تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۴:۴۶
کد مطلب : ۴۸۲۴۶۲
مهمترین مولفه امنیت ملی هر کشوری ، سرمایه اجتماعی و پشتوانه مردمی آن کشور است که برایش در برابر دشمنانش امنیت‌آفرین است.
۱
plusresetminus
بسیج، امنیت ملی و انتخابات
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «بلاغ»؛ رهبر معظم انقلاب در دیدار با بسیجیان به مناسبت هفته بسیج امسال،  منطق بسیج را مقاوم‌سازی حدّاکثری کشور در مقابل تهدیدها و خطرها بیان کردند. این منطق ، یعنی تلاش برای رسیدن به ایران قوی و قدرتمند در همه عرصه ها و پر واضح است که تلاش دشمنان ملت ایران درست نقطه مقابل منطق بسیج یعنی ضعیف کردن ایران عزیز در همه عرصه هاست.

تحمیل هشت سال جنگ سخت نظامی، جنگ فرهنگی، تحریم اقتصادی و اکنون جنگ شناختی همه در جهت تضعیف  ایران اسلامی توسط دشمنان ملت ایران بوده و هست .
نظام سلطه در رویکرد نبرد شناختی از طریق مشروعیت زدایی، اعتبارزدایی، اعتمادزدایی، قداست زدایی، ناامیدسازی و ناکارآمدنمایی و سیاه نمایی ،  دنبال یک چیز هست و آن ازبین بردن سرمایه اجتماعی و  پشتوانه مردمی نظام.

برکسی پوشیده نیست که مهمترین مولفه امنیت ملی هر کشوری ، سرمایه اجتماعی و پشتوانه مردمی آن کشور است که برایش در برابر دشمنانش امنیت آفرین است و از طرفی با وجود امنیت است که کشور رو به جلو و در مسیر پیشرفت و تعالی و رسیدن به قله ها قرار می گیرد.

از جمله جاهایی که عیار سرمایه اجتماعی هر نظام و کشوری را عیان می کند میزان مشارکت مردم در انتخابات است.هر چه میزان مشارکت بالاتر ، سرمایه اجتماعی بیشتر و هرچه سرمایه اجتماعی بیشتر، امنیت ملی بیشتر و به تبع  آن مسیر رشد و پیشرفت هموارتر.

رهبری حکیم انقلاب در دیدار نوروزی با کارگزاران نظام در فروردین امسال ضمن اشاره به مسأله انتخابات پایان سال ، فرمودند: این انتخابات(انتخابات مجلس دوازدهم) خیلی مهم است. انتخابات می‌تواند مظهر قوّت ملّی باشد. اگر انتخابات درست برگزار نشود، ضعف کشور و ضعف ملّت را نشان می‌دهد؛ ضعف دولت را، ضعف مسئولین را، ضعف آحاد مردم را و ... هر چه ما ضعیف بشویم، تهاجم و فشار دشمنان ما بیشتر خواهد شد. اگر می‌خواهید جلوی فشار دشمن گرفته بشود، باید قوی بشویم. یکی از ابزارهای مهمّ قوّتِ کشور همین انتخابات است.

بر اساس این منطق انتخابات پایان سال  چنانچه با مشارکت حداکثری برگزار شود می تواند مظهر اقتدار کشور شود و امنیت آفرین و دشمنان  را در طراحی نقشه های خصمانه ناامید کند و اگر هم خدای ناکرده با مشارکت ضعیف، آنها را امیدوار می کند، به اقدامات خصمانه علیه کشور.

حال با منطق بسیج که دنبال مقاوم سازی کشور علیه تهدیدات هست ، وظیفه همه بسیجیان  زمینه سازی برای مشارکت حداکثری در انتخابات است. لازم به ذکر است مراد و منظور از بسیج، فرمایش رهبر معظم انقلاب در سال ۸۴ که فرمودند: وقتی می گوییم «بسیج»، مراد ما فقط یک مجموعه ی نظامی و مُلبس به لباس نظامی و آموزش های نظامی نیست؛ بلکه بسیج، یعنی مجموعه ی انسان هایی که نیروی خودشان را به میدان می آورند تا در جهاد عمومی کشور و ملتشان، در جهت رسیدن به قله ها، فعال باشند و با آن ها همکاری کنند و در کارشان سهیم باشند، می باشد.

با این تعریف همه کسانی که علاقه مند به قوی شدن و پیشرفت و تعالی ایران هستند در این عرصه می بایست نقش آفرین باشند.

حمید جعفری

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳