تاریخ انتشاردوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۰
کد مطلب : ۴۸۲۸۹۶
در هفتاد و دومین روز جنگ غزه، سخنگوی ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی گفت سربازانش خسته شده‌اند و مبارزان حماس نیز با استفاده از ترفندهای جنگ، این سربازان را «گیج» کرده و می‌کشند.
۰
plusresetminus
ارتش رژیم صهیونیستی: خسته شدیم حماس سربازانمان را گیج کرده و می‌کشد
به گزارش بلاغ به نقل از کیهان؛ امروز جنگ غزه وارد هفتاد و سومین روز خود می‌شود و صهیونیست‌ها، به رغم داشتن انواع و اقسام حمایت‌ها و تسلیحات نظامی، و در حالی که هیچ خط قرمز و محدودیتی در کشتار مردم بی‌دفاع فلسطین ندارند، نتوانسته‌اند به حتی یکی از اهداف اعلامی‌شان برسند.
بررسی آخرین مواضع خودِ صهیونیست‌ها نیز نشان می‌دهد، شعبده‌بازی‌های رسانه‌ای، حمایت‌های نامحدود آمریکا و خیانت‌های آن چند کشور مرتجع عربی و کشتار وسیع زنان و کودکان باریکه غزه نیز اوضاع را تغییر نداده و مبارزان فلسطینی همچنان تلفات و خسارات سنگینی را تحمیل می‌کنند. به گفته سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی، همین طولانی شدن جنگ باعث شده، نظامیان صهیونیستی که به این‌جور نبردها عادت ندارند، «خسته و گیج» شوند و به راحتی از سوی مبارزان مسلح فلسطینی شکار شوند.
«دانیل ‌هاگاری» یک‌شنبه و در جریان گفت‌و‌گو با شبکه «سی‌ان‌ان» گفت: «سربازان ما خسته‌اند و از بار سنگین جنگ رنج می‌برند و بعضی از آنها بیش از یک و ماه نیم است که در میدان جنگ هستند...حماس برای قرار گرفتن نظامیان ما در کمین خود از بلندگوهایی استفاده می‌کند که یک‌صدای ضبط شده به زبان عبری را پخش می‌کند.» «هاگاری» درخصوص افتضاحِ کشته شدن سه اسیر صهیونیست توسط نیروهای خود و به گمان این که فلسطینی هستند هم این‌طور موضع گرفت که «نظامیان ما قوانین درگیری را رعایت نکردند و آنها نباید به هنگام نزدیک شدن به گروگان‌ها شلیک می‌کردند... حادثه کشته شدن گروگان‌ها ارتش اسرائیل را به لرزه انداخت و در این خصوص بیانیه‌ای صادر و مسئولیت آن را پذیرفتیم.... درحال جمع‌آوری اطلاعات درخصوص فرار گروگان‌های اسرائیلی هستیم... با روزهای دشوار و پیچیده‌ای روبه‌رو هستیم مسائلی که پیش از آن با آن روبه‌رو نبودیم.» روز جمعه، 3 اسیر صهیونیستی به دست نظامیانِ به قولِ ‌هاگاری «خسته و گیج» صهیونیست به اشتباه کشته شدند و موجی از خشم و نفرت و اعتراض در شهرک‌های صهیونیست‌نشین به راه انداخت. «یکدیگر کُشی» در جنگ غزه و از سوی نظامیان صهیونیست، طی همین هفتاد و اندی روزی که از جنگ گذشته است، بارها تکرار شده است.

فلسطینی‌ها ژنرال‌ها و نظریه‌پردازان را غافلگیر کردند
همزمان کانال پایگاه اطلاع‌رسانی فلسطین به نقل از «آوی دیچتر»، رئیس سابق شاباک نوشت: «ما در غزه هزینه‌های بسیار بالایی می‌پردازیم و تلاش‌های جنگی در آنجا بسیار دشوار است. اسرائیل هرگز از چنین نیروهای بزرگی در جنگ‌های خود استفاده نکرده است و همچنین از چنین حجم عظیمی از بمب و آتش در منطقه بسیار کوچک استفاده نکرده است.» او‌گریزی هم به روایت رسانه‌های این رژیم از روند جنگ غزه زد و گفت: «باید بگویم واقعیت میدانی در غزه متفاوت از چیزی است که می‌شنویم و اقدامات رزمی در آنجا بسیار دشوار است!»
روزنامه صهیونیستی معاریو نیز همین مفهوم را این‌گونه تکرار کرد که «پس از گذشت بیش از ۷۰ روز از جنگ در غزه، هیچ نشانه‌ای از فروپاشی حماس دیده نمی‌شود.» و از آن سو رویترز هم نوشت «حماس غزه را برای ارتش اسرائیل به یک هزارتوی مرگ تبدیل کرده است... تعداد تلفات ارتش رژیم در جنگ زمینی غزه تقریباً دو برابر بیشتر از لشکرکشی زمینی آن‌ها در سال ۲۰۱۴ است. فواز جرجیس، استاد مطالعات خاورمیانه در دانشگاه لندن نیز با اعلام این که «اسرائیل عمیقاً گرفتار باتلاق غزه شده است» تأکید کرد «ارتش اسرائیل شکست خورده و این مسئله برای ژنرال‌های اسرائیلی و نظریه‌پردازان آمریکایی غیر قابل انتظار بود!»

انتقام از بیماران و مجروحین!
صهیونیست‌ها که همواره، شکست در میادین جنگ را با کشتار بیماران، زنان و کودکان فلسطینی و همین‌طور بمباران بیمارستان‌ها جبران کرده‌اند! این‌بار با بولدوزر بیمارستانی را که مملو از پناهجو و بیمار بود، ویران کردند! آن‌طور که خبرگزاری‌ها اعلام کرده‌اند، بولدوزرهای اسرائیلی بیمارستان«کمال عدوان» غزه را به شکلی وحشیانه با بولدوزر تخریب و باعث شهادت شماری از بیماران و مجروحین شده‌اند. آن‌طور که «انس شریف» خبرنگار مشهور اهل غزه با انتشار ویدیو اعلام کرده است جنایت رخ داده در این بیمارستان «تکان‌دهنده» است و مجروحان و آوارگان فلسطینی که چادرهایشان در محوطه بیمارستان مورد هجوم بولدوزرها قرار گرفته از زنده به گور شدن تعدادی از این افراد خبر داده‌اند. العالم نوشته، صهیونیست‌ها پس از تخریب بیمارستان، 90 نفر را دستگیر کرده و با خود بردند!

این‌گونه جنایات طی هفته‌های گذشته آن‌قدر در غزه تکرار شده که بخشی از حامیان اصلی این رژیم نیز دیگر نمی‌خواهند، هزینه حمایت از چنین رژیمی را گردن بگیرند. در همین رابطه خبر رسیده آلمان و انگلیس خواستار «آتش‌بس دائمی» در غزه شده‌اند. در جریان قطعنامه پیشنهادی امارات هم که چندی پیش از سوی آمریکا وتو شد، تقریباً تمام شرکت‌کنندگان غربی و شرقی، آمریکا را در وتو کردن قطعنامه آتش‌بس، تنها گذاشتند. از خود آمریکا هم خبر رسیده که، ادامه حمایت از چنین رژیمی می‌تواند باعث شکست بایدن در انتخابات پیش رو باشد و بسیاری از اعضای فعال در کاخ سفید، تلاش می‌کنند این جنگ را هر طور که شده، به اتمام برسانند چون نمی‌خواهند هزینه حماقت‌های جانوری مثل نتانیاهو را بدهند. موضع‌گیری‌های اخیر بایدن علیه نتانیاهو نیز این خبر را تأیید می‌کند. بایدن که از هیچ حمایت و کمکی به صهیونیست‌ها دریغ نکرده، نگران انتخابات شده است. در همین رابطه «واشنگتن پست» در آمریکا به نقل از یک مقام بلند پایه این کشور که «نخواست نامش فاش شود»، نوشته «با وخامت اوضاع در نوار غزه، صدای اعتراض دوستان ما در گوشه و کنار دنیا در حال بلند شدن است و این اعتراض‌ها را ما می‌شنویم.»

تربیت جوانان برای نابودی اسرائیل!
اظهارات اخیر نتانیاهو درباره وضعیت جنگ در غزه، کشته شدن اشتباهی 3 اسیر صهیونیست و توافق اسلو و واکنش‌های تند علیه این اظهارات از دیگر خبرهای مرتبط با تحولات فلسطین است. نتانیاهو که بهتر از همه می‌داند، پایان عمر سیاسی‌اش نزدیک است، جزو معدود افرادی در «اسرائیل» است که نمی‌خواهد این جنگ، ولو به قیمت کشته شدن صهیونیست‌ها تمام شود. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که به شدت از درون و بیرون تحت فشار است گفت: «با وجود فشارهای بین‌المللی و با وجود بهائی که با کشته‌شدن فرزندان‌مان می‌دهیم باید به جنگ تا پیروزی ادامه دهیم.... در حال حاضر درگیری‌هایی در جبالیا و خان‌یونس در جریان است و تعدادی از مبارزان‌مان در آنجا کشته شدند... هرگز اجازۀ بازگشت به اشتباه معاهده اسلو را نخواهیم داد. بسیاری در جهان عرب فرزندان‌شان را برای از بین بردن اسرائیل تربیت می‌کنند.... من هم از کشته شدن اشتباهی گروگان‌ها ناراحتم... ما در جنگی وجودی قرار داریم و باید تا آخر آن را ادامه دهیم.» او این را هم اضافه کرد که افتخار می‌کند اجازه نداده کشور مستقلی به نام فلسطین تشکیل شود!
دیروز «بن کاسپیت»، روزنامه‌نگار صهیونیست در واکنش به این اظهارات گفت: «سخنرانی دیشب نتانیاهو نمونه‌ای از رسوایی و حقارت بود، آن‌قدر شرم‌آور بود که گانتز تصمیم گرفت به یک بیانیه کوتاه و خشمگین بسنده کند و...» نویسنده اشپیگل آلمان هم با اعلام این که «نابودیِ حماس محال است و جنگ باعثِ تقویت و قوی‌تر شدن حماس خواهد شد» پاسخ پروپاگاندای نتانیاهو را داد.

شکست اسرائیل در جنگ رسانه
شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی اما اعلام کرده است که 83 درصد از پست‌ها و یادداشت‌ها در اینترنت در رابطه با جنگ بر علیه «اسرائیل» و تنها 9 درصد به نفع آن است. بنابر اعلام این رسانه در مقابل هر گزارش مثبت در مورد «اسرائیل» در سایت‌های خبری بزرگ، 3 گزارش منفی وجود دارد... پیش از این نیز یک مرکز تحقیقاتی همین رژیم نوشته بود، مطالعاتش نشان می‌دهد، 95 درصد تظاهرات‌های خیابانی که در جهان برگزار می‌شود، علیه صهیونیست‌هاست و تنها 5 درصد تجمعات در حمایت از این رژیم است. این یعنی صهیونیست‌ها نه تنها میدان جنگ را که افکار عمومی را هم باخته‌اند.
سایر رویدادها
* بنی گانتز عضو کابینه جنگ: وارد نبردی سخت، پیچیده و دردناک شدیم و باید فرصت کافی را به ارتش برای کسب دستاوردهای لازم بدهیم.
* یواو گالانت وزیر جنگ: حادثه کشته شدن سه نفر از «گروگان‌ها» بسیار سخت و بخشی از بهای جنگی بزرگ است که ما هر روز آن را می‌پردازیم... بهای جنگ در غزه بسیار سنگین است و ما هر روز آن را پرداخت می‌کنیم... این جنگ طولانی خواهد بود.
* ژنرال اسرائیلی: السنوار بسیار خوشحال است زیرا ده فرمانده و سرباز ارتش را در الشجاعیه کشته و در همین حال هنوز دو گردان دارد که جنگ علیه آنها شروع نشده است.
* دانش‌آموزی که در آمریکا، مادرش از فلسطین حمایت کرده بود، از مدرسه اخراج شد. مسئولان این مدرسه گفته‌اند در یکی از تصاویر منتشرشده در صفحه این مادر، سربازی یک مسلسل را به طرف دستگاه نگهداری نوزادان نشانه گرفته بود که چنین تصاویری تحریک‌آمیز و گسترش‌دهنده خشونت است! مادر این دانش‌آموز اما پاسخ داده که هیچ یک از پست‌هایش تحریک‌کننده خشونت نیست و صرفاً به آنچه که در غزه در حال رخ دادن است اشاره می‌کند.
* هزاران نفر در نیویورک آمریکا، تولوز فرانسه، لندن انگلیس و تل‌آویو با برپایی تظاهرات خواستار توقف جنگ شدند. در لندن پزشکان به خیابان‌ها آمده بودند.
* صهیونیست‌ها در تجمع تل‌آویو و در واکنش به کشته شدن 3 اسیرشان به دست نیروهای خودی می‌گفتند: ارتش ما تروریستی است. آنها فرزندان ما را می‌کشند نه حماس.
* دیروز در بروکسل، پایتخت بلژیک نیز بیش از هفتاد هزار نفر در حمایت از ساکنان مظلوم غزه و در محکومیت نسل‌کشی 2.5 میلیون فلسطینی محاصره شده در این باریکه، علیه صهیونیست‌ها تظاهرات کردند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

چیستی حسنات دنیا و آخرت
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۷
کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱