تاریخ انتشاريکشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۰
کد مطلب : ۴۸۴۰۰۹
شدت تناقضات رفتار منافقانه غرب با دو جنگ اوکراین و غزه، صدای نشریه فرانسوی را هم در آورد.
۰
plusresetminus
حمایت غرب از متجاوزان اسرائیلی شرم‌آور است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بلاغ به نقل از مشرق؛ نشریه فرانسوی لوموند دیپلماتیک، با طرح این سوال کنایه‌آمیز که «آیا ارزش جان انسانها برابر است؟»، نوشت: روسیه به شکل غیرقانونی، اوکراین را اشغال کرده و اسرائیل به طور غیرقانونی، فلسطین را.

سازمان ملل بارها هر دو را محکوم کرده . لذا غرب که ادعای دفاع از «نظم مبتنی بر قانون» را دارد، باید هر دو را محکوم کند. اما به واقع چنین نیست. در یک مورد، ایالات متحده و اتحادیه اروپا، در کنارکشور مورد حمله قرارگرفته اند و مورد در دیگر، در کنار کشور متجاوز. از نخستین روزهای جنگ، قاره کهن مرزهای خود را به روی تبعیدیان اوکراینی گشود. یک سردبیر بریتانیایی توضیح داد که اوکراینی‌ها «شبیه ما هستند.». اما هیچ کس به صدها هزارغیرنظامی غزه، پیشنهاد سرپناه نمی‌دهد. پس از ده‌ها روز بمباران اسرائیل، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، به سختی پذیرفت که پنجاه کودک فلسطینی مجروح را «اگر [مفید و ضروری] باشد» بپذیرد.

واشنگتن و بروکسل با اعمال تحریم‌های شدید علیه مسکو (تحریم نفت، محدودیت‌های تجاری و بانکی، مسدود کردن دارایی‌های الیگارشی‌ها، ممنوعیت پخش رسانه‌های روسی در اروپا و غیره) به تهاجم روسیه پاسخ دادند. برای تحریم ورزشکاران، موسیقی‌دانان، فیلمسازان و نویسندگان روسی، از هر طرف فراخوان داده شد. نمایشگاه‌ها لغو و کنسرت‌ها منحل شد. اما جنبش «بایکوت، سلب سرمایه و تحریم» که در سال ۲۰۰۵ تاسیس شد, هرگز قادر به پیشبرد کارزاری موثر بر علیه اسرائیل نشد و دائما به یهودستیزی متهم می‌شود. در آلمان طرد شده و در حدود ۳۰ ایالت آمریکا ممنوع است. در فرانسه، پرونده جنبش فوق مورد پیگرد قانونی است، در حالی که کانادا تبلیغ برای آن را ممنوع اعلام کرده است.

موارد عدم تقارن در برخورد با این دو جنگ، بی‌شمار است. در حالی که غرب به اوکراین تسلیحات تحویل می‌دهد، به اشغالگران اسرائیلی سلاح می‌‌فروشد و در عین حال، تهدید به انتقام‌جویی علیه کسانی می‌کند که از فلسطینیان حمایت نظامی ‌کنند. جوزف بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، تخریب بیمارستان ماریوپل را «شرم‌آور برای تمام جهانیان» خواند، اما زمانی که اسرائیل با بمباران‌ها و تحریم‌ها باعث نابودی یک سوم بیمارستان‌های غزه شد، سکوت اختیار کرد. او کشتار در شهر بوچا را به عنوان «نسل‌کشی» محکوم کرد، اما ازحمایت از درخواست آتش‌بس در غزه، جایی که ۲۰ هزار نفر در کمتر از سه ماه کشته شدند، امتناع کرد.

اغلب مفسران غربی، کشته شدن ۱۲۰۰ اسرائیلی توسط حماس را با توجه به جمعیت ۸ میلیونی اسرائیل، معادل کشته شدن ۵۰هزار نفر در ایالات متحده با جمعیتی بالغ بر ۳۳۱ میلیون نفر، یعنی ۲۰ برابر تعداد کشته شدگان ۱۱ سپتامبر، می‌دانند. بر همین اساس در فرانسه معادل ۱۰ هزار کشته یعنی ۱۰۰ برابر کشته شدگان عملیات تروریستی در سالن باتاکلان. بیش از ۲۰ هزار کشته در غزه در میان جمعیتی بالغ بر ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر، معادل کشته شدن ۵۸۰ هزار نفر در فرانسه و حدود ۲ میلیون و ۸ هزار آمریکایی است، یعنی بیش از جمع کل تعداد کشته شدگان در تمام جنگهای آمریکا، حتی با محاسبه جنگ‌های داخلی. بیش از ۷۰ درصد جمعیت غزه آواره شده‌اند، به مقایسه ادامه دهیم، این رقم معادل ۵۰ میلیون آواره در فرانسه و نزدیک  ۲۰۰ میلیون آواره در آمریکاست....

انتهای خبر/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳