تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۳
کد مطلب : ۴۸۴۲۵۱
اگر تاریخ در روند حرکت یکنواخت خود، همواره شاهد لگدمال شدن مظلومان و سرکوب شدن بی پناهان بود، دهه فجر انقلاب اسلامی با گشایش راه رهایی، نقطه عطف تاریخ شد.
۰
plusresetminus
دهه‌ فجر، نقطه عطف تاریخ
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بلاغ؛ حق‌کشی و بیدادگری بعلت برخوردار شدن تشکیلات حکومتی از سوی ظالمان و ستمگران، به روالی رایج و جاری در آمده بود که قرن هاست این وضعیت، شکاف بین ظالم و مظلوم و حاکم و محکوم را مبتنی بر ظلم و جفاپیشگی،کاملا عادی و جاری و متعارف ساخته بود.

تبعیض و فاصله‌های طبقاتی در همه حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، مصیبتی را بر مردم کشورها طی سده های اخیر چنان حاکم کرد که دیگر امیدی برای عدالت در حوزه‌های یادشده قابل تصور و تصدیق نبود.

حکومت های جور چنان بر ارکان قدرت در بویژه کشورهای اسلامی چنبره زده بودند، که احتمال بروز و ظهور جریان مخالف، براساس شواهد و قرائن سلطه دیکتاتوری‌ها، ناممکن می‌نمایاند.

دیگر کمتر کسی در جهان دو قطبی، احتمال موثر بودن مخالفت‌ها و انتقادها را می‌داد، ضمن آنکه هزینه مبارزه با فساد و تباهی های حکومت‌ها، بسیار زیاد شده بود و بدون استثناء این هزینه منجر به بازداشت و نابودی عدالت‌خواهان و مردمسالاران می‌شد که صدها هزار نمونه این واقعیت که جان خود را در اثر ترور از دست داده و میلیونها زن و کودک به آوارگی کشانده شدند که شرایط ناگوار و ضدانسانی آنها نشانه عمق فاجعه بوده و هست.

انقلاب اسلامی ایران به رهبری مرجع دینی، امام خمینی(ره)، تابوی دژخیم قدرت‌های ظالم و استکباری جهان را شکست و ثابت کرد که می‌توان با دستان خالی و قلبی مالامال از عشق به خداوند، شیطانی ترین قدرت‌های طاغوتی را شکست داد و راه عدالت را برای حاکمیت صالحان و مصلحان هموار ساخت.

انقلاب اسلامی، ترجمان حقیقی دو فعل: «خواستن»و «توانستن» است. از روز نخست انقلاب، که سکاندار انقلاب اسلامی فرمود: «آمریکا نمی‌تواند هیچ غلطی بکند»؛ برای جهانبانی که در مقابل دو ابرقدرت بویژه آمریکا نمی‌توانستند مخالفت خود را ابراز کنند، هضم فرمایش امام برای آنان فوق العاده عجیب بود.

از دستاوردهای بزرگ رهبری ولایت فقیه، دادن جرأت بیان و مبارزه عملی با استکبار و استبداد از طریق احیای دین خواهی است که علاوه بر اعطای جرات و شجاعت به آزادگان و مبارزان در قیام علیه ظالمان، معرفی مکتب حیات بخش اسلام اهلبیتی به همه مبارزان و ظلم ستیزان، فصل استثنایی در روند مبارزه با مستکبران با الهام از اسلام ولایی آغاز شد که نتایج آن تا قیام حضرت مهدی(عج الله) باقی خواهد ماند.

از مهمترین انگیزه‌های مفسدان عالم، به خصوص آمریکا و صهیونیسم با انقلاب و امامین انقلاب و ورود ایران، بازکردن میدان مبارزه برای مظلومان جهان و سپردن جریان مبارزه و مقاومت به مستضعفان دنیاست.

اگر تا قبل از انقلاب اسلامی ملت بزرگ ایران، مستکبران جولان می‌دادند و دست به هر جنایت بی پاسخ می‌زدند، امروز دیگر شرائط گذشته به تاریخ پیوست و در مقابل هر ضربه، دهها ضربه به مستکبران زده خواهد شد. بفرموده مقام معظم رهبری، عصر زدن های بی پاسخ و بزن در روها سپری شده و دست انتقام محرومان و مستضعفان به پشتوانه انقلاب اسلامی ایران، قدرتمندانه و مقتدرانه گریبان متجاوزان را خواهد دید آنچنانکه در یمن و لبنان و عراق شاهد آنیم.

محمد فاطمی

انتهای خبر/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷