تاریخ انتشارشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۴
کد مطلب : ۴۸۰۵۴۴
اضطراب و پریشان حالی اربابان صهیونیسم، و حضور روسای این کشورها در کوتاه‌ترین زمان به مرکز فلسطین اشغالی و سیل کمک‌ها با مدرن‌ترین تجهیزات و بی رحمانه ترین اقدامات بر علیه ساکنان بی دفاع غزه از طرف مدافعان فریبکار حقوق بشر، نشانه‌ی زخم عمیق به مرکز قلب شرارت یعنی رژیم کودک‌کش خونخوار است.
۲
plusresetminus
نابودی محور شرارت در قلب جهان اسلام
به گزارش بلاغ؛ عملیات طوفان الاقصی، که از سوی جبهه مقاومت در فلسطین اشغالی و در محدوده‌ی غزه در ابتدای هفته گذشته صورت پذیرفت، برگ زرین دیگری از تاریخ  پر افتخار مبارزه و جهاد امت اسلامی برای باز پس گیری قلب تپنده‌ی جهان اسلام یعنی قدس شریف به ثبت رسیده است.

این طوفان چنان خیره کننده و نقش آفرین است که تمام محاسبات تحلیل گران سیاسی و نظامی را وادار به بازنویسی قدرت پوشالی نظم نوین جهانی، که از سوی محور شرارت یعنی آمریکای جهان خوار و اذناب اروپائی آن تدوین شده بود، کرد.

اضطراب و پریشان حالی اربابان صهیونیسم، و حضور روسای این کشورها در کوتاه‌ترین زمان به مرکز فلسطین اشغالی و سیل کمک‌ها با مدرن‌ترین تجهیزات و بی رحمانه ترین اقدامات بر علیه ساکنان بی دفاع غزه از طرف مدافعان فریبکار حقوق بشر، نشانه‌ی زخم عمیق به مرکز قلب شرارت یعنی رژیم کودک‌کش خونخوار است و بازتاب شگرف آن آشکار شدن چهره ی زشت و پلید و دوگانه آنان در پدیده های گوناگون عالم شد و امروز همه‌ی ما شاهد اعتراضات گسترده‌ی مردم و برخی دولت ها در اقصی نقاط جهان در حمایت از فلسطینیان مظلوم هستیم که خود نشانه‌ای از بغض عادلانه و سازنده در افکار عمومی است.

اما چه شده که در درون کشور برخی عناصر سیاسی و سلبریتی‌های نمک نشناس پشت به این حادثه بزرگ و پیامدهای بلند آن کردند و با تفسیرهای آلوده به ترس منتهی به هوا و هوس مجادله‌ای بی نتیجه در سطوح مختلف اجتماعی بوجود آورده اند.

همگان می دانند که فلسطین با طراحی دول استکباری و استعماری در راس آن انگلیس خبیث در هفت دهه قبل با زور و خونریزی و خیانت دولت‌های عربی به صهیونیسم جهانی واگذار شد و میلیون‌ها مسلمان فلسطینی از سرزمین اجدادی و پدری خود بیرون رانده شدند و آنهائی که بهرطریقی ماندند بعنوان شهروند درجه دوم بدون هیچ امتیاز سیاسی و اجتماعی و اقتصادی در شرایط بسیار سخت نگه داشته شده‌اند که بر هیچ انسان آزاده‌ای تاکنون پوشیده نماند.

از حقوق ابتدائی یعنی مسکن،غذا و اشتغال گرفته تا زیرساخت های مواصلاتی، بهداشت و امنیت و کشتارهای بی وقفه، زندان، شکنجه های قرون وسطائی شواهدی غیرقابل تردیدند که روزانه در گذر زمان در مقابل دیدگان مردم به نمایش گذاشته شد و صدها ظلم و ستمی که بر این ملت روا داشتند که در  این مجال نمی گنجد و به وقتی دیگر باید واگذار کرد. اما حال سئوال از این قبیله ی سازشکار این است که در قواعد و اندیشه ی شما کلمه ای به نام مظلومیت قرار دارد جواب آن روشن است نه.

در فکر و مخیله این جماعت فقط واژه برده داری و چگونگی چپاول و دزدی منابع و کشتن مظلوم برای رسیدن به منافع مادی با سلاح های کشتار جمعی، ترور نخبگان ، تجاوز به زن و کودک و مردان سالخورده و تصاحب سرزمین کشورها به ثبت رسیده است.

خجالت و شرم آور است که در گفتمان این جریان سیاسی و اجتماعی داخل مظلومیت یعنی مقاومت نکردن است و سرخم آوردن در مقابل ظلم همانند عبدالله بن زبیر است و در مقابل دریافت رفاه و کام جوئی و لذت خواهد بود که در نهایت در کمال سادگی بدست مروان بن حکم های این روزگار (محور شرارت)گردن زده خواهند شد.

اکنون باید در بازنویسی گفتمان و ادبیات سیاسی این جمله را اضافه کنید که مظلومیت، مشروعیت می‌آورد. حمله جبهه مقاومت به فلسطین اشغالی گویای تحکیم این اندیشه است، اینکه بنشینید و به تجاوزات ددمنشانه محورشرارت بنگرید و لذت ببرید، جز بی آبروئی و خسارت هولناک هویتی و تمدنی چیزی در بر نخواهد داشت.

اساساً وقتی مردمی که در شرایط بسیار سخت و دهشناک در حال مقاومت و مبارزه هستند، مظلوم واقع می شوند و پر واضح است به این سئوال پاسخ داده شود که چرا حماس و جبهه همسو حمله پیش دستانه کرده اند و این منجر به واکنش طبیعی رژیم غاصب گشت وانگهی این یک دروغ بزرگ و به انحراف کشاندن جوانان غیور و حماسه ساز ایران عزیز است.

این ملت چندین دهه در حال مبارزه  و مقاومت اند و صلحی نبوده تا آغاز گر رخداد اخیر باشند.این ملت فلسطین، قبل انقلاب در یک شرایط ناامیدی قرار داشتند که نتیجه جنگ های متعدد با کمک دولت های سوسیالیست عربی و پان عربیسم  بود.

با پیروزی انقلاب شکوهمند ایران اسلامی امید جریان مقاومت تازه شد و تاکنون این نسل جدید فلسطینی با الگوگیری از شیوه ی مبارزه نام آورانی همچون سردار دلها حاج قاسم سلیمانی منحنی نزولی نداشته است و همیشه رو به صعود بوده است و یادمان باشد که چه منطقی و چه کسی و کسانی ما را از کمپ دیوید و اسلو به این نقطه کنونی آورده است.

پس امروز همه ی ما در یک آزمون بزرگ و سرنوشت سازی قرار داریم و باید بپذیریم که سنت های الهی لایتغیر هستند اگرچه بشر دخالت دارد ولی وعده‌ی خداوند قادر است که پیروزی نهائی با مومنان و مجاهدان با اخلاص است.

سیدجواد موسوی – مدرس دانشگاه

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳