عضو خبرگان رهبری در گفتگو با بلاغ:

راه نجات اقتصاد مشارکت واقعی مردم است

تاریخ انتشاريکشنبه ۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۹
کد مطلب : ۴۸۵۲۷۷
نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری گفت: مردم در نظام اسلامی نقش حیاتی دارند و چالش‌های اقتصادی نیز تنها با حضور واقعی مردم قابل رفع است.
۰
plusresetminus
راه نجات اقتصاد مشارکت واقعی مردم است
آیت‌الله سیدرحیم توکل در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی بلاغ، انقلاب اسلامی ایران را تجلی اراده راسخ مردم ایران برای تحقق آرمان‌های دینی‌شان در همه زمینه‌ها و از جمله اقتصاد دانست.

وی خاطرنشان کرد: مردم ایران در ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ به جمهوری اسلامی رأی دادند تا قوانین اسلام در همه زمینه‌ها و از جمله در زمینه اقتصاد به اجرا گذارده شود که متاسفانه تاکنون این اتفاق به‌خصوص در حوزه اقتصاد رخ نداد.

نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری بیان کرد: اگر دولت بخواهد، که می‌خواهد، از فرامین رهبر معظم انقلاب و خواسته مردم تبعیت کند، باید در راستای جهش تولید، زمینه مشارکت واقعی مردم را بوجود آورد.

آیت‌الله توکل با اشاره به ساختار اقتصاد جمهوری اسلامی ایران براساس قانون اساسی، یادآور شد: اقتصاد در جمهوری اسلامی باید بر پایه سه بخش استوار شود، که بخش مغفول آن، بخش تعاون است.

وی تصریح کرد: برای تحقق موضوع نام‌گذاری امسال «جهش تولید با مشارکت مردم»، نباید بسوی خصوصی‌سازی به سبک گذشته رفت، بلکه باید به بخش تعاونی به مفهوم واقعی آن توجه کرد تا مشارکت واقعی در بخش اقتصاد بویژه جهش تولید اتفاق بیافتد، در غیر این صورت همان برخوردی با نامگذاری امسال و اهداف رهبری رخ خواهد داد که ظرف ۲۰ سال اخیر رخ داد و آن برخورد تبلیغاتی، شعاری و بیلبوردی با نام‌گذاری‌ها بوده است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر لزوم نظارت دقیق و فسادستیزانه دولت در تحقق شعار سال، هماهنگی سه قوه در این موضوع را امری اساسی دانست و گفت: شعار سال تنها بوسیله دولت قابل تحقق نیست بلکه قوه مقننه با نمایندگان جدید و پر انگیزه و پرانرژی مجلس شورای اسلامی و هم، قوه قضاییه باید به دولت کمک کنند تا این امر مهم اقتصادی، که شکوفایی در دیگر عرصه‌ها را نیز در پی خواهد داشت، محقق شود.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷