تاریخ انتشارسه شنبه ۷ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۴
کد مطلب : ۴۶۲۷۱۹
وزنه‌برداری ایران این اواخر وضعیت خوبی نداشت اما امید می‌رود با اقدامات انوشیروانی که خود از جنس این رشته است و مدال نقره المپیک 2012 لندن را در کارنامه اش دارد، وزنه‌برداری به روزهای خوب خودش برگردد.  
۰
plusresetminus
باقری مدیر تیم‌های ملی شد، سلیمی نایب‌رئیس وزنه‌برداری به روزهای خوب خود بازمی گردد؟!

به گزارش بلاغ؛ تغییرات در فدراسیون وزنه‌برداری از دیروز آغاز شد؛ گویا سجاد انوشیروانی سرپرست فدراسیون منتظر نتایج انتخابات فدراسیون جهانی بود تا در صورت رای نیاوردن نمایندگان وزنه‌برداری ایران، تغییرات در فدراسیون را شروع کند. روز یکشنبه و در دومین روز از فدراسیون جهانی وزنه‌برداری که در آلبانی برگزار شد، تکلیف کمیته‌های فنی و مربیان هم مشخص شد و نمایندگان ایران در انتخابات باقی ماندند اما موفق به کسب رای لازم نشدند. علیرضا قریشی رئیس‌هیئت وزنه‌برداری خوزستان برای عضویت در کمیته فنی کاندیدا شده بود که در انتخابات باقی ماند و انصراف نداد اما موفق به کسب رای لازم نشد. در کمیته فنی نمایندگان کشورهای صربستان، بریتانیا، استرالیا، کنیا، قزاقستان، سوئیس و دومینیکن رای آوردند.

محسن بیرانوند دبیر پیشین فدراسیون وزنه‌برداری نیز برای کمیته مربیان کاندیدا بود که او هم در انتخابات باقی ماند اما نتوانست رای لازم را کسب کند.نمایندگان کشورهای آمریکا، مجارستان، چین، فرانسه، استرالیا، بوسنی، کوبا عضو کمیته مربیان شدند. در نخستین روز انتخابات هم علی مرادی برای پست‌های ریاست، دبیرکلی، نایب‌رئیسی و عضویت در هیئت اجرایی کاندیدا شده بود که از ریاست انصراف داد و در دیگر پست‌ها باقی ماند و نتوانست رای اعتماد بگیرد.
به این ترتیب ایران موفق به کسب هیچ کرسی در انتخابات فدراسیون جهانی وزنه‌برداری نشد.

سلیمی نایب‌رئیس‌شد
با احکامی که سجاد انوشیروانی صادر کرد، بهداد سلیمی قهرمان المپیک و جهان به عنوان سرپرست نایب‌رئیسی فدراسیون منصوب شد و جای داود باقری را گرفت. همچنین حسین مقامی نیز سرپرست دبیری فدراسیون شد و از این پس به جای محسن بیرانوند در فدراسیون حضور خواهد داشت.
مراسم تودیع ومعارفه سلیمی و مقامی در حالی به انجام رسید که داود باقری به دلیل عدم حضور در ایران در این مراسم حضور نداشت اما بیرانوند سرمربی پیشین تیم ملی و دبیر سابق فدراسیون، پست خود را به مقامی تحویل داد.
با حکم انوشیروانی همچنین کوروش باقری مدیر تیم‌های ملی وزنه‌برداری شد. این در حالی است که طی روزهای گذشته سرپرست فدراسیون تاکید کرد که تیم ملی بزرگسالان کارش را فعلا با سعید علی‌حسینی ادامه خواهد داد.

اظهار نظر باقری
پس از انتخاب به عنوان مدیر تیم‌های ملی

کورش باقری مدیر تیم‌های ملی وزنه‌برداری دیروز در گفت‌و‌گویی با خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: درباره همکاری دوباره‌اش با فدراسیون وزنه‌برداری این بار به‌عنوان مدیر تیم‌های ملی اظهار داشت: شرح وظایف مدیر تیم‌های ملی حضور مستمر در اردوها نیست و قطعاً بخش عمده کار ایجاد هماهنگی و همبستگی لازم با تیم‌های رده‌های مختلف است. ان‌شاءالله در ادامه بهتر می‌توانیم در این باره صحبت کنیم.
وی در ادامه تأکید کرد: این پست و جایگاهی است که در وزنه‌برداری کمتر دیده شده، البته نمی‌گویم قبلاً مدیر تیم‌های ملی نداشتیم، اما به صورت معمول در فدراسیون شاهد فعالیت مدیر تیم‌های ملی نبودیم.
باقری که پیش از این به‌عنوان سرمربی تیم ملی در زمان ریاست حسین رضازاده همکاری داشت، ادامه داد: هر جایی می‌شود، باید کار انجام داد. از سجاد انوشیروانی تشکر می‌کنم که به من به‌عنوان مدیر تیم‌های ملی اعتماد کرد و امیدوارم بتوانیم در این مقطع که دوران سرپرستی است، هماهنگی بیشتر در رده‌های سنی تیم ملی، در بخش بانوان و قسمت‌های مختلف ایجاد کنیم و نیروهای انسانی خیلی خوبی که در این زمینه داریم، به کار گرفته شوند.
مدیر تیم‌های ملی وزنه‌برداری در پایان گفت: قطعا این پایان کار نیست، انوشیروانی دیدِ بازی نسبت به وسعت کار وزنه‌‌برداری دارد و مطمئنم فضا برای کار همه مهیاست و هر کسی بتواند کمک کند، قطعاً کنار فدراسیون قرار خواهد گرفت. با دیدگاهی که انوشیروانی دارد، من روزهای خیلی بهتری را برای وزنه‌برداری می‌بینم، هرچند کار فوق‌العاده سختی در پیش است. نیاز است که در رویه کار فدراسیون حداقل در بخش فنی و هماهنگی تغییراتی ایجاد شود.
جلسه انوشیروانی با ورزشکاران معترض
روز شنبه نیز سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری جلسه‌ای با ورزشکاران معترض برگزار کرد. انوشیروانی در صحبت‌هایی درباره برگزاری این جلسه و موارد مطرح شده در آن عنوان داشت: با حضور بهداد سلیمی و دیگر دوستان که کنار ما هستند، جلسه خوبی را با وزنه‌برداران داشتیم. ما به آینده این وزنه‌برداران خیلی امید داریم. دغدغه‌ها و مشکلاتی که آنها داشتند، حداقل امکانات است و خواسته‌های خیلی بزرگ و آرمانی نداشتند. فقط دوست دارند که آینده‌شان دچار مشکل نشود. برای ما و وزنه‌برداران اهتزاز پرچم ایران مهم است. نقطه عطف این جلسه این بود که به تفاهم رسیدیم و قرار است که وزنه‌برداران در چند روز آینده به اردوی تیم ملی برگردند.
وی در مورد محل برگزاری اردوی تیم ملی بزرگسالان گفت: در حال رایزنی هستیم در یکی، دو روز آینده به صورت قطعی مشخص خواهد شد و نتیجه آن را اعلام می‌کنیم.
سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری در پاسخ به این پرسش که وضعیت مالی فدراسیون مشخص شده است یا خیر، تصریح کرد: بحث مالی فدراسیون هنوز در حال بررسی است و تمام نشده است. در چند روز آینده گزارشی را ارائه خواهیم داد که وضعیت درآمد، هزینه و بدهی‌های فدراسیون به چه صورت است. ان‌شاءالله با کمک دوستان تلاش می‌کنیم که کارهای خوبی را در فدراسیون انجام دهیم.

تلاش برای بازگرداندن وزنه‌برداری به روزهای خوب
وزنه‌برداری ایران این اواخر وضعیت خوبی نداشت اما امید می‌رود با اقدامات انوشیروانی که خود از جنس این رشته ورزشی است و مدال نقره المپیک 2012 لندن را در کارنامه اش دارد، وزنه‌برداری به روزهای خوب خودش برگردد. چند روز قبل در همین صفحه نوشتیم که سجاد انوشیروانی در فدراسیون وزنه‌برداری روزهای سختی را در پیش دارد چرا که باید از ابتدا شروع به ساختن ویرانه‌های این رشته کند.
قدم اول نیز باید بازگرداندن ملی‌پوشان معترض باشد که این کار تا حدود زیادی انجام شده است. وزنه‌برداران ملی‌پوش به دلیل شرایط بد اردو و امکانات کمپ، اردوی تیم ملی را ترک کردند و خواستار بهبود شرایط و حفظ شان و احترامشان شدند.
از سوی دیگر انوشیروانی باید شرایط اردو را به گونه‌ای فراهم کند تا وزنه‌برداران مجاب شوند که تغییرات در راه است و بدون داشتن دغدغه غذا و مکمل یا حقوق برای حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی و سپس اولین گزینشی المپیک آماده شوند.
نظارت بر اوضاع تیم ملی از دیگر وظایف مهر انوشیروانی است، تیم‌های ملی وزنه‌برداری هم در این سال‌ها اوضاع آشفته‌ای داشته و بیشتر به محل برو و بیا تبدیل شده بود. در این سال‌ها تیم ملی مدیر فنی کاربلد نداشته است که پای کار باشد. برخی افراد فقط به اسم حضور داشتند اما حتی اطلاع نداشتند که وزنه‌برداران در اردو چه شرایطی دارند. سرمربیان هم هیچ اختیاری از خود برای انتخاب دستیار نداشتند و رؤسای هیئت‌ها به عنوان مربیان تیم ملی پست گرفتند و انتظار است که به این رویه اشتباه با برگشتن فرد آگاهی چون کورش باقری پایان داده شود و شاهد حضور مربیان کاربلد در تیم‌های ملی باشیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷