سایه مطالبه‌ای بربام مجلس؛

ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲
کد مطلب : ۴۸۵۱۲۰
دوازدهمین دوره مجلس با همه نمایندگان خود، با چشم بهم‌زدنی جای را به مجالس دیگر می‌سپارند آنچنان‌که خود جای یازده دوره قبلی را گرفتند، اما از دوازدهم هم آنچه باقی خواهد ماند که از یازده دوره دیگر باقی ماند و آن قضاوت خداوند است، که برخورد تحولی با مجلس بعدی، می‌تواند منتخبان را روسفید کند.
۰
plusresetminus
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «بلاغ»؛ جمهوری اسلامی ایران در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، با توطئه‌های گوناگونی از جمله جنگ، تحریم، تهدید و... مواجه بوده است اما این‌ها هیچ‌گاه در تحقق اراده ملی ایرانیان خللی ایجاد نکرده است و این همان رازی است که دشمنان ایران، قدرت محاسبه آن را ندارند.

فتح‌الفتوح ملت ایران
بدون شک انتخابات ایران در روز یازدهم اسفندماه، پیروزی بزرگی به نام مردم و انقلاب اسلامی است که شکست سرمایه‌گذاری هنگفت و طولانی‌مدتی غرب برای تغییر ماهیت ایران اسلامی را نشان می‌دهد.

دشمنی که برای ناامیدسازی و دلسرد کردن مردم از نقش‌آفرینی در عرصه سیاسی و قهر با صندوق رای، هزینه‌های هنگفتی کرد و با تبلیغات مسموم تلاش کرد تا با انکار دستاوردهای انقلاب اسلامی، روحیه مردم را تضعیف کند اما در نهایت این مردم بودند که در جنگ اراده‌ها پیروز شدند.
 
جمهوری اسلامی ایران در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، با توطئه‌های گوناگونی از جمله جنگ، تحریم، تهدید و... مواجه بوده است اما این‌ها هیچ‌گاه در تحقق اراده ملی ایرانیان خللی ایجاد نکرده است و این همان رازی است که دشمنان ایران، قدرت محاسبه آن را ندارند.

پیروز انتخابات، ملت بزرگ ایران
بدون شک انتخابات ایران در روز یازدهم اسفندماه، پیروزی بزرگی به نام مردم و انقلاب اسلامی است که شکست سرمایه‌گذاری هنگفت و طولانی‌مدتی غرب برای تغییر ماهیت ایران اسلامی را نشان می‌دهد.

دشمنی که برای ناامیدسازی و دلسرد کردن مردم از نقش‌آفرینی در عرصه سیاسی و قهر با صندوق رای، هزینه‌های هنگفتی کرد و با تبلیغات مسموم تلاش کرد تا با انکار دستاوردهای انقلاب اسلامی، روحیه مردم را تضعیف کند اما در نهایت این مردم بودند که در جنگ اراده‌ها پیروز شدند.

آمریکا، رژیم اشغالگر قدس و سایر بازیگرانی که در‌صدد شکست اراده و عزم ایرانیان در انتخابات بودند، بار دیگر خود را با بلوغ و آگاهی مردمی طرف می‌بینند که راهبردها، روش‌ها و رفتار دشمنان و چهره واقعی آنها را پشت نقاب لفاظی‌های همیشگی و دروغین کشف کرده‌اند.

این پیروزی صرفا متعلق به ملت ایران نیست، بلکه تمامی کسانی که ایران، انقلاب اسلامی و گفتمان آن را در منطقه و جهان دوست دارند، از شکست توطئه دشمنان در انتخابات اخیر ایران خرسند هستند. این پیروزی حاصل فهم و بصیرت مردم ایران اسلامی است که درک کردند چشم بسیاری از مردم دنیا، چه آحاد مردم و چه افراد سیاسی و صاحبان جایگاه‌های معتبر ملّی و سیاسی به ایران است.
 
لیاقت ملت ایران، مدرس‌هاست
انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به پایان رسید و دیر یا زود، این مجلس نیز کار خود را آغاز خواهد کرد و در سرعتی باورنکردنی، جای خود را به مجالس بعدی خواهد سپرد و طبیعی است که نمایندگان جدید خواهند آمد و در این آمد و رفت‌های مکرر و متوالی، آنچه که باقی خواهد ماند، اقداماتی در مسیر رضای خداوند که خدمت خالصانه و صادقانه به مردم و کشور است، برای قضاوت خداوند باقی می‌ماند، آنچنانکه در تاریخ پارلمان ایران نام شهید آیت‌الله مدرس، به عنوان نماینده تراز و شاخص‌ترین نماینده ملت بجا ماند و ماندگار شد و وظیفه اصلی نمایندگان کنونی، تلاش برای پیروی از اخلاص، تدین، شجاعت، زمان شناسی، دچار تعارض منافع نشدن شهید مدرس است.

نکته مهم در این است، باید حساب آنانی که با هزینه میلیاردی، خود را به کرسی نمایندگی می‌رسانند، از نمایندگان شایسته ملت جدا کرد و آنان را نمایندگان جریان‌های فسادانگیز و رانت‌جو دانست که برای رسیدن به کانون قدرت، خانه ملت را با آشیانه لاشخورها و کرکس‌ها اشتباهی گرفته و شأن و منزلت خانه ملت را چوب حراج زده و موجب دلسردی و سرخوردگی مردم از مجلس می‌شوند.

این گروه از نفوذی‌ها در مجلس هراندازه هم که کم باشند، با عنایت به نقش و تاثیر خانه ملت در سرنوشت کشور، بازهم زیاد و بشدت مضرند و نهادهای نظارتی بویژه شورای محترم نگهبان باید برای حین نمایندگی نمایندگان محلس نیز عهده‌دار وظیفه نظارت و برخورد شود تا عظمت خانه ملت دستاویز منافع کثیف جریان‌های فاسد اقتصادی و سیاسی نشود.
 
تحقق وعده‌ها، ملاک اعتبار منتخبان
انتخابات یازدهم اسفندماه مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی حالا بیشتر برگزیدگان خود را در اکثر حوزه‌های انتخابیه شناخته است و حالا نوبت منتخبان ملت است که به عهد و پیمان خویش وفا کنند و با عمل به وظایف و نقش‌هایی که بر عهده آنان است، به اعتماد مردم پاسخ دهند و با درک اولویت‌ها، به انجام مسئولیت و امانت خود همت گمارند.

اگر منتخبان مجلس بخواهند واقعاً مردم خود را نمایندگی کنن، باید به دغدغه‌های اصلی مردم که از سوی مقام معظم رهبری بیان شده، توجه جدی و عملی کنند که ایشان اظهار فرمودند: «مسئله‌ اصلی مردم بیکاری جوانها است، مسئله‌ اصلی مردم معیشت طبقات ضعیف جامعه است، مسئله‌ اصلی مردم مافیای وارداتی است که کمر تولید داخلی را می‌شکند، مسئله‌ اصلی مردم سیاست‌های غلطی است که فلان جوان مبتکر را که می‌تواند کار انجام بدهد مأیوس می‌کند.

حقیقت این است که «بعضی از قشرهای محروم جامعه هستند که اینها خب توقّعات به‌جایی دارند و گلایه دارند از اینکه این توقّعات برآورده نشده؛ مسئله معیشت، مسئله مسکن، مسئله اشتغال، که خب واقعاً بایستی مسئولین کشور به این مسائل برسند.

آنچه که ذکرش بسیار ضروری است اینکه منتخبان امروز مجلس شورای اسلامی، نمایندگان همه ملت ایران هستند و وظیفه دارند تا به حل مشکلات مردم کمک کرده و در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، مسئله‌یابی دقیق کرده و با اولویت‌گزینی، گره‌گشایی کرده و با قانون‌گذاری صحیح و نظارت دقیق، مسیر تحقق ایران قوی را سر و سامان دهند.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷