تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۵:۵۷
کد مطلب : ۴۸۱۸۸۷
دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران ضمن انتقاد از جبهه اصلاحات گفت این جبهه با نرسیدن به تصمیم درباره انتخابات مجلس، آن را تبدیل به برگه سوخته برای خود کردند.
۰
plusresetminus
جبهه اصلاحات انتخابات را تبدیل به برگه سوخته برای خود کرد
به گزارش بلاغ؛ حسین مرعشی به روزنامه سازندگی اظهار کرد: جبهه اصلاحات و نزدیکان این جبهه پیشاپیش از انتخابات ۱۴۰۲ برای مجلس کناره‌گیری کردند.
 
او به عنوان نقد به جبهه اصلاحات گفت: تعبیری که در جلسات دارم این است که این انتخابات برای اصلاح‌طلبان برگ سوخته است. چون از ابتدا هم در مورد استفاده از برگ انتخابات به تصمیم نرسیده بودند و رها کردند. به این دلیل که به تصمیم نرسیده بودند، الان دیگر انتخابات برای اصلاح‌طلبان برگ سوخته است.
 
وی درباره این سؤال که آیا تغییر ترکیب جبهه اصلاحات در این تصمیم مؤثر بود؟، گفت: نه تاثیری نداشت. کلاً اصلاح‌طلبان از بنیان به انتخابات ورود نکرده و پیشاپیش انتخابات را واگذار کردند. این برگ سوخته ممکن است به ما لطمه بزند و آنچه اصلاح‌طلبان باید به آن فکر کنند این است که چگونه با این برگ سوخته برخورد کنند که اگر شرایطشان را بهبود نمی‌بخشد- که نمی‌بخشد- اوضاع را بدتر نکند.
 
مرعشی در پاسخ به این سؤال که «بنابراین پرونده انتخابات مجلس دوازدهم برای اصلاح‌طلبان بسته شده؟»، می‌گوید: ما در حزب کارگزاران سازندگی در تلاش هستیم تا دوستان اصلاح‌طلب‌مان را متقاعد کنیم، افرادی که احتمالاً حوزه‌هایی تایید صلاحیت می‌شوند و صلاحیت‌شان مورد تایید اصلاح‌طلبان است را مورد توجه قرار دهیم و در آن حوزه‌ها در انتخابات مشارکت کنیم. البته این مشارکت مشروط است و باید منتظر نتیجه نهائی بررسی صلاحیت‌ها بمانیم. به هر صورت این مسئله در حزب ما مصوب شده و در حال صحبت و رایزنی با دوستان دیگرمان در این زمینه هستیم.
 
یادآور می‌شود حزب کارگزاران بر خلاف برخی احزاب اصلاح‌طلب از مشارکت در انتخابات دفاع کرده و نامزدهای متعددی را هم برای ثبت‌نام گسیل داشته است.
 
حسین مرعشی اواخر اسفند ۱۴۰۱ درباره دو دستگی در جبهه اصلاحات و کناره‌گیری اجباری بهزاد نبوی از ریاست آن گفته بود: «آقای نبوی همیشـه در شرایط اجمـاع آراء رئیس‌ می‌‌شد. اگر اجماع نباشد‌، ایشان از پذیرش مجدد مسئولیت پرهیز می‌‌کند. جبهه اصلاحات چند عضو حقوقی دارد که به رغم این ‌که اقلیت خیلی کوچکی هستند اما صدای خیلی بلندی دارند. آنها گاهی اوقات مطالبی را می‌‌گویند که شنیدن این نـوع پرخاش‌ها خیلی شایسته نبوده است. از این جهت برای ایشان دلخوری به وجود آمده است».

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷