بلاغ گزارش می‌دهد؛

روی خوش آمل به مهمانان نوروزی

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۹
کد مطلب : ۴۸۵۲۲۶
آمل فقط به طبیعت سرسبزش نمی‌نازد؛ این شهرستان قدمتی دیرینه در تاریخ و فرهنگ دارد، گذشته‌ای غنی که فراتر از آثار باستانی متعددی چون میرحیدر، آتشکده، پل معلق، پل دوازده چشمه و امامزاده عبدالله دید که گواه این قدمت و تاریخ پربار است.
۰
plusresetminus
روی خوش آمل به مهمانان نوروزی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بلاغ؛ آمل با وجود آب و هوا خوشی که دارد چون نگینی در قلب این خطه زیبا می‌درخشد، نزدیکی این شهر به پایتخت باعث شده است این شهر به یکی از جذاب ترین شهرها برای مسافرت تبدیل شود.

وجود طبیعت سرسبز، بناهای تاریخی و مذهبی، آمل را مقصدی عالی برای گردشگری کرده، قله دماوند بلندترین قله آتش‌فشانی آسیا در بخش لاریجان خودنمایی می‌کند و به آن اعتبار می‌بخشد.

وجود جنگل‌های هیرکانی بخش از مساحت آمل را پوشانده که جاذبه خاصی به آن داده است، جنگل‌های بلیران ،پرن ،الیمستان ،هلومسر پارک جنگلی میرزا کوچک خان پارک جنگلی امامزاده عبدالله و جنگل زیار و... تنها چند نمونه از این جنگل‌های هستند که هر کدام به تنهایی بهشتی را به تصویر می‌کشند.

اما آمل فقط به طبیعت سرسبزش نمی‌نازد؛ این شهرستان قدمتی دیرینه در تاریخ و فرهنگ دارد، گذشته‌ای غنی که امروز در آثار باستانی متعددی چون میرحیدر، آتشکده، پل معلق، پل دوازده چشمه و امامزاده عبدالله دید که گواه این قدمت و تاریخ پربار است.

در ابتدای سال ۱۴۰۳، آمل به استقبال مهمانان نوروزی رفت.

روی خوش آمل به مهمانان نوروزی

مهدی بهمنی رئیس میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آمل در گفتگو با خبرنگار بلاغ گفت:  ۶۹ اثر ثبت ملی در آمل وجود دارد و بیش از ۲۷۰ اثر حفاظتی که قابلیت ثبت ملی شدن را دارد، که هر کدام از این بناها و آثار ملی چون در هم حوزه طبیعی و در حوزه تاریخی هستند و قابلیت مقصد گردشگری ما محسوب می‌شوند‌.

وی با بیان ظرفیت‌های مذهبی و طبیعی  در آمل، خاطرنشان کرد: بناهایی مانند میر بزرگ،  ناصرالحق، شمس آل‌رسول و امامزاده‌های چون امامزاده عبدالله(ع) و امامزاده ابراهیم(ع) و آثار طبیعی مانند آبشار شاهاندشت به عنوان یک اثر طبیعی و یا آثار تاریخی ما مثل شکل شاه که در بخش لاریجان به عنوان ظرفیت‌های گردشگری شهرستان هستند.

بهمنی ادامه داد: در حوزه اقامتی هم نزدیک به صد واحد اقامتی اعم از هتل، هتل آپارتمان، مهمان‌پذیر، خانه مسافر، بوم‌گردی‌ها مسافرخانه در داخل شهرستان مشغول فعالیت هستند و بیش از ۱۱۰ واحد پذیرایی هم در محور هراز  وجود دارد که در حال ارائه خدمات هستند‌.

اسکان ۳۵ هزار نفر در آمل

وی با تاکید مقام عالی وزارت مبنی بر ارائه خدمات نمازخانه و سرویس‌های بهداشتی، اظهار کرد: ظرفیت سرویس‌های بهداشتی ما و به همان نسبت نمازخانه‌هایی که در این واحدها مستقر هستند، هم در حوزه واحد اقامتی و پذیری، مساجد و... بیش از هزار چشمه سرویس بهداشتی به تناسب سرویس‌های زنانه و مردانه وجود دارند که خدمات ارائه می‌دهند.

بهمنی از اسکان نزدیک به ۳۵ هزار نفر در طول این چند روز خبر داد و افزود: برخی خانه اجاره می‌دهند که از حوزه ما خارجند ولی به بیش از ۳۵ هزار نفر تا این لحظه بر اساس آخرین آمار و اطلاعات ثبت اسکان داشتند.

۳ نمایشگاه صنایع دستی در آمل

وی با بیان برگزاری سه نمایشگاه صنایع دستی در این شهرستان، تصریح کرد: یک نمایشگاه در محل نوروزگاه، نمایشگاه دیگری در داخل موزه تاریخ و یک نمایشگاه ملی با حضور پنج استان در میدان هفده شهریور با بیش از چهل و سه غرفه در حال عرضه و فروش هستند و تا ۱۷ فرودین ادامه خواهد داشت و اگر  تمدید شود تا بیست و چهار فروردین بر ما خواهد بود.

جمشید نیکزاد، رئیس هلال احمر آمل نیز در گفتگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به اینکه همزمان با ماه بهار قرآن بیست‌وچهارمین طرح خدمات ملی بشردوستانه جمعیت هلال‌احمر شروع به کار کرد گفت: این طرح از بیست‌وپنجم اسفندماه ۱۴۰۲ آغاز و تا هفدهم فروردین سال نو ادامه دارد.

وی با بیان اینکه امسال به مانند سال‌های گذشته یه استقبال مهمانان نوروزی رفتیم، عنوان کرد: با حضور اعضای ستاد نوروزی شهرستان آمل با اهدای بسته فرهنگی و شاخه گل به استقبال نخستین مهمانان نوروزی رفتیم.

۴ پایگاه امدادو نجات در آمل

رئیس هلال احمر آمل از فعالیت چهار پایگاه امدادونجات در محور هراز همزمان با ایام نوروزی خبر داد و خاطرنشان کرد: پایگاه امدادونجات جاده‌ای پلور، گزنک و کهرود، پایگاه امدادتخصصی کوهستان رینه به‌همراه تیم عملیات در شهرستان آماده خدمات‌دهی به مسافران و گردشگران نوروزی هستیم.

وی ادامه داد: روزانه ۴۴ نفر از  نیروهای امداد و نجات به مهمانان نوروزی خدمات‌رسانی می‌کنند که امیدواریم طی ایام تعطیلات نوروزی شاهد هیچ‌گونه حوادث ناگوار در محور هراز برای مسافران نباشیم.

مسافران مراقب باشند
نیکزاد با تأکید هشدار هواشناسی، اظهار کرد: با وجود وضعیت و شرایط نامساعد آب‌وهوایی در تعطیلات نوروزی از سوی سازمان هواشناسی به مهمانان و مسافران نوروزی در محور هراز، لازم است قبل از شروع مسافرت به جاده‌های کوهستانی حتما خودروهای خود را به لحاظ سالم بودن سیستم گرمایشی مطمئن شوند تا از لوازم گرمایشی مناسب بهره‌مند باشند.

وی تصریح کرد: همچنین باتوجه به شریان‌های جاری و تند رودخانه هراز مسافران هنگام نشستن در بستر آن حتما مراقب فرزندان خود باشند، رانندگان نیز  به مسائل ایمنی توجه کنند و در صورت احساس خواب‌آلودگی در مسیری توقف و به استراحت بپردازند.

شهر آمل فعلى به گفته کارشناسان بعد از تخریب و غارت آمل قدیم به دست تیمور دوباره ساخته شد و حالا آنچه باقی مانده مربوط به دوران اسلامی و ساسانی است که البته ارزش تاریخی زیادی دارند، اما قدمت آمل به بیشتر از  ان است.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷