تاریخ انتشاريکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۶
کد مطلب : ۴۸۰۶۲۵
در روزگاری که قانون ها را غاصبان می‌نویسند، اصالتها در آن گم می‌شوند و جای مستاجر و صاحبخانه را به راحتی با زور اسلحه عوض می کنند و قانون را آن طور می نویسند که خودشان می‌خواهند نگاشته شود.
۱
plusresetminus
پاییز سرزمین زیتون
به گزارش بلاغ، دوست داشتم این روزها موضوع انشایم پاییز بود. پاییزشاد، هزار رنگ که رنگهای زیبای زندگی را در خود نهان دارد، اما با این وجود برگ هایش را تقدیم طبیعت زیبا می کند تا خش خش برگهایش زیر پای عابرین پیاده، نوای طنین آمدنش را به گوش نسیم زمستان برساند، اما حال پاییز امسال در سرزمین زیتون جوری دیگر رقم خورد و با رنگ سرخش برگهای همیشه سرسبز زیتون را سرخ نمود تا سرخیش زشتی قصاوتها را به رخ جهانیان بکشاند.

آری امسال پاییز خوش رنگم، طاووس سرزمین فصل‌ها با آمدنش سردی زمستان صهیونیست را برای جهان به یادگار گذاشت تا به جهانیان بگویید که جواب سنگ؛ خمپاره وموشک و گلوله است و بگویید چگونه در جوامع بین المللی راحت به زور اربابان غاصب می‌توان سکوت کرد .
ای سرزمین الاقصی؛ سرزمین طور و زیتون و انجیر که نمادی از شما در فلسطینم به یادگار نمانده است، و حال غاصبان خود را مالک برحق سرزمینت می دانند.
 
آری همسایه! در روزگاری که قانون ها را غاصبان می‌نویسند، اصالتها در آن گم می‌شوند و جای مستاجر و صاحبخانه را به راحتی با زور اسلحه عوض می کنند و قانون را آن طور می نویسند که خودشان می خواهند نگاشته شود، و تاریخ را طوری برای آیندگان بازگو می کنند تا چهره کریه‌شان در نقاب‌های طلایی ظاهر نگردد .

آری ای هموطنم، ای ایرانی، من هم از جنس شما هستم . آریایی؛ و زاده سرزمین مردان مرد؛ اما آیا در سرزمین کردار نیک و پندار نیکو چنین است که درخط مرزی بی تفاوتی‌ها توان سیر کرد؟ آیا بر این باور نیستید که مردمان این سرزمین آموخته اند که بنی آدم اعضای یکدیگرند که چو عضوی بدرد آورد روزگار دگر عضو ها را نماند قرار ؟.
 
آری ای مردمان خوب بحران ها! منم از جنس شما هستم، از جنس مردمانی که معتقدند عدالت‌خواهی و مولای عدالت‌خواهان آقا امیرالمومنین علی علیه‌السلام را مسئولان باید الگو قرار دهند تا فقر تحمیلی ناشی از جولان سرمایه‌سالاران در این سرزمین آلاله‌های سرخ برای همیشه رخت بربندد.
 
اما حال در این برهه از زمان در پاییز هزار رنگ در سرزمین زیتون طوفانی به پاشده است که قربانیان آن کودکان بی دفاع همسایگانم هستند، و حال دلم برای کودکانی سوخته که در سرزمین‌شان دیگر سطل آشغالی نمانده است تاکمری در آن خم شود و مطمئن هستم تمام مردمان سرزمینم هم براین باورند .
 
ومن به عنوان یک ایرانی از جنس دلیرمردان روزگار رستم پهلوان، حال با این اوصاف حاضر نیستم در این برهه از زمان سکوت کنم تا این بار قاضیان ناعادل حکم برسکوت و چشم پوشی برجنایاتی دهند که در طول تاریخ بشریت بی نظیر بوده است؛ و ای هموطنم ای آریایی "!

جنگ نابرابر غاصبان سرزمین زیتون واژه‌ایست سرد که در دوران اختناق بارها به گوشمان رسیده است، اماحالا از این جنگ تعریفی شده است که در هیچ تبصره‌ قانونی‌شان نمی گنجد و با هیچ عبارتی نمی توان آن را تعریف کرد. عبارتی که از دستان خالی کودکان سرزمین زیتون حکایت می کند که شاید کمترین اثری از اوصاف سرزمین‌شان در نقشه های جهانخواران به چشم بخورد .
اماجهانخواران بدانند که حق همیشه پیروز است.

قربان‌نیا

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳