تاریخ انتشاريکشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱
کد مطلب : ۴۷۷۷۲۶
اتحادیه جهانی کشتی در گزارش خود نوشت که امیرحسین زارع جزو موفق‌ترین سنگین‌وزن‌های ایران است.
۰
plusresetminus
تمجید اتحادیه جهانی کشتی از ملی‌پوش سنگین‌وزن ایران
به گزارش بلاغ، مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان از روز شنبه به میزبانی بلگراد صربستان آغاز شد که امیرمحمد یزدانی، حسن یزدانی و امیرحسین زارع توانستند به فینال راه یابند.
امیرحسین زارع در مرحله نیمه‌نهایی طاها آکگول دارنده مدال طلای المپیک را شکست داد و به فینال راه یافت. این برتری در سایت اتحادیه جهانی کشتی بازتاب داشت.

این سایت نوشت: برای سومین سال متوالی، امیرحسین زارع باید در نیمه نهایی وزن ۱۲۵ کیلوگرم آزاد به مصاف طاها آکگل از ترکیه در مسابقات قهرمانی جهان می‌رفت. این کشتی‌گیر ایرانی برای دومین بار حتی با همین امتیاز به برتری رسید. زارع در مسابقه مهم خود با نتیجه ۴ بر صفر مقابل آکگول مدافع عنوان قهرمانی پیروز شد سهمیه ایران را در المپیک پاریس سال آینده تضمین کرد.

زارع باید در فینال مقابل جنو پتریاشویلی مبارزه کند.

امیرحسین زارع در این باره گفت: امیدوارم در فینال هم کشتی خوبی بگیرم. اشتباهات سال گذشته را نداشته باشم و یک طلای خوشرنگ برای مردم ایران بگیرم.

طاها آکگول قهرمان المپیک ۲۰۱۶ سال پیش در بلگراد در نیمه پ‌نهایی زارع را با نتیجه ۴ بر ۲ شکست داد تا سومین عنوان قهرمانی حرفه‌ای خود در جهان را کسب کند. زارع با این پیروزی انتقام باخت سال قبل را گرفت. این کشتی‌گیر ایرانی در میان موفق‌ترین ورزشکاران سنگین‌وزن قرار دارد.

آزادکار کشورمان با بیان اینکه این برد را به همه مردم عزیز ایران و تمام کسانی که منتظر این پیروزی بودند تقدیم می‌کند، گفت: من پارسال این مسابقه را به اشتباه باختم اما به لطف خدا با کمک مربیان، بدنی آماده و یک تیم آماده داریم. تحلیل خوبی بود و ما توانستیم طبق برنامه پیش برویم.


انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳