاشی و همینطور تیم پزشکی درمانگاه امام سجاد(ع) دارای ۲۵ نفر کادر درمانی متخصص و عمومی مشغول اشاره کرد که در سال ۹۸ روزانه نزدیک به ۹۰۰ نفر ویزیت رایگان انجام شده است، خدمات‌دهی موکب انصار الحسین از ۱۰ صفر الی ۲۰ صفر در کربلا آغاز می‌شودو نیروها از پنج صفر عازم سرزمین عراق می‌شوند که از تمامی مردم شهرستان نکا،فرماندار امام جمعه و فرماندهی سپاه کمال تقدیر و تشکر را دارم.

مسئول موکب انصار الحسین، اظهار کرد: برای اربعین امسال حدود ۴۰ دستگاه کامیون جهت اعزام به کربلا آماده کردیم که در سال ۹۸ نزدیک به ۶ میلیارد ریال کمک نقدی و حدود هشت میلیارد ریال، ارزش ریالی کمک‌های غیر نقدی به موکب انصارالحسین(ع) بوده است که مردم عزیز شهرستان نکا تشکر ویژه را دارم.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴