تاریخ انتشارسه شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۰
کد مطلب : ۹۵۲۹۲
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: کشورهای مدعی حقوق بشر بازنده بازی یمن هستند.
۰
plusresetminus
کشورهای مدعی حقوق بشر بازنده بازی یمن هستند
سید رمضان شجاعی‌کیاسری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، درباره اتفاقات یمن، اظهار کرد: عربستان و متحدانش در کشور یمن که جزو مستمرات این کشور بود، با همه اقداماتی که شکل داد، نتوانست از اضمحلال حکومت قبلی و استقرار حکومت فعلی جلوگیری کند و وقتی همه راه‌ها را بسته دید، اقدام به حمله نظامی کرد.

وی افزود: این حرکت عربستان در عرف دیپلماسی و سیاسی یک تجاوز حساب می‌شود که باید کشورهای مدعی حقوق بشر آن را محکوم می‌کردند.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کشورهای مدعی حقوق بشر علاوه بر اینکه محکوم نکردند بلکه بعضی از کشورها از آن حمایت کردند و این نشان‌دهنده خوی استکباری آنها و صحبت‌های چماق و هویچ است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: ایران همواره از حکومت‌ها و انقلاب‌های مردمی در منطقه حمایت کرده و در یمن نیز همین‌گونه است و باید مردم این کشور برای آینده خود تصمیم بگیرند و حمله به یمن برای القای خواست خود، اشتباه بزرگی بوده که عربستان در حال انجام آن است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: شایعات حضور سردار سلیمانی در یمن نیز جنگ روانی آنها برای وارد کردن ایران به این بازی است که قطعاً ایران وارد چنین بازی‌هایی نمی‌شود.

شجاعی درباره موضع و حرکت‌های چین و روسیه در قبال اتفاقات یمن در این چند روز، تصریح کرد: روسیه و چین زمانی که دیدند باج‌خواهی‌هایی در منطقه در حال روی دادن است و سرشان بی‌کلاه مانده، سیاست منطقه‌ای آنها ایجاد کرد که ورود به‌هنگام به منطقه داشته باشند تا از مواضع خود دفاع کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پاسخ به این سوال که عربستان در مقابل جنایات اسرائیل در فلسطین دخالتی نمی‌کند ولی در مقابل از اسرائیل در حمله به یمن کمک می‌گیرد با این اوصاف چرا حماس از حمله عربستان به یمن حمایت کرده است، گفت: آنها در مجموع یک نگاهی دارند که معتقدند ایران می‌خواهد پنجمین کشور حکومت شیعی را در یمن شکل دهد و خوی عربی دارد، آنها را از مسیر تصمیم‌گیری درست و منطقی منصرف می‌کند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴