تاریخ انتشاريکشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۷
کد مطلب : ۱۷۵۵۸۰
رسانه کوبایی «پرنسا لاتینا» به نقل از مدیرکل وزارت خارجه کوبا در امور آمریکا نوشته رویکرد آمریکا مقابل کوبا، به رغم آغاز مذاکرات صلح، همچنان به روال 50 سال گذشته خصمانه است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، آمریکا و کوبا سال گذشته میلادی بعد از 50 سال خصومت و دشمنی روابط دیپلماتیک خود را مجددا آغاز کردند. دولت آمریکا وعده داده بود که بعد از برقراری روابط و برافراشته شدن پرچم آمریکا در هاوانا تحریم‌ها بر ضد کوبا را لغو خواهد کرد اما این وعده تا کنون نه تنها  عملی نشده بلکه تحریم‌های جدیدی نیز علیه کوبا وضع شده است.

در همین ارتباط «ژوسفینا بیدال» مدیرکل وزارت خارجه کوبا در امور آمریکا روز جمعه در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی «توئیتر» از تداوم اعمال تحریم‌های آمریکا علیه کوبا خبر داده و از آن انتقاد کرده است.

به گزارش فارس به نقل از رسانه کوبایی «پرنسالاتینا» وی در این رابطه نوشته: «دولت آمریکا به تازگی شرکتی را به خاطر تجارت با طرف‌های کوبایی جریمه کرده است و این به معنی تداوم سیاست‌های 50 ساله آمریکا علیه این کشور آمریکای لاتینی می‌باشد.»

وزارت امور خارجه کوبا نیز با انتشار یادداشتی «رسمی» جزئیات تحریم‌های اخیر آمریکا علیه کوبا را منتشر کرد. در متن این یادداشت آمده است: «وزارت خزانه‌داری آمریکا، شرکت آمریکایی «هالیبرتون» را به علت برقراری روابط تجاری با شرکت کوبایی «کوبا پترولئو» در بین ماه‌های فوریه تا آوریل سال 2011 (بهمن ماه 1389 تا فروردین 1390) مبلغ 304 هزار و 706 دلار جریمه کرده است.»

در ادامه این یادداشت آمده: «3 روز پیش نیز دولت آمریکا شرکت فرانسوی «سی جی جی سرویس» را نیز به همین علت به پرداخت 614 هزار 250 دلار جریمه نقدی محکوم کرد.»

با وجود  برقراری روابط دوجانبه بین آمریکا و کوبا، «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا نیز روز چهارشنبه اعلام وضعیت اضطراری ملی علیه کوبا در این کشور را به مدت یک سال دیگر تمدید کرد!
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴