تاریخ انتشاردوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۵:۵۹
کد مطلب : ۴۷۵۰۳۹
تیم ملی نوجوانان کشتی آزاد ایران با کسب 2 طلا، 2 نقره و 2 برنز در رقابتی نزدیک با آمریکا عنوان قهرمانی جهان را از آن خود کرد.
۰
plusresetminus
نوجوانان کشتی آزاد ایران در رقابت با آمریکا قهرمان جهان شدند

به گزارش بلاغ؛ رقابت‌های کشتی آزاد نوجوانان قهرمانی جهان روزهای 13 لغایت 15 مردادماه در شهر استانبول ترکیه برگزار شد و در پایان تیم ایران با کسب 2 مدال طلای اهوار خاطری در وزن 45 کیلوگرم و سینا خلیلی در وزن 65 کیلوگرم، 2 مدال نقره سجاد پیردایه در وزن 60 کیلوگرم و ابوالفضل حسینی در وزن 71 کیلوگرم و 2 مدال برنز سام سیار در وزن 48 کیلوگرم و توحید نوری در وزن 92 کیلوگرم با 156 امتیاز به‌عنوان قهرمانی دست یافت.

این قهرمانی در حالی به‌دست آمد که تیم ایران سال گذشته در جایگاه چهارم این مسابقات ایستاده بود. پس از تیم ایران،‌ تیم‌های آمریکا با 126 امتیاز و ژاپن با 106 امتیاز در جایگاه دوم و سوم تیمی قرار گرفتند. مدال‌های طلای پنج وزن اول از آن آمریکا (دو طلا)، ایران، روسیه و آذربایجان شد. آمریکا به واسطه عملکرد خوبش در پنج وزن اول، در پایان روز دوم صدرنشین 80 امتیازی بود که از دو طلا و دو برنز موفق به کسب این امتیاز شد، اما این تیم در روز دوم تنها یک فینالیست داشت که مقابل نماینده وزن 71 کیلوگرم ایران به برتری رسید. شاگردان بهنام احسانپور هم هرچند تنها یک طلا (سینا خلیلی) و یک برنز (سام سیار) در پنج وزن اول گرفتند، اما اتفاق خوب این بود که همه نمایندگان روز اول ایران توانستند امتیاز بگیرند و این از نظر تیمی به سود تیم در رده‌بندی نهایی تمام شد. پیش از این نیز تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان در رقابت‌های جهانی ترکیه با کسب یک مدال طلا، یک مدال نقره و ۲ مدال برنز به عنوان قهرمانی دست یافت.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳