مقاومت ۱۰۰ روزه رژیم صهیونیستی را به زانو درآورد؛

حماس آماده جشن پیروزی

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۳
کد مطلب : ۴۸۳۶۶۰
امروز در حالی جنگ غزه وارد صدمین روز خود می‌شود که روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» نوشته، اسرائیل به هیچ یک از اهداف خود در این جنگ نرسیده است و در مقابل، حماس آماده جشن پیروزی می‌شود.
۱
plusresetminus
حماس آماده جشن پیروزی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بلاغ؛ هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ماه ۱۴۰۲) یعنی درست صد روز پیش، برای خود تبدیل به یک مبدا تاریخ شده است! چرا که در این روز، صهیونیست‌ها از یک گروه فلسطینی به نام حماس و از ناحیه غزه، ضربه‌ای خوردند که در عمر هفتاد و پنج ساله خود هرگز مشابهش را نخورده بودند. ضربه‌ای دقیق، حساب شده، چند لایه و ترکیبی و در همه حوزه‌های نظامی، اطلاعتی، سیاسی و... این ضربه آن‌قدر سنگین، تاریخی و مؤثر بود که حتی یک تحلیلگر را در دنیا نمی‌توان یافت، اهمیت آن را «کم» دانسته باشد. جالب است بدانید همین چند روز پیش صهیونیست‌ها فرصت پیدا کردند تا با تشکیل هیئتی، به بررسی «چرایی و چگونگی» این شکست بزرگ بپردازند. این یعنی آنها هنوز از آن ضربه گیج هستند.
«کشت و کشتار وحشیانه هر آن کس که در غزه زندگی می‌کند» و «بمباران و تخریب هر آنچه در این باریکه وجود دارد» در دستور کار صهیونیست‌های عصبانی، گیج و دستپاچه قرار گرفت. آمریکا همه انبارهای تسلیحاتی خود را بدون محدودیت به روی صهیونیست‌ها باز کرد و صهیونیست‌ها شروع کردند به گرفتن انتقام تلفات سنگین خود از زنان، کودکان، نوزادان، بیماران و... بیمارستان‌ها و مدارس فلسطینی. آن‌قدر غیرنظامی کشتند که رکورد آدم‌کش‌های اول دنیا -از هزار سال پیش تا کنون-را شکستند. چیزی نزدیک به ۲۴ هزار نفر تا به امروز در غزه به شهادت رسیده و ۶۰ هزار غیرنظامی نیز مجروح شده‌اند و چیزی بالغ بر ۷ هزار غیرنظامی نیز هنوز زیر آوار هستند که آنها را هم باید شهید به حساب آورد.
 
صهیونیست‌های عصبانی، زخم خورده و گیج سه هدف مهم را هم برای خود اعلام کرده بودند: تسخیر غزه، نابودی حماس و آزادی همه اُسرای صهیونیست. برای توقف مهاجرت معکوسی که در «اسرائیل» شدت گرفته بود هم گفته بودند، حداکثر طی مدت هفت روز به این اهداف خواهند رسید. امروز جنگ غزه وارد صدومین روز خود شده، پنج تیپ صهیونیست از شمال غزه فرار کرده، صدها هزار صهیونیست کشته، مجروح، روانی یا معلول شده، موشک‌های حماس هنوز از غزه، شهرهای اشغالی را هدف قرار می‌دهد و اُسرای صهیونیست هم آزاد نشده‌اند. تنها دستاورد صهیونیست‌ها در این صد روز «کودک‌کشی» و «محاکمه در دادگاه لاهه به جرم نسل‌کشی» بوده است. 
 
روزنامه عبری زبان و مشهور «یدیعوت آحارونوت» به همین موضع پرداخته و نوشته است که، اسرائیل در این جنگ شکست خورده است. «برنیع»، نویسنده صهیونیست در روزنامه یدیعوت آحارانوت نوشت: «غزه بیروت نیست و السنوار عرفات نیست، او دنبال پناهندگی در تبعید نیست، بلکه برای جشن پیروزی در غزه آماده می‌شود...» به گزارش فارس، «برنیع» در یادداشتش با تیتر «همزیستی با شکست» در روزنامه یدیعوت آحارونوت این را هم نوشته که طرف صهیونیست «پذیرفته است که باید به دستاوردهای ناچیز جنگی که ۱۰۰ روز از آغاز آن می‌گذرد، بسنده کند.» این فقط یدیعوت آحارونوت نیست که از شکست صهیونیست‌ها نوشته است. این روزها بسیاری از رسانه‌های صهیونیستی با انتشار گزارش‌ از «ضرورت اعتراف تل‌آویو به شکست در غزه» و «جلوگیری از خسارت‌ها و هزینه‌های بیشتر» می‌نویسند و در عین حال می‌‌گویند چالش کنونی نتانیاهو این است که باید به گونه‌ای «شکاف بین انتظارات غیرمسئولانه‌ای را که ایجاد کرده‌ و تصمیمات دشواری که امروز باید بگیرد پر کند.»
 
مثلا تحلیلگر نظامی روزنامه عبری زبان «هاآرتص» یعنی «عاموس‌ هارئیل» نیز با اشاره به «از هم پاشیدگی کابینه اسرائیل» و «ضعف در اداره جنگ» نوشته است، روحیه مبارزاتی جنبش حماس همچنان پابرجاست و «ارتش اسرائیل همچنان از تحقق اهداف اعلامی‌اش و ثبت یک پیروزی» برای خود دور است و در چنین شرایطی در حال بیرون کشیدن نیروهایش از غزه است.
 
روزنامه «معاریو» یکی دیگر از این رسانه‌های عبری است که از زوایه‌ای دیگر به بررسی «شکست اسرائیل از حماس» پرداخته است. «معاریو» نوشته است،  بررسی‌هایش نشان می‌دهد «۵۳ درصد اسرائیلی‌ها معتقدند تل‌آویو، حماس را شکست نداده است و ۲۲ درصد هم معتقدند ارتش در جنگ شکست خورده است.» این نظرسنجی را «مرکز تحقیقات لازار برای این روزنامه انجام داده است» به این نتیجه هم رسیده که فقط ۹ درصد شرکت کنندگان معتقدند رژیم اسرائیل به پیروزی بزرگی دست یافته است.»

وبگاه آمریکایی «هیل» هم اذعان کرده صهیونیست‌ها در این جنگ شکست خورده‌اند: ️«درک کامل شکست اسرائیل در غزه دشوار است زیرا عمیق و چند لایه است و برخی از پیامدهای آن ناشناخته است...️ حتی اگر اسرائیل به نسل‌کشی محکوم نشود، تل‌آویو و واشنگتن در جنگ غزه شکست خورده‌اند...»

سانسور از ترس افکار عمومی 
رژیمی که شرایطش آن چیزی است که بالا به گوشه‌ای از آن اشاره شد، «حتما» به «سانسور» نیاز پیدا می‌کند. از همین رو باز رسانه‌های صهیونیست نوشته‌اند، ارتش این رژیم از ترس افکار عمومی، به «سانسور شدید واقعیات میدانی» پناه برده است. به گزارش تسنیم وبسایت عبری «والا» یکی از این رسانه‌هاست که در گزارشی نوشت: «ارتش همه اطلاعات مجروحان را در اختیار افکار عمومی قرار نمی‌دهد... ارتش از ترس اینکه ارائه همه اطلاعات باعث کاهش روحیه مردم می‌شود، اطلاعات را در اختیار مردم قرار نمی‌دهد.» وقتی «والا» داشت گزارش سانسور ضربات حماس به صهیونیست‌ها را تنظیم می‌کرد خبر رسید، حماس چهار‌تانک مرکاوا و یک بالگرد صهیونیست را هدف قرار داده و تلفاتی هم گرفته است. ‌گردان‌های قسام اعلام کرده‌اند یک بالگرد «اسرائیلی» را در شرق خان یونس در جنوب نوار غزه با موشک زمین به هوا هدف قرار داده است. گردان‌های القسام ۴ دستگاه ‌تانک مرکاوا و نفربر زرهی رژیم صهیونیستی را هم با راکت الیاسین ۱۰۵ در شرق شهر خان‌یونس واقع در جنوب نوار غزه منهدم کرده است.

سیا به کمک اسرائیل شتافت
سازمان جاسوسی آمریکا، برای جلوگیری روندی که تا اینجای گزارش به برخی از آنها اشاره کردیم، از همان روزهای نخست شروع جنگ به کمک صهیونیست‌ها شتافته است. این را روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» نوشته است. به نوشته نیویورک تایمز، سی‌آی‌ای در گذشته به اطلاعاتی که «اسرائیل» درخصوص رهبری حماس با این سازمان متحد خود به شراکت می‌گذاشت، تکیه می‌کرد، اما حمله ۱۵ مهر نشان داد مجموعه دستگاه‌های اطلاعاتی «اسرائیل» در مورد حماس دارای نقاط ضعف «قابل توجهی» هستند. به گزارش انتخاب، سی‌آی‌ای، یک کارگروه جدید برای گردآوری اطلاعات درباره رهبران ارشد گروه حماس تشکیل داده که رهگیری ارتباطات بین سران حماس و آگاهی از وضعیت و سرنوشت اسرائیلی‌های ربوده شده در غزه نیز در دستور کار آن است. این گزارش در روز جمعه، ۲۲ دی، حاکی است که این کارگروه به دستور «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، تشکیل شده که پس از حمله حماس به «اسرائیل» در روز ۱۵ مهر از آژانس‌های اطلاعاتی و پنتاگون، وزارت دفاع، خواست گردآوری اطلاعات درباره حماس را به سطح بالاتری ارتقا دهند.

کرانه باختری در آستانه انفجار
برخی گزارش‌ها حاکی است، اوضاع در کرانه باختری نیز روز به روز متشنج‌تر می‌شود و صهیونیست‌ها نگرانند، جوانان فلسطینی در این نقطه از فلسطین نیز به استفاده گسترده از سلاح رو بیاورند. شاباک نیز در این باره به نتانیاهو در مورد «امکان انفجار اوضاع در کرانه باختری» هشدار داده است. شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره تاکید کرده که سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی «شاباک» هشداری استراتژیک به نتانیاهو درباره احتمال انفجار قریب‌الوقوع اوضاع در کرانه باختری داده است. سرکوب و کشتار جوانان فلسطینی، عاملی است که صهیونیست‌ها را به این نتیجه رسانده که می‌تواند، باعث وقوع این انفجار شود. صهیونیست‌ها طی ۱۰۰ روز گذشته، جنایات هولناکی هم در کرانه باختری مرتکب شده‌اند اما به دلیل توجه افکار عمومی به تحولات غزه و یمن، کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

تظاهرات‌ها ادامه دارند
صهیونیست‌ها فقط در جبهه‌های جنگ از  فلسطینی‌ها و غزه شکست نخورده‌اند. آنها افکار عمومی جهان را هم باخته‌اند. نشان به آن نشان که طی این ۱۰۰ روز حتی یک روز هم دنیا، بدون تظاهرات ضد صهیونیستی نبوده است. دیروز خبر رسید انگلیسی‌ها برای چندمین بار علیه کودک‌کشی صهیونیست‌ها به خیابان‌های لندن ریخته‌اند. پیش از برگزاری این تظاهرات، لندن چهره امنیتی به خود گرفته بود.

گفته می‌شود این بار نیز حضور مردم انگلیس گسترده بوده و چیزی بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر علیه «رژیم کودک‌کش» شعار می‌دادند. واشنگتن، پایتخت آمریکا هم صحنه تظاهرات ضد صهیونیستی بود. سوئد و آفریقای جنوبی نیز دیروز شاهد تظاهرات گسترده در حمایت از ملت مظلوم فلسطین بود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳