تاریخ انتشاردوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۶
کد مطلب : ۴۱۶۹۴۰
امریکا به عنوان اولین کشور استفاده‌کننده از سلاح‌های شیمیایی و بیولوژیکی، فاقد کوچک‌ترین صلاحیت اخلاقی در بیان حقوق بشر و دفاع از انسانیت است چراکه این کشور همچنان در استفاده از سلاح‌های بیولوژیکی بی‌محابا عمل می‌کند.
۰
plusresetminus
امریکا، کشور شروری که بشریت را نابود می‌کند/استفاده از سلاح‌های بیولوژیکی اوج تجاوزطلبی امریکا در مناسبات جهانی
به گزارش بلاغ، وقتی یه کشوری همچون امریکا بدلیل استفاده گسترده و پی در پی از سلاح‌های شیمیایی و بیولوژیکی دست به کشتارهای وسیع می‌زند و طلبکارانه به زورگویی و قلدرمآبی می‌پردازد، جهانیان باید برای دفع خطر این کشور شرور دست به اقدام جمعی بزنند.

زورگیری امریکا و سکوت سازمان ملل، که در تصرف و تسخیر صهیونیست‌های امریکایی است، بی‌رمقی و خودباختگی بسیاری از کشورها را بهمراه داشته است. در این میان، هیچ ملتی را نمی‌توان یافت که نسبت به امریکا تنفر نداشته باشد و از اقدام‌های جبهه مقاومت و جریان‌های مبارزه با ظلم و ستم حمایت نکند.

 این موضوع تعجب آوری است که رسانه های غربی از دولتی صحبت می‌کنند که قصد دارد مانع استفاده از سلاح شیمیایی و کشتار جمعی در جهان شود در حالی که تاریخ خود مملو از مواردی است که با استفاده از سلاح های کشنده و مرگبار شیمیایی میلیون ها انسان بی گناه را در کشورهای مختلف به خاک و خون کشیده است.

آمریکا با تولید سلاح‌های بیولوژیکی چون باکتری باسیلوس آنتراسیس عامل بیماری سیاه‌زخم، فرانسیلا تولارنسیس باکتری عامل بیماری تولارمی یا تب خرگوش، بروسلا باکتری عامل بیماری تب مالت، باکتری کوکسیلا بورنتی عامل بیماری تب کیو، ویروس عامل آنسفالیت اسب ونزوئلایی، سم بوتولینیوم عامل بیماری بوتولیسم و عامل بیماری آنتروتوکسین B استافیلوکوکی حملاتی را در نقاط مختلف جهان انجام داده است، البته این موارد جدای از حمله شیمیایی به هیرشیما و ناکازاکی است.

سابقه ایالات متحده در حملات بیولوژیکی بسیار سیاه است و از این روش تاکنون مردم بسیاری و حتی برخی شخصیت‌های سیاسی را ترور کرده، شاید چنین واکنشی به پخش کرونا ویروس هم به خاطر همین سابقه سیاه باشد؛ باید زمان داد تا واقعیت مشخص شود.
 
در اینجا به 10 مورد از حملات شیمیایی آمریکا یا هم پیمانانش علیه شهروندان و غیرنظامیان اشاره شده است که نشاندهنده دشمنی ذاتی سردمداران این کشور با مبانی انسانی و اولویت تجاوزطلبی و زیاده‌خواهی‌های این کشور در مناسبات جهانی است.
 
*تخلیه 20 میلیون گالن ماده شیمیایی توسط ارتش آمریکا بر سر مردم ویتنام در سالهای 1962 تا 1971
طی جنگ ویتنام ، ارتش آمریکا بیش از 20 میلیون گالن ماده شیمیایی شامل عاملی نارنجی رنگ و بسیار سمی را بر روی جنگلها و مزارع این کشور و برخی کشورهای همسایه آن بصورت اسپری پخش کرد . بر اثر این اقدام تمامی ذخایر غذایی ویتنام نابود و اکولوژی این کشور نیز بطور کامل تخریب شد . همچنین صدها هزار شهروند بی گناه نیز جان خود را از دست دادند . 
 
بر اساس گزارش دولت ویتنام در اثر یک دهه حملات شیمیایی آمریکا در این کشور بیش از 400 هزار شهروند ویتنامی کشته یا معلول شدند ، 500 هزار نوزاد با نقایص مادرزادی بدنیا آمده اند و بیش از دو میلیون تن نیز از سرطان یا سایر بیماریهای سخت ناشی از استنشاق مواد شیمیایی رنج می برند . در سال 2012 ، صلیب سرخ اعلام کرد یک میلیون ویتنامی دارای ناتوانی ها یا بیماریهای ناشی از "عامل پرتقالی " ( یکی از انواع مواد شیمیایی ) می باشند . 
 
 
*حمله اسرائیل به فلسطینیان با گاز فسفر سفید در سالهای 2008 و 2009
فسفر سفید گاز شیمیایی فوق العاده وحستناکی است که موجب ذوب شدن گوشت بدن انسان می شود . 
 
در سال 2009 چندین گروه حقوق بشر بین المللی از جمله سازمان دیده بان حقوق بشر ، سازمان عفو بین الملل و صلیب سرخ جهانی در گزارشات خود اعلام کردند که رژیم صهیونیستی علیه شهروندان فلسطینی در کشور خود از سلاح شیمیایی استفاده می کنند . یکی از تیم های سازمان عفو بین الملل پس از بازدید از مناطق فلسطینی اعلام کردند که شواهد مسلم و محکمی مبنی بر استفاده گسترده از سلاح کشتارجمعی در مناطق مسکونی فلسطینی دیده شده است . 
 
ارتش رژیم صهیونیستی در ابتدا این گزارشات را رد کرد اما پس از مدتی پذیرفت که در مناطق فلسطینی از سلاح شیمیایی حاوی فسفر سفید استفاده کرده است . 
 
پس از گزارشات متعدد و مستند این سازمان های غیردولتی ، رژیم اسرائیل حتی یکی از مقرهای سازمان ملل در سرزمین های اشغالی را با سلاح شیمیایی مورد حمله قرار داد . چطور این شرایط قابل مقایسه با وضعیت کنونی در سوریه است ؟ چرا اوباما در این باره تلاشی برای ممانعت اسرائیل از استفاده از سلاح شیمیایی یا حمله به تل آویو نکرد ؟ 
 
 
* حمله شیمیایی کاخ سفید به شهروندان عراقی در سال 2004
در سال 2004 خبرنگارانی که بهمراه ارتش آمریکا برای مخابره اخبار تجاوز نظامی واشنگتن به خاک عراق به این کشور اعزام شده بودند ، گزارش دادند که ارتش آمریکا از فسفرسفید در شهر فلوجه استفاده کرده است . ارتش آمریکا ابتدا این موضوع را انکار کرد و مدعی شد از فسفر سفید برای ایجاد پرده دودی و روشن شدن اهداف خود استفاده کرده است . اما پس از مدتی پذیرفت که از مواد شیمیایی فرار بعنوان ماده آتش زا در فلوجه استفاده کرده است .
 
همزمان تلویزیون دولتی ایتالیا (RAI) نیز مستندی را با نام " فلوجه ؛ قتل عامی پنهان " بهمراه تصاویر و فیلم های وحشتناک از قربانیان ساکن فلوجه پخش کرد که در آن شاهدان عینی ، بازماندگان این حملات شیمیایی و تعدادی از سربازان آمریکایی مستقر در عراق اظهار داشتند که چگونه نیروهای دولتی آمریکا حجم گسترده ای از مواد شیمیایی حاوی فسفر سفید را بر سر هزاران زن و کودک عراقی ریختند . 
 
 
*کمک "سیا" به صدام برای قتل عام کردهای ایرانی با سلاح شیمیایی در سال 1988 
اسناد و سوابق کنونی " سیا " نشان میدهد که واشنگتن از استفاده "صدام " از انواع سلاح های شیمیایی از جمله گاز سارین ، گاز اعصاب و گاز خردل در جنگ با ایران آگاهی داشته است با این حال از هیچ کمک اطلاعاتی به ارتش عراق علیه ایران مضایقه نکرده است . کمترین تحرکات نیروهای ایرانی از سوی ابزار جاسوسی و جاسوسان سازمان سیا به اطلاع صدام و فرماندهان ارتش عراق می رسید . 
 
در اوایل سال 1988 سیا در گزارشی به صدام نسبت به یکی از تحرکات و فعالیت های مهم و اصلی نیروهای ایرانی که می تواند موجب شکست کامل عراق و پایان جنگ شود ، هشدار داد . در ماه مارس همان سال صدام با حمله ای شیمیایی مرکب از چندین عامل شیمیایی به یکی از روستاهای کردنشین ایران موجب کشته شدن 5 هزار شهروند و زخمی شدن 10 هزار تن دیگر شد . این اقدام در سالهای آینده منجر به مرگ هزاران ایرانی دیگر بر اثر عوارض ، بیماری ها و نقایص مادرزادی شده است . 
 
 
* آزمایش سلاح شیمیایی توسط ارتش آمریکا برروی ساکنان سیاهپوست و فقیر "سنت لوئیس" در دهه 1950
شهر "سنت لوئیس پس از کانزاس سیتی دومین شهر بزرگ ایالت میزوری در ایلات متحده است . 
 
در اوایل دهه 1950 ، ارتش آمریکا موتورهایی را بر روی پشت بام منازل شهر " سنت لوئیس " که غالبا افراد سیاهپوست و فقیر بودند ، نصب کرد که گازهایی را در هوا پخش می کرد . بیش از 70 درصد ساکنان این شهر کودکان زیر 12 سال بودند . دولت آمریکا به ساکنین مناطق این شهر اعلام کرد که این موتورها و موادی که از آنها متصاعد می شود به منظور ایجاد پرده دودی در راستای محافظت از شهر در برابر حملات روسیه است اما در حقیقت این موتورها حجم گسترده ای از ریزپودرهای حاوی " روی سولفید کادمیوم " رادر هوای مورد تنفس مردم این شهر پمپاژ می کرد .
 
دولت آمریکا در ابتدا پذیرفت که یکی از عناصر درجه دو شیمیایی در این پودر منتشر شده وجود دارد اما اینکه این ماده رادیواکتیو بوده یا نه ، بطور محرمانه و سری باقی ماند . البته این موضوع بدون اعلام واشنگتن نیز بخوبی اثبات گردید چراکه تعداد زیادی از ساکنین این مناطق در سالهای بعد به انواع سرطان های حاد و پیشرفته مبتلا شدند . 
 
"دوریس اسپاتز" یکی از افرادی است که در سال 1955 در یکی از ساختمانهای نظامی در سنت لوئیس که در 1953 و 1954 مملو از گاز شیمیایی دولت شده بود ، بدنیا آمده است . پدر وی در همان سال بر اثر سرطان درگذشت . به گفته وی ، مرگ چهار خواهر و برادر خود را بر اثر سرطان به چشم دیده است و هم اکنون نیز خود با سرطان زندگی می کند .
 
 
* استفاده کاخ سفید از گاز اشک آور علیه معترضان "جنبش اشغال" در سال 2011 
خشونت وحشیانه پلیس آمریکا علیه معترضان "جنبش اشغال" بطور کاملا مستند نشان دهنده استفاده از گاز اشک آور و سایر مواد شیمیایی محرک بود . استفاده از گاز اشک آور از سوی " کنوانسیون سلاح های شیمیایی " حتی علیه سربازان دشمن در میدان جنگ نیز ممنوع شده است . آیا پلیس آمریکا همان محافظت و امنیتی را که این کنفوانسیون برای سربازان دشمن در میدان جنگ تامین کرده ، برای معترضان و شهروندان آمریکایی قائل است ؟ 
 
 
* حمله شرم آور نیروهای "اف بی آی" یا گازاشک آور به زنان و کودکان کلیسای پروتستان تگزاس در سال 1993
بر اساس گزارش یک سازمان صلح طلب بین المللی ، در این فاجعه شرم آور نیروهای " اف بی آی " مقادیر زیادی گاز اشک آور را به داخل ساختمان کلیسای پروتستان در "واکو" ی تگزاس که داخل آن تعداد زیادی زن ، مرد و کودک حضور داشتند ، پمپاژ کردند . این گاز اشک آور به شدت قابل اشتعال بوده و بر اثر روشن بودن شمعی داخل کلیسا کل ساختمان را به یکباره دچار آتش سوزی کرده است . 
 
در این حادثه 49 زن و مرد و 27 کودک و نوزاد آمریکایی زنده زنده سوزانده شدند . به یاد داشته باشید هنگامی که حمله به سرباز دشمن در میدان جنگ ، جنایت جنگی محسوب می شود چگونه می توان استفاده از آن را علیه کودکان و نوازادان توجیه نمود ؟ 
 
 
* استفاده از اورانیوم ضعیف شده علیه مردم عراق در اشغال این کشور در سال 2003
اورانیوم ضعیف شده یکی از محصولات بسیار سمی و رادیواکتیو زباله های هسته ای است که که یکی از هزاران تن سلاح و مهماتی محسوب می شود که ارتش آمریکا برای اشغال عراق با خود به این کشور آورده بود . بیش از نیمی از نوزادانی که در سالهای 2007 تا 2010 در فلوجه متولد شده اند دارای نقائص عجیب و وحشتناک مادرزادی هستند . برخی از این نقائص شبیه به نوزادانی است که پس از آزمایش هسته ای در منطقه اقیانوس آرام در آن منطقه متولد شدند. 
 
انواع سرطان ها و مرگ و میر میان کودکان و نوزادان نیز در عراق به شدت افزایش داشته است . به گفته کریستوفر باسبی ، دبیر علمی کمیته اروپایی خطرات رادیواکتیوی در این باره اظهار داشت : این گونه سلاح های شیمیایی موجب تخریب کامل یکپارچگی ژنتیکی جمعیت در عراق شده است . وی پس از آنکه دو گزارش از چهار گزارش منتشر شده در سال 2012 درباره بحران سلامت در عراق نوشت ، اظهار داشت : فلوجه در عراق دارای بالاترین نرخ صدمات و تخریب های ژنتیکی ناشی از کاربرد سلاح شیمیایی در کل جهان می باشد .
 
 
* حمله ارتش آمریکا به صدها هزار شهروند ژاپنی با بمب های آتشزا در سالهای 1944 و 1945
سلاح آتشزا ماده ای ژل مانند و چسبنده است بعنوان یکی از ابزار آلات نظامی برای ترور و کشتار در ارتش آمریکا مورد استفاده قرار می گیرد . در سال 1980 سازمان ملل اعلام کرد استفاده از این سلاح شیمیایی خطرناک علیه غیرنظامیان جنایت جنگی محسوب می شود . این در حالی است که ارتش آمریکا از همین روش در جنگ جهانی دوم علیه مردم ژاپن استفاده کرد که بر اثر آن 100 هزار تن دچار سوختگی با درجات شدید شدند ، میلیونها تن دیگر آُیب های مختلف جدی دیدند و بی شاز یک میلیون تن آواره و بی خانمان شدند . 
 
 
 
* فروریختن بمب های هسته ای توسط دولت آمریکا در دو شهر ژاپن در سال 1945
گرچه ممکن است بمب های هسته ای جزو سلاح های شیمیایی محسوب نشوند اما بطور نسبی می توان آنها را در همین رده قرار داد . بمب های هسته ای قطعا تاثیراتی بسیار شدیدتر و کشنده تر از سلاح های شیمیایی مرگبار دارند . استفاده از این نوع بمب تنها می تواند با یک هدف انجام گیرد و آن " پاکسازی کامل کل یک شهر یا کشور از شهروندان آن " می باشد . 
 
نکته قابل توجه این است که در طول تاریخ تنها یک دولت از این سلاح وحشتناک و کشتارجمعی علیه مردم کشور دیگری استفاده کرده است و آن همین دولتی است که همواره مدعی امن نگه داشتن جهان از وجود سلاح شیمیایی در دست سایر دولتهاست ! 
 

به دنبال شکست آمریکا در ویتنام و پیامدهای بین‌المللی استفاده از سلاح‌های شیمیایی، کشورهای غربی و آمریکایی‌ها به استفاده نیابتی از این سلاح‌ها توسط دولت‌های دست‌نشان دهنده روی آوردند. در این سیاست کشورهای غربی برخلاف شعارهای حقوق بشری که مدام می‌دهند، با فروش مواد اولیه ساخت سلاح شیمیایی به کشورهای همسوی خود سعی کردند تا از این طریق سلاح‌های شیمیایی را علیه دولت‌های ناهم‌سو استفاده کنند.

در کنار آمریکا، رژیم اشغالگر قدس یکی دیگر از دولت‌هایی است که در سال‌های اخیر به دلیل حمایت‌های بدون محدودیتی که از کشورهای غربی دریافت می‌کند، بدون نگرانی از پیامدها و عواقب اقداماتش، از سلاح‌های شیمیایی علیه فلسطینی‌ها استفاده می‌کند. به‌عنوان‌مثال در سال 2009 چندین گروه حقوق بشر بین‌المللی ازجمله سازمان دیده بان حقوق بشر، سازمان عفو بین‌الملل و صلیب سرخ جهانی در گزارش‌های خود اعلام کردند که رژیم صهیونیستی علیه شهروندان فلسطینی در کشور خود از سلاح شیمیایی استفاده می‌کند. یکی از گروه‌های سازمان عفو بین‌الملل پس از بازدید از مناطق فلسطینی اعلام کرد که شواهد مسلم و محکمی مبنی بر استفاده گسترده از سلاح کشتارجمعی در مناطق مسکونی فلسطینی دیده‌ شده است.

با شیوع این ویروس در جهان و افزایش میزان افراد مبتلا به آن برخی اظهار نظر‌ها این موضوع را مطرح کردند که کرونا ویروس یک ویروس جدید برای جنگ بیولوژیکی است که توسط ایالات متحده آمریکا تولید شده تا از طریق آن اقتصاد و قدرت رقبای خود را تضعیف کند، اما سوال اینجاست که این موضوع چقدر واقعیت دارد؟

با شیوع کرونا ویروس و اعلام آمار‌های رسمی کشور‌های جهان برخی‌ها این تصور را دارند که این ویروس جنگ بیولوژیک آمریکا است و در همین راستا مطالبی را مطرح کردند.
 
انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲