تاریخ انتشارجمعه ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۳
کد مطلب : ۴۸۱۳۱۸
رئیس سازمان بهزیستی کشور از تلاش برای برگزاری آزمون استخدامی ویژه معلولان تا پایان امسال خبر داد.
۰
plusresetminus
۴ هزار معلول امسال استخدام می‌شوند
به گزارش بلاغ؛ علی‌محمد قادری در نشست برگزاری نخستین آزمون استخدامی ویژه افراد دارای معلولیت، افزود: سازمان امور اداری و استخدامی عزم جدی دارد که آزمون مستقلی را برای معلولان تا پایان امسال برگزار کند. قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، راهبردهای به‌کارگیری جامعه هدف را مشخص کرده است.

قادری افزود: با هم‌افزایی بین دستگاه‌ها، مقدمات جذب حداقل چهار هزار و ۳۳ نفر از معلولان در دستگاه‌ها و استان‌های مختلف فراهم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از ۸۵ میلیون نفر جمعیت کشور، هشت‌ونیم میلیون نفر دارای معلولیت هستند، ادامه داد: درصد قابل‌توجهی از آنها در تراز استخدام و شاغل شدن هستند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در چند روز گذشته افرادی که در نظام اداری کشور به استخدام معلولین توجه نکردند مشمول ترک فعل دستگاه‌های نظارتی قرار گرفتند و چهار معاون وزیر براساس این تخلفات به دادگاه مراجعه کردند چون سیستم مطالبه‌‎گرانه‌ای وجود دارد و هرازگاهی عده‌ای از معلولان مسیری را جلوی سازمان برنامه و بودجه و سازمان‌های دیگر طی می‌کنند.

قادری افزود: الزامات قانون در استخدام بهداشت و کسب مهارت‌های فنی و حرفه‌ای معلولین به ما گوشزد شده که ما داریم پیگیری می‌کنیم. مقرر است تا قبل از دوازدهم آذرماه با این هم‌افزایی، مقدمات جذب حداقل چهار هزار و ۳۳ نفر در کشور در دستگاه‌ها به تفکیک استان و شهرستان رقم بخورد. تحصیلات این افراد از کارشناسی تا پسادکتری است.

انتهای پیام/

 
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳