رهبر انصارالله اعلام کرد:

۶۰۰ هزار یمنی آماده جنگ با متجاوزان

تاریخ انتشارشنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۴
کد مطلب : ۴۸۴۱۵۰
رهبر انصارالله گفت: بسیج مردمی ۶۰۰ هزار نفری یمن آماده جنگ با متجاوزان است.
۰
plusresetminus
۶۰۰ هزار یمنی آماده جنگ با متجاوزان
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «بلاغ» به نقل از کیهان، نه پلیس دریایی آمریکا و نه حملات آمریکا و انگلیس به یمن انصارالله را از حملات خود به کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی و کشتی‌های در مسیر اراضی اشغالی باز نداشته است؛ حملاتی که با هدف حمایت از مردم غزه و برای توقف کشتار توسط رژیم آپارتاید اسرائیل صورت می‌گیرد. «عبدالملک الحوثی»، دبیرکل جنبش انصارالله یمن و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور، سخنرانی خود که از شبکه المسیره پخش شد، گفت که بر اساس آمار متخصصان ما ۱۶۵هزار و ۴۲۹ نفر از ساکنان شمال یمن آموزش‌دیده و واجد شرایط دوره‌های نظامی شده‌اند. الحوثی اشاره کرد که از آغاز حملات آمریکا و انگلیس به خاک یمن، ۶۰۰هزار نفر آموزش نظامی، اداری، خصوصی و عمومی دیده‌اند. رهبر انصارالله یمن افزود: فعالیت‌های آموزشی و توسعه حرفه‌ای در چارچوب بسیج و آماده‌سازی بسیار مهم است و گسترش خواهد یافت و بسیاری از مناطق یمن را دربر خواهد گرفت. الحوثی تاکید کرد که ارتش مردمی یمن آماده جنگ است و تجربه عملیات نظامی با روحیه جنگندگی بالایی دارد.

مظلومیتی که گریبان غرب را خواهد گرفت
رهبر انصارالله یمن تاکید کرد: «رنج و مظلومیت بزرگ مردم غزه، لعنت و نفرینی است که گریبان آمریکا، اسرائیل و حامیان آنها را خواهد گرفت. دشمن اسرائیلی با تمام وقاحت و پا گذاشتن بر انسانیت و اخلاق بیمارستان‌ها را به عنوان اهداف اساسی عملیات نظامی خود اعلام می‌کند.» الحوثی در بخش دیگری از سخنان خود درباره دورویی آمریکا و غرب درباره مفهوم حقوق‌بشر خاطرنشان کرد: «حقوق‌بشر و قوانین بین‌المللی زمانی که با منافع آمریکا و اسرائیل در تضاد باشد بی‌اعتبار می‌شوند. در کنار کشتار و ویرانی و تخریب و آوارگی، دشمن صهیونیستی آژانس آنروا را هدف قرار می‌دهد و آمریکا به طور کامل از آن حمایت می‌کند. هجمه علیه آنروا بعد از حکم دیوان بین‌المللی دادگستری در راستای توقف جنایت‌های نسل‌کشی در غزه به وجود آمد.»

کمک برخی کشورهای عربی به اسرائیل اسفناک است
رهبر انصارالله یمن در بخش دیگری از سخنرانی خود درباره مواضع کشورهای عربی و اسلامی درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی گفت: «موضع حکام و سازمان‌های عربی و اسلامی همچنان ضعیف است. اتفاقات و مظلومیت مردم غزه ادامه دارد و رنج‌های آنها بیشتر شده است اما وجدان حکام همچنان ثابت و بی‌حرکت است. اخباری مبنی بر حمایت برخی از کشورهای اسلامی و عربی از دشمن صهیونیستی وجود دارد و گفته می‌شود که در نتیجه موضع یمن در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب اسرائیل با کمبود کالا مواجه شده و برخی کشورهای عربی و اسلامی به آنها کمک می‌کنند که این امر اسفناک است.»

آمریکا در محافظت از کشتی‌های اسرائیلی شکست خورد
سید عبدالملک بدرالدین الحوثی بر ادامه عملیات‌های ارتش یمن علیه کشتی‌های صهیونیستی و ناکامی آمریکا و انگلیس در رسیدن به اهداف خود برای کاهش توان نظامی ارتش یمن تاکید کرد و گفت: «ما در آمادگی کامل برای هدف قرار دادن هر کشتی‌ هستیم که به سوی سرزمین‌های اشغالی برود. آمریکا در محافظت از کشتی‌های اسرائیلی شکست خورد و به این مسئله اعتراف کرد. حملات آمریکا و انگلیس علیه یمن تأثیری بر موشک‌ها و پهپادهای ما نگذاشته است. آمریکا و انگلیس حتی نمی‌توانند از کشتی‌ها و تجهیزات نظامی خود محافظت کنند.» رهبر انصارالله یمن همچنین گفت: «رئیس‌جمهور آمریکا به جای ایجاد جنگ‌های جدید ابتدا به فکر بحران‌های داخلی کشور خود باشد که در نتیجه سیاست‌هایش به‌ وجود آمده است.»

عضو انصارالله از ادامه نبرد گفت
عضو جنبش انصارالله یمن گفت که نبرد رزمندگان جبهه مقاومت و مردم یمن تا قطع دست غاصبان صهیونیستی در منطقه و ادامه کشتار مردم مظلوم غزه توسط دشمنان با قوت ادامه دارد. «سید صادق الشرفی» پنجشنبه‌شب در جمع مردم در مسجد نجف‌آباد شهر حمیدیا در شهرستان یزد افزود: «رزمندگان دلاور یمن و انصارالله قهرمان با همه قدرت مقابل آمریکای جنایتکار و رژیم جعلی صهیونیستی تا پای جان ایستادگی می‌کنند.»

یمن: کشتی انگلیسی را در دریای سرخ هدف قرار دادیم
«یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن، پنج‌شنبه‌شب خبر داد که در حمایت از ملت فلسطین و پاسخ به حملات آمریکا و انگلیس، نیروی دریایی یمن، یک کشتی تجاری انگلیسی را در دریای سرخ هدف قرار داده است. این در حالی است که شبکه المیادین به نقل از منابع آگاه نظامی گزارش داد که متجاوزان آمریکایی- انگلیسی طی ساعات گذشته ۱۱ حمله به استان‌های صعده و الحدیده در شمال و غرب یمن انجام دادند.

مشکل با انصارالله شروع نشد، با اسرائیل شروع شد
نخست‌وزیر مالزی اعلام کرد: مشکل منطقه با انصارالله یمن شروع نشد، بلکه با دشمنی که به غزه حمله کرد، شروع شد. «انور ابراهیم»، ​​نخست‌وزیر مالزی، به الجزیره مباشر تاکید کرد که برای توقف کشتار غزه باید اقداماتی انجام شود. وی بر لزوم وحدت موضع در این راستا تاکید کرد و به آمریکا گوشزد کرد که نباید با ادامه کشتار در نوار غزه موافقت کند.

معاون نخست‌وزیر انگلیس می‌گوید: هیچ برنامه‌ای برای فرستادن نیرو‌های زمینی به یمن ندارد. «الیور داودن»، معاون نخست‌وزیر انگلیس، صراحتاً گفت: کشورش نیرو‌های زمینی را برای نبرد با جنبش انصارالله یمن اعزام نخواهد کرد.

در حالی که انصارالله راه رسیدن کالاها از دریای سرخ برای رژیم آپارتاید را مسدود کرده است، برخی از کشورهای عربی مشغول کمک به رژیم آپارتاید اسرائیل هستند! ده‌ها کامیون حامل کالا از مقصد بنادر امارات و عربستان راهی سرزمین اشغالی فلسطین شده‌اند، آن‌هم نه برای کمک‌ به غزه، بلکه برای شکستن محاصره‌ای که یمنی‌ها در دریای سرخ بر اسرائیل تحمیل کرده‌اند. آن طور که فارس نوشته است، اسرائیلی چندین‌بار به این موضوع پرداخته و نوشته‌اند که اسرائیل در شرایطی که «حوثی‌ها» مانع حرکت کشتی‌ها به سمت بندر ایلات می‌شوند، کمک سعودی‌ها و اماراتی‌ها را یک موهبت می‌دانند. این‌بار اما شبکه ۱۳ اسرائیل به مرز اردن رفته است، گذرگاه «شیخ حسین/ نهر الاردن» گذرگاهی که اردن را به کرانه باختری متصل می‌کند. به گفته گزارشگر شبکه، این‌جا اتفاقی به شکل محرمانه در حال رخ دادن است، جایی که ده‌ها کامیون از امارات و عربستان برای اسرائیل کالا وارد می‌کنند.

خبر دیگر از مقاومت لبنان است. همزمان با نگرانی شهرک‌نشین‌های ساکن شمال فلسطین اشغالی از تشدید حملات حزب‌الله، رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعتراف کردند که از ابتدای جنگ علیه غزه بیش از ۵۰۰ سازه در شهرک‌های اشغالی توسط موشک‌های حزب‌الله لبنان خسارت‌دیده و یا به کلی ویران شدند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی روز پنج‌شنبه گزارش کردند، بی‌اعتمادی و تنش موجود در جبهه شمالی، موجب گمانه‌زنی‌های بسیاری درخصوص بهائی شده که جبهه داخلی این رژیم در صورت آغاز درگیری با حزب‌الله متحمل پرداخت آن خواهد شد.

شهرک کریات شمونه موشک‌باران شد
رسانه‌های عبری صبح روز جمعه اول فوریه اعلام کردند که درپی افزایش تنش‌ها در مرزهای شمال فلسطین اشغالی، آژیرهای خطر در مناطق مرزی به صدا درآمده و تنها شهرک کریات شمونه با ۲۰ موشک از جنوب لبنان هدف قرار گرفته است. رسانه‌های اسرائیلی پیش از گزارش این حملات، اعلام کردند که آژیرهای خطر برای چندبار متوالی در شهرک‌های کریات شمونه، کفار یووال و معیان باروخ در منطقه اصبع الجلیل در مرز لبنان و فلسطین به صدا درآمده‌اند.
مقاومت اسلامی لبنان روز جمعه بیانیه‌ای درباره هدف قرار دادن مواضع و تجمعات دشمن صهیونیست در مرز لبنان و فلسطین اشغالی در روز پنجشنبه منتشر کرد. مقاومت اسلامی لبنان- حزب‌الله اعلام کرد که در حمایت از مردم ثابت‌قدم فلسطین در نوار غزه و در حمایت از مقاومت آنها، چندین موضع متعلق به دشمن صهیونیستی را هدف قرار داده است.

هرگونه گسترش جنگ در لبنان یعنی تعمیق باتلاق اسرائیل
شیخ «نبیل قاووق»، یکی از مسئولان ارشد حزب‌الله با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی و ارتش شکست‌خورده آن بدترین روزهای خود را می‌گذرانند، گفت: مقاومت هیچ اهمیتی به تهدیدات آمریکا نداد و هرگونه گسترش جنگ در لبنان به معنای گسترش شکست و تعمیق باتلاق اسرائیل است. همچنین رئیس شورای اجرائی حزب‌الله با تأکید بر اینکه مقاومت در بالاترین سطح آمادگی قرار دارد و هرگز از حمایت از غزه دست نخواهد کشید، به صهیونیست‌ها نسبت به هرگونه حماقت علیه لبنان هشدار داده و گفت که پاسخی به اشغالگران می‌دهیم که بسیار فراتر از حد تصورشان است.

رژیم صهیونیستی پس از متحمل شدن ضربات دردناک از ناحیه مقاومت اسلامی لبنان در جدیدترین تجاوز خود به خاک این کشور، روستای البازوریه، زادگاه «سیدحسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله، را در عمق ۲۵ کیلومتری خاک این کشور هدف حمله خود قرار داد.

آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت: «احتمال وقوع یک جنگ گسترده بین اسرائیل و حزب‌الله باعث وحشت غیرنظامیان در دو طرف مرز می‌شود؛ بسیاری این رویارویی را پیامد اجتناب‌ناپذیر جنگ غزه می‌دانند.» طبق این گزارش دوطرف چهار ماه فرصت داشتند تا برای جنگی دیگر آماده شوند.

بندر حیفا و پایگاه آمریکا زیر آتش
خبر دیگر اما از مقاومت عراق است. مقاومت اسلامی عراق، بامداد روز پنج‌شنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد: بندر حیفا در اراضی اشغالی فلسطین را با پهپاد هدف قرار داده است. در این بیانیه آمده است: «در ادامه رویکرد مقاومت در برابر اشغالگری، در حمایت از مردم فلسطین در نوار غزه و در پاسخ به جنایات ارتکابی رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان فلسطینی از جمله کودکان، زنان و سالمندان، مبارزان مقاومت اسلامی در عراق، امروز با پهپاد بندر حیفا در اراضی اشغالی‌مان در فلسطین را هدف قرار دادند.»

همچنین خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از یک منبع میدانی خبر داد که پایگاه نظامیان آمریکایی در میدان نفتی العمر سوریه هدف حمله پهپادی قرار گرفته است. این پایگاه در استان دیرالزور در شرق سوریه قرار دارد. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

انتهای خبر/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷