تاریخ انتشاردوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۶
کد مطلب : ۴۸۳۶۸۷
دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: ما از جنگ با صهیونیست‌ها ترسی نداریم و هیچ حد و مرزی نیز نمی‌شناسیم. اسرائیلی‌ها هستند که باید از جنگ با ما بترسند.»
۰
plusresetminus
حد و مرزی در جنگ با صهیونیست‌ها نداریم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بلاغ به نقل از کیهان؛ سخنرانی «سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله لبنان، بعد از ظهر روز یکشنبه برگزار شد. این سخنرانی به مناسبت بزرگداشت فرمانده شهید حزب‌الله «وسام حسن طویل» ملقب به «حاج جواد» بود. وی در آغاز سخنرانی، فرا رسیدن ماه رجب را تبریک گفت و تأکید کرد: «بسیاری از جوانان شهرک «خربه سلم» از سالیان گذشته به صفوف مقاومت پیوستند و دهها نفر از آنان شهید شدند. حاج جواد هم با شهادت، به برادران شهید خود پیوست. ما در برابر چنین خانواده مؤمن و مجاهدی قرار داریم.» وی گفت: «اسرائیل با تیپ‌های شکست خورده‌اش در غزه ما را به جنگ تهدید می‌کند؟! اهلا و سهلا.» دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین گفت: «کسی که باید از جنگ بترسد صهیونیست‌ها هستند نه ما. ما ترسی نداریم و بدون حدومرز با صهیونیست‌ها خواهیم جنگید‌.»

به حضور در سوریه و مبارزه با داعش افتخار می‌کنیم
دبیرکل حزب‌الله با اشاره به اینکه «همگی باید عوامل ایستادگی در این جنگ را فراهم کنیم؛ و نمی‌دانیم چه مدت طول خواهد کشید»، گفت: حاج جواد هم زمانی که فقط ۱۵ سال داشت، به حزب‌الله پیوست. این مسیر فرماندهانی است که در میادین نبرد حضور دارند. وی در سوریه و در جنگ با داعش، از فرماندهان مقاومت بود. ما افتخار می‌کنیم که بخشی از این جنگ بودیم و هر روز به درستی موضعگیریهای خود اطمینان بیشتری پیدا می‌کنیم. نصرالله با بیان اینکه داعش نه تنها برای دولت سوریه بلکه برای مردم این کشور، بزرگ‌ترین تهدید بود و بیشترین کشتار را در عراق انجام داد، خاطر نشان کرد: داعش ساخته آمریکا بود و چند روز پیش هم بیش از صد نفر را در جوار مزار حاج قاسم سلیمانی به شهادت رساند. داعش همچنین بزرگ‌ترین تهدید برای کشور و مردم لبنان بود. حاج جواد یکی از بزرگ‌ترین فرماندهانی بود که با داعش مبارزه کرد.

اسرائیل به جز کشتار زنان و کودکان، دستاوردی نداشته است
دبیرکل حزب‌الله در ادامه به ایستادگی ۱۰۰ روزه مردم غزه در برابر تجاوزات صهیونیستی پرداخت و از این مقاومت، تحت عنوان «اسطوره‌ای» یاد و تأکید کرد: مردم غزه نه شکست می‌خورند و نه تسلیم می‌شوند. مقاومت فلسطین هم با تمامی گروههای خود، با شجاعت و نوآوری در حال مبارزه هستند. بسیاری از کسانی که پیگیر عملیات طوفان‌الاقصی هستند، اجماع نظر دارند که اسرائیل در این جنگ، بیشترین سانسور خبری را داشته است. و آنچه بعضی مواضع درز می‌کند، مایه غافلگیری است.
نصرالله با بیان اینکه تحلیلگران و کارشناسان نظامی اتفاق نظر دارند که اسرائیل در این جنگ، در یک «گودال عمیق» سقوط کرده است که نمی‌داند چگونه از آن خارج شود، خاطر نشان کرد: دشمن در این ۱۰۰ روز به جز کشتار وحشیانه زنان و کودکان، چه دستاوردی داشته است؟. اسرائیل در تحقق اهداف خود شکست خورده است و صهیونیستها هم به این مسئله اذعان دارند. اسرائیل نتوانسته است اسرای خود را آزاد کرده، مردم غزه را مجبور به کوچ اجباری کند و این منطقه را پس از اشغال، به محلی برای اسکان صهیونیستها بدل کند.

با وجود ۴ هزار سرباز معلول تعداد واقعی تلفات اسرائیل چقدر است؟!
وی با تأکید بر اینکه بعد از گذشت ۱۰۰ روز، صهیونیستها می‌گویند که وارد مرحله سوم شده‌اند که شامل عقب‌نشینی از شمال غزه است، گفت: پس از عقب‌نشینی صهیونیستها، مجاهدان حماس و جهاد اسلامی کنترل این منطقه را به دست گرفتند. پس این چه دستاوردی برای اسرائیل بود؟. اسرائیل نتوانست مقاومت را از بین ببرد و اکنون دولت حماس تمام مناطق شمال غزه را در دست دارد. اسرائیل حتی نتوانست شلیک موشک از شمال غزه به تل‌آویو را هم متوقف کند و حتی یک اسیر را زنده آزاد کند. ارتش دشمن پس از ۱۰۰ روز نتوانسته است هیچ دستاوردی داشته باشد.
دبیرکل حزب‌الله با اشاره به حملات نیروهای مقاومت از لبنان، سوریه و یمن به فلسطین اشغالی، عنوان کرد: برخی از رسانه‌های اسرائیلی از چهار هزار سرباز معلول سخن می‌گویند که پس از ۱۰۰ روز به این وضع دچار شده‌اند و شاید این تعداد به ۳۰ هزار نفر هم برسد. لذا اگر تعداد افراد معلول به این عدد برسد، چند نفر دیگر زخمی شده‌اند؟ این افراد دیگر قادر به ادامه جنگ نیستند. بنابراین این سؤال مطرح است که تعداد واقعی کشته‌ها، چه تعداد است؟ بزرگ‌ترین فاجعه برای اسرائیل زمانی خواهد بود که جنگ به پایان برسد و حجم خسارتهای وارده به آن مشخص شود.
نصرالله با اشاره به اینکه اسرائیل به تعداد تلفات خود اعتراف نمی‌کند و آمار واقعی را به شدت سانسور می‌کند، بیان داشت: بیش از نیمی از صهیونیستها، از نظر روانی آسیب دیده‌اند و نیازمند درمان هستند. اقتصاد اسرائیل نیز آسیب زیادی دیده است. آنچه در دریای سرخ رخ داد نیز ضربه مهلکی به اقتصاد دشمن بود. محاکمه اسرائیل در دادگاه لاهه تصویر آن را مخدوش کرد و حجم فروپاشی و سقوط اخلاقی غرب و آمریکا را نشان داد که حامی این رژیم است. آگاهی از میزان خسارات دشمن طی این ۱۰۰ روز، ضروری است تا همه مردم منطقه ما بدانند که خون کودکان مظلوم، پایمال نخواهد شد.

اسرائیلی‌ها در پی سرنگونی نتانیاهو هستند
دبیرکل حزب‌الله با بیان اینکه افکار عمومی اسرائیل پس از این جنگ تغییر کرده و دیگر امیدی به جنگ ندارند، گفت: دیگر کسی امیدی به آزادی اسرای اسرائیلی ندارد؛ یا با مذاکره آزاد خواهند شد یا با تابوت بازخواهند گشت. انتظار می‌رود که افکار عمومی در قبال جنگ، بیشتر هم تغییر کند و کسی خواستار ادامه آن نباشند. در نظرسنجی‌ها هم مشخص است که نتانیاهو دیگر جایگاهی ندارد. اینها همه از نتایج جنگ است. بنابراین صهیونیستها خواستار سقوط کابینه نتانیاهو و از سرگیری مذاکرات برای آزادی اسرا هستند؛ هر چند به قیمت توقف کامل جنگ یا پذیرش شروط مقاومت فلسطین باشد.
وی با اشاره به اینکه کابینه دشمن هیچ چاره‌ای جز پذیرش مقاومت فلسطین و اعلام توقف کامل جنگ ندارد، گفت: این به معنای، پیروزی‌ است که وعده آن را داده بودیم. آمریکا و سایر کشورهای غربی طی ۱۰۰ روز گذشته تلاش کردند سایر جبهه‌های حامی غزه را ساکت کنند؛ چه یمن، لبنان یا عراق. آنان به دنبال فشارهای داخلی هستند تا بتوانند این محورها را از کار بیندازند، ولی این اقدام هیچ سودی ندارد. البته آمریکایی‌ها طی چند روز گذشته به تهدید هم روی آورده‌اند؛ تهدید ایران، عراق، سوریه، لبنان و یمن، اما باز هم بی‌فایده است.

آمریکا با حمله به یمن، حماقت کرد
نصرالله با تأکید بر اینکه حمله به یمن، «حماقت آمریکا و انگلیس» بود، خاطر نشان کرد: آمریکا می‌گوید که به دنبال گسترش جنگ نیست، ولی این کار را انجام می‌دهد. این یک حماقت است. اگر بایدن و اطرافیانش فکر می‌کنند که خواهند توانست یمنی‌ها را در دریای سرخ متوقف کنند، در اشتباه هستند. آنان مردم، رهبران و تاریخ یمن را به خوبی نمی‌شناسند. اینها ناشی از روحیه استکباری آمریکا و حقیر و ضعیف دانستن دیگران است. آنان مدعی حمایت از کشتیرانی هستند، ولی یمنی‌ها فقط کشتی‌های عازم فلسطین اشغالی را هدف قرار می‌دهند. البته این کمترین پاسخ به اقدام آمریکاست که به کشتیرانی در این دریا، آسیب زیادی وارد کرده است.

دبیرکل حزب‌الله ضمن انتقاد از حضور بحرین در ائتلاف آمریکایی-انگلیسی و تمجید از موضعگیری ملت و علمای این کشور در حمایت از مردم یمن، ادامه داد: آمریکایی‌ها به‌خاطر یمن برای ایران پیغام تهدیدآمیز فرستادند اما جز یک کلمه نشنیدند و آن این بود که این عملیات‌ها تصمیم یمن است. به‌زودی مشخص می‌شود که بایدن در حمله به یمن حماقت کرده است. امروز وظیفه هر آزاده‌ای است که حمایت خود را از ملت و حکومت یمن و جنبش انصارالله اعلام کند. کسی که حامی جبهه حق باشد، معیارش این است که حامی یمن و فلسطین و همه مظلومان باشد. اما کسانی که سکوت کرده‌اند، در روز قیامت هم مورد سؤال قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به اینکه دشمن صهیونیستی حتی به هدف قرار گرفته شدن مقر «میرون» هم اعتراف نکرد، عنوان کرد: زمانی که حزب‌الله از این حمله ویدئو منتشر کرد، دشمن مجبور به اعتراف شد. حزب‌الله در این حمله، ۶۲ موشک شلیک کرده بود و رسانه‌های دشمن روز گذشته اذعان کردند که پایگاه میرون به صورت کامل تخریب شده است.

‏نصرالله با بیان اینکه کابینه و مردم صهیونیست از جنگ می‌ترسند، در پایان هشدار داد: ما از ۹۹ روز پیش، آماده جنگ بوده‌ایم، از آن هراسی نداریم و هیچ تردیدی نمی‌کنیم. آمریکا هم که سعی دارد وانمود کند نگران لبنان است، بهتر است نگران پایگاه نظامی خود در اسرائیل باشد. موضع ما واضح است: ما حامی غزه هستیم و به آن ادامه خواهیم داد. باید حمله به غزه متوقف شود.

حمله به حیفا
خبر دیگر آنکه، اراضی تحت اشغال رژیم آپارتاید اسرائیل از بلندی‌های جولان تا بندر ایلات و بندر حیفا در این مدت بارها هدف حمله مقاومت لبنان، عراق و یمن واقع شده‌اند. در این شرایط، رسانه‌های عبری دیروز (یکشنبه؛ ۲۴ دی) از وقوع انفجار مهیبی در حیفا، واقع در شمال اراضی اشغالی خبر دادند. به گزارش ایسنا، رسانه‌های رژیم صهیونیستی از شنیده شدن صدای انفجاری مهیب در خلیج حیفا در نزدیکی پالایشگاه‌های نفت خبر دادند. مسئولان اسرائیلی ادعا کردند: «انفجار حیفا در نیروگاه‌های کرمل اولیونز به دلیل فشار بالای هوا اتفاق افتاد و خطری وجود ندارد.» اما گمانه‌زنی‌هایی از حمله حزب‌الله لبنان تا حمله سایبری و خرابکاری در تأسیسات مطرح شده‌اند. از آن‌جایی که، به گفته رسانه‌های صهیونیستی، رژیم صهیونیستی آمار کشته‌ها و زخمی‌های خود را سانسور می‌کند نمی‌توان انتظار داشت که در مورد خرابکاری یا حمله به تأسیسات حیاتی‌اش صادق باشد!

در این میان، «آویگدور لیبرمن»، عضو کنست رژیم صهیونیستی، گفته است: «ارتش اسرائیل توان بازدارندگی در شمال را از دست داده و حزب‌الله بدون توجه به هشدارهای ما مناطق شمالی را بیش از پیش نا امن کرده است. من نگران این هستم که حزب‌الله با سوءاستفاده از غفلت ما مراکز حساس را به تصرف خود درآورد؛ ما باید حزب‌الله را دور کنیم.» از طرف دیگر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، ارتش این رژیم را به حمله به حزب‌الله لبنان فراخواند!

حملات مکرر حزب‌الله
کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی تصاویری از لحظه برخورد موشک‌های ضد زره حزب‌الله به شهرک «یوفال» منتشر کرد. حزب‌الله اعلام کرد که رزمندگان مقاومت اسلامی دیروز محل استقرار توپخانه‌های رژیم صهیونیستی را در پایگاه «خربه ماعر» و تجمع نظامیان اسرائیل را در مرکز نظامی «المرج» و تجهیزات جاسوسی رژیم صهیونیستی در پایگاه «المطله» را هدف حملات موشکی قرار دادند، در نتیجه آن تلفات قطعی به دشمن وارد شده است. همچنین رسانه‌های رژیم صهیونیستی از شنیده شدن صدای انفجار در کریات شمونه خبر دادند. همزمان کانال ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی از زخمی شدن دو صهیونیست بر اثر موشک شلیک شده از لبنان به شمال فلسطین اشغالی خبر داد. ارتش رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که در درگیری‌هایی با یک گروه از نیروهای مقاومت که به پایگاهی واقع در مزارع اشغالی شبعا نفوذ کرده بودند، ۵ تن از سربازهایش زخمی شدند. حزب‌الله اعلام کرد یک فروند بالگرد دشمن اسرائیلی را بر فراز مروحین ساقط کرد.

نیویورک‌تایمز: اکثر توانمندی‌های یمن آسیب ندیدند
خبر دیگر از مقاومت یمن است. روزنامه نیویورک‌تایمز به نقل از دو مقام آمریکایی گزارش داد، بسیاری از قابلیت‌های نظامی ارتش یمن پس از حمله آمریکا و انگلیس، «دست‌نخورده» باقی مانده‌اند. بامداد شنبه، آمریکا و انگلیس به طور مشترک چهار شهر یمن از جمله صنعا، الحدیده، تعز و ذمار را مورد حملات هوائی قرار دادند. پس از حملات اولیه این دو کشور به اهدافی در چهار استان یمن، ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) صبح روز شنبه از حمله دیگری به یک سایت راداری در صنعاء خبر داد.

پنتاگون از درز اطلاعاتی از سوی انگلیس عصبانی است
روزنامه تلگراف به نقل از منبعی آگاه نوشت، مقامات آمریکایی از درز اطلاعاتی درخصوص حمله به یمن در رسانه‌ انگلیسی تایمز خشمگین هستند. «ریشی سوناک»، نخست‌وزیر انگلیس، در جلسه فوری کابینه حوالی ساعت ۱۱ صبح روز پنج‌شنبه به وقت محلی تصمیم خود را برای نشان دادن چراغ سبز به حمله به یمن اعلام کرد. معمولا چنین حملاتی تنها پس از بازگشت بمب‌افکن‌ها به پایگاه‌های خود رسما اعلام می‌شوند. خبر این جلسه و دستورکار آن خیلی سریع به روزنامه انگلیسی تایمز درز پیدا کرد و این روزنامه در آن روز نوشت که آمریکا و بریتانیا قصد دارند «طی چند ساعت آینده به یمن حمله کنند». در این شرایط، وزیر خارجه انگلیس مدعی شد اگر ارتش یمن به حملات در دریای سرخ ادامه دهد، ارتش این کشور می‌تواند مجددا حملاتی را علیه مواضع نیروهای مسلح یمن انجام دهد.

حملات مقاومت عراق به سه پایگاه آمریکا
اما خبر از مقاومت عراق آن‌که منابع محلی بامداد یکشنبه از وقوع حملاتی علیه پایگاه‌های نظامی غیرقانونی آمریکا در خاک سوریه خبر دادند. گروه «مقاومت اسلامی عراق» بامداد یکشنبه اعلام کرد که در حمایت از مردم غزه و مقابله با اشغالگری آمریکا در منطقه، پایگاه «خراب الجیر» در سوریه را با موشک هدف قرار داده است. ساعتی بعد، کانال تلگرامی «صابرین نیوز» از حمله به محل استقرار اشغالگران آمریکایی در میدان نفتی «العمر» در دیرالزور خبر داد. صابرین‌نیوز در ادامه در خبری فوری گزارش داد که محل استقرار اشغالگران آمریکایی در روستای «الخضراء» در سوریه نیز هدف حمله قرار گرفته است که این دومین حمله به پایگاه‌های آمریکا طی ۵ دقیقه اخیر بود. مقاومت اسلامی عراق باز هم طی بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمایت از مردم غزه و مقابله با اشغالگری آمریکا در منطقه، پایگاه‌های آمریکا در میدان نفتی «العمر» و روستای «الخضراء» در سوریه را با دو پهپاد هدف قرار داده است.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷