هر چه بگندد نمکش می زنند وای به روزی که بگندد نمک؛

این‌ قصه‌ خواندنی‌ است

تاریخ انتشارسه شنبه ۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۴
کد مطلب : ۴۸۱۲۱۹
برخی مسئولان توقع دارند رسانه‌ها و خبرنگاران به عنوان افکار عمومی به جای مطالبه‌گری مردم، آنچه مسئولان می‌خواهند، رسانه‌ای شود.
۱
plusresetminus
این‌ قصه‌ خواندنی‌ است
به گزارش بلاغ، دنیای امروز، دنیای رسانه است و نخستین مسئله اساسی که برخی مسئولان به آن بی‌توجه هستند، سواد رسانه‌ای است.
 
اما متاسفانه همانطور که در هر شغل، لباس و قشری برخی افراد برای منفعت‌های شخصی و کسب قدرت نفوذ می‌کنند، رسانه‌ها نیز به عنوان حساس‌ترین بخش از این آسیب در امان نیستند.
 
 برخی رسانه‌ها یا خبرنگارنماها با سوء استفاده از این جایگاه و ایجاد تفرقه بین رسانه‌ها به دنبال منفعت شخصی بیشتر هستند.
 
اما قصه همین جا به پایان نمی‌رسد، این خبرنگار نماها با موج سواری و استفاده از ابزار توجیه، هیاهو، تهدید، مدح و ستایش و ... برخی مسئولان را که تشنه قدرت و خودنمایی هستند در اختیار می‌گیرند، مسولانی که در زبان مدعی اما در عمل برعکس ادعای خود عمل می‌کنند.
 
قصه پرغصه رسانه شهرستان نور نیز مانند سریالی تمام نشدنی است که برخی مسئولان به علت عدم شناخت رسانه و نداشتن سواد رسانه‌ای سبب شکستن قلم‌های خبرنگاران شدند و به جای پاسخگویی به نمایندگان افکار عمومی و پیگیری دغدغه مشکلات مردم به دنبال ... هستند و خبرنگارنماهایی که این موقعیت طلایی را از دست نخواهند داد با این مسئولان پشت درهای بسته جلسات خصوصی برگزار می‌کنند و از ورود دیگر رسانه‌ها جلوگیری می‌شود.
 
البته باید از برخی روابط عمومی‌های بی‌مسئولیت غافل نشویم که به جای همکاری با خبرنگاران و اطلاع رسانی جلسات و ... ، گزینشی عمل می‌کنند و با توجه به اینکه خودشان از منتقدان گزینشی عمل کردن روابط عمومی‌ها در گذشته بودند، اما هنوز چند ماهی از جایگاه روابط عمومی‌شان نمی‌گذرد که روابط عمومی را تبدیل به روابط خصوصی و خانوادگی کردند.
 
برخی اعضای شوراهای شهر نیز یادشان رفته که با رای مردم در شوراها حضور پیدا کردند و متأسفانه با نداشتن سواد رسانه‌ای در دام خبرنگارنماها قرار می‌گیرند و با فریادهای حق به جانب در پاسخ به اعتراض خبرنگاران در  گزینشی شدن جلسات شورا، عذر بدتر از گناه می‌آورند که ما رسانه‌های شهرستان نور را نمی‌شناسیم.
 
برخی مسئولان نیز توقع دارند رسانه‌ها و خبرنگاران به عنوان افکار عمومی به جای مطالبه‌گری مردم، آنچه مسئولان می‌خواهند، رسانه‌ای شود که متاسفانه فراموش کردند سال‌هاست در این کشور انقلاب شده و خون‌ها زیادی پای این انقلاب ریخته شد.
 
 این مسئولان بدانند دیگر دوران ارباب رعیتی به پایان رسیده است و مسئولان در این نظام فقط در جایگاه سوال شونده باید خدمتگزار مردم باشند نه از قدرت و جایگاه خود سوء استفاده کنند.
 
مسئولانی هم هستند که با عدم پاسخگویی به سوالات خبرنگاران در شهرستان به دنبال سکوت رسانه‌ای به نفع خود هستند تا جوهر قلم‌های واقعی خشکیده و خبرنگاران دغدغه‌مند شهرستان منزوی شوند.
 
در پایان با احترام، از رسانه‌ها، روابط عمومی‌ها و مسئولان زحمتکش و پرتلاش در شهرستان نور نهایت سپاسگزاری را داریم.
 
آیا گوش شنوایی هست تا به این بی‌عدالتی پایان دهد؟

بهناز دمیرچی

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳