تاریخ انتشارسه شنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۳
کد مطلب : ۴۵۹۹۳۴
بعثت نبی مکرم اسلام، سرآغاز رسالت میلیاردها انسان مسلمان در تاریخ شد تا در هر سال بمناسبت عید مبعث، پیمان مجدد برای تلاش جهت تحقق اهداف پیامبر خاتم بعمل آورند.
۰
plusresetminus
مبعث، فرصتی سالانه برای تجدید میثاق جهت تحقق آرمان‌های بعثت است
به گزارش بلاغ؛ زهرا شاه اختری، کارشناس دینی در مصاحبه با خبرنگار ما، اظهار داشت: عیدمبعث، از بزرگ‌ترین نعمت‌های خداوند و از مهم‌ترین اعیاد جامعه جهانی مسلمانان است. مبعث، طلوع خورشید جهان گستر هدایت بشری توسط آخرین پیامبر برای معرفی کامل‌ترین دین الهی جهت رستگاری و سعادت ابناء بشر تا قیام قیامت است.

وی با بیان اینکه بعثت پیامبران با مبعوث شدن حضرت محمدابن عبدالله(ص)، به کمال خود رسید، یادآور شد: با این بعثت است که انسان‌ها امکان کمال خلقت خود را به تمامه بدست آوردند؛ چراکه این بعثت، دربردارنده کامل‌ترین دین خداست و با این بعثت، سلسله بعثت پیامبران به پایان رسید و اسلام به تنها دین قابل پذیرش نزد خداوند معرفی شد؛ چراکه از همه ادیان الهی کامل‌تر و متضمن هدایت انسان‌ها بسوی کمال مطلق است.

این استاد حوزه، لزوم راه‌اندازی نهضت تبیین و تبدیل آن به جریان تبیین در موضوع بعثت را ضرورتی جهانی توصیف کرد و گفت: بشریت معاصر بیش از هر زمان دیگر، امروز تشنه پیام‌های بعثت پیامبر گرانقدر اسلام است که در صورت آگاهی نسبت به اهداف و ایده‌آل‌های بعثت، رویکرد به آن از ناحیه جهانیان، امری قطعی خواهد بود و در آن صورت است که صلح و عدالت و اخلاق و معنویت جایگزین ظلم و فساد و بی‌اخلاقی‌های کنونی در سطح مناسبات جهانی خواهد شد.

وی مناسبت بعثت در هر سال را الهام‌بخش یکی از بزرگ‌ترین پیام‌ها و دستاوردهای آن دانست و اضافه کرد: بعثت، انبعاث دائمی را در هر سال به مسلمانان یادآوری می‌کند که هر فرد مسلمان بداند که او همانند پیامبر گرامی اسلام، مسئول و عهده‌دار رسالت آن پیامبر اعظم است و نمی‌توان خود را مسلمان و پیرو نبی مکرم اسلام دانست و در مقابل ظلم و فساد و بی‌عدالتی‌ها قیام نکرد و امر بمعروف و نهی از منکر را احیاء نکرد.

این پژوهشگر دینی، بزرگ‌ترین ظلم به بعثت را، غفلت از تبیین بعثت و وظائف مسلمانان در قبال بعثت دانست و عنوان کرد: انقلاب اسلامی ایران، بعثت یک ملت برای احیای ارزش‌های انسانی و اسلامی و نجات‌بخش بشریت از چنگال ظلم و فساد و جهالت است که سرانجام به ایده‌آل‌های خود بویژه در موضوع ظهور منجی عالم بشریت دست خواهد یافت.

وی اولین پیام بعثت را خواندن و عالم شدن برای انجام رسالت‌های فردی و اجتماعی توصیف کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴