وجدان جامعه جهانی چگونه آرام می‌گیرد؟

نسل‌کشی ۲.۵ میلیون مظلوم غزه‌ای پس از ۱۵۰ روز خونین

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۳:۴۹
کد مطلب : ۴۸۴۹۳۵
این روزها ماشین کشتار صهیونیست‌ها بر سرعت خود افزوده، و با کشتار وحشیانه زنان و کودکان، احتمالا در تلاش است تا دستیابی به یک توافق با حماس، زنان و کودکان بیشتری را بکشد.
۰
plusresetminus
نسل‌کشی ۲.۵ میلیون مظلوم غزه‌ای پس از ۱۵۰ روز خونین
به گزارش بلاغ به نقل از فارس،؛ بررسی گزارش‌هایی که از غزه و «آتش بس احتمالی» منتشر می‌شود نشان می‌دهد، همین امروز و فردا، طرفین به توافق خواهند رسید. بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا هفته پیش گفته بود، احتمالا دوشنبه (دیروز) این توافق صورت خواهد گرفت. گزارش‌های پراکنده‌ای هم که در این باره منتشر می‌شود نشان می‌دهد، طرفین در مصر جمع شده و بر سر آزادی اُسرا و توقف جنگ توافق کرده‌اند و تنها «خروج صهیونیست‌ها از غزه» مورد اختلاف است.
سوای از این که این توافق و آتش‌بس موقت، چقدر شدنی است، تحولات میدانی نشان می‌دهد، صهیونیست‌ها همچنان مشغول کشتار غیر نظامیان هستند و آمریکایی‌ها نیز از این کشتار، در عمل دفاع می‌کنند، احتمالا به این دلیل که، حماس را وادار به دادن امتیاز در این مذاکرات کنند!
کانال تلگرامی «فارس» به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشته است: «یک سخنگوی حماس به این خبرگزاری گفته است که اگر اسرائیل با درخواست‌های حماس که شامل بازگشت آوارگان فلسطینی به شمال غزه و افزایش کمک‌های بشردوستانه است موافقت کند، حماس می‌تواند مسیر توافق را تا ۲۴ یا ۴۸ ساعت آینده هموار کند و توافق حاصل شود.»

 «اسرائیل با شروط جدید آتش‌بس موافقت کرده و اکنون منتظر پاسخ حماس است.» این رسانه گزارش خود را به نقل از رسانه عبری زبان «والا» منتشر کرده است.
ترکیه، تونس، قطر و مصر هم مذاکرات در حال انجام در قاهره را «جدی» دانسته و به نتیجه رسیدن آن را «محتمل» دانسته‌اند. حتی دیروز اعلام شد، بایدن در گفت‌و‌گوی تلفنی‌اش با امیر قطر و رئیس‌جمهور مصر به آنها گفته است: «برای من یک توافق بیاورید.» این جمله می‌تواند به دلیل نگرانی بایدن از شرایطی باشد که جنگ غزه و حمایتش از جنایات صهیونیست‌ها برایش ایجاد کرده است. حمایت از جنایات قرون وسطایی رژیم صهیونیستی شرایط آمریکا و این رژیم را در افکار عمومی جهان بحرانی کرده است. این را «تواماس فریدمن»، تحلیلگر «نیویورک تایمز» گفته است.
جایگاه اسرائیل و آمریکا در دنیا درحال سقوط است
«توماس فریدمن»، تحلیلگر روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» در تحلیلی با عنوان «اسرائیل در حال از دست دادن بزرگ‌ترین دارایی‌های خود است» نوشته است: «در روزهای گذشته، سفری به دبی، عمان و هند داشتم و اگر بخواهم جمع‌بندی دیدارهایم با مردم این مناطق را به جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا و همین طور مقامات اسرائیل ارائه کنم باید بگویم جایگاه اسرائیل در میان کشورهای متحد آن، به سرعت در حال افول است.» این تحلیلگر شناخته شده آمریکایی، شکست از محور مقاومت در شمال، جنوب و شرق سرزمین‌های اشغالی را «سومین بُعد شکست اسرائیل» دانست و نوشت: «در بُعد نظامی، اسرائیل از طرف لبنان، سوریه، عراق و یمن تحت فشار است. این کارشناس مسائل بین‌الملل در پایان به طور ضمنی اعتراف کرد که رژیم صهیونیستی در حال نسل‌کشی فلسطینی‌ها در غزه است تا بتواند با کاهش جمعیت فلسطینی‌ها، راحت‌تر این منطقه را کنترل کند!
آمریکا با نسل‌کشی موافق است
از سوی دیگر یک نویسنده یهودی-آمریکایی در «میدل ایست آی» نوشته است که، آمریکا عمدا جلوی نسل‌کشی در غزه را نمی‌گیرد چرا که می‌داند می‌تواند با این جنایات، از حماس امتیاز بگیرد! «اِمیل اَلکالای»، به این سیاست کثیف واشنگتن تاخت خواستار توقف این سیاست غیرانسانی شد. همزمان تصاویری از حضور نظامیان آمریکایی در کنار نظامیان صهیونیست در غزه منتشر شد که نشان می‌دهد، «بوشنل» افسر نیروی هوائی که در اعتراض به جنایات اسرائیل در غزه خودسوزی کرده بود، درست می‌گفت. او به اطلاعاتی دست یافته بود که نشان می‌داد، آمریکا مستقیما در جنگ غزه حضور دارد و شانه به شانه صهیونیست‌ها در حال کشتار غیرنظامیان است.
نوزاد‌های دو قلو نیامده رفتند!
دیروز خبرهای مربوط به «کودک‌کشی» صهیونیست‌ها داغ بود. همین‌طور خبرهایی که نشان می‌داد، صهیونیست‌ها اجازه ورود داروی بی‌حسی به غزه را نمی‌دهد. یکی از این خبرها، مربوط می‌شد به شهادت ۱۵ نوزاد، فقط در یک بیمارستان غزه آن هم بر اثر گرسنگی! «انس شریف»، خبرنگار الجزیره هم ساعاتی پیش از انتشار این گزارش اعلام کرده بود، دست‌کم ۱۳ کودک تنها در بیمارستان «کمال عدوان» از گرسنگی جان خود را از دست داده‌اند، زیرا اسرائیل دسترسی به کمک‌های مردمی را مسدود کرده است! در عوض آمریکایی‌ها با تبلیغات گسترده، ارسال کمی مواد غذایی از طریق چتر برای مردم غزه را برجسته کردند تا شاید با این ترفندهای شیطانی، خود را تبرئه کنند. به عبارتی، هم نسل‌کشی می‌کنند، هم گرسنگی می‌دهند و هم با ارسال غذا برای کسانی که خودشان به آنها گرسنگی داده‌اند، برای تبرئه خود تلاش می‌کنند!
خبر بعدی راجع به مادری بود که خدای بزرگ، پس از ۱۱ سال، به وی دوقلو داده بود اما صهیونیست‌ها هردوی این نوزادها را به شهادت رساندند. انتشار تصاویر دلخراش ناله‌های این مادر در فضای مجازی، در حالی که اجساد کوچک فرزندانش را در دست گرفته بود، آبرویی برای مدعیان دفاع از حقوق بشر نگذاشت. رهبران کشورهای مرتجع عربی که هیچ! تمام رهبران این کشورهای عربی که ادعای مسلمانی می‌کنند، به اندازه آن افسر آمریکایی که خود را به نشانه اعتراض به آتش کشید غیرت ندارند. رهبران کشورهای غربی هم همین‌طور. اما در این میان، مردم سنگ تمام گذاشتند. در این ۱۵۰ روزی که از جنگ غزه می‌گذرد، دنیا حتی یک روز بدون تظاهرات ضدصهیونیستی نبوده است و به قطع و یقین، همین اعتراض‌های جهانی از جمله دلایل تن دادن صهیونیست‌ها و آمریکا به آتش‌بس بوده و خواهد بود. گفتنی است در این ۱۵۰ روز ۳۰ هزار و ۴۲۰ نفر(تا لحظه تنظیم این گزارش) در غزه به شهادت رسیده‌اند که سازمان ملل می‌گوید، ۷۰درصد این تعداد، و منابع مستقل می‌گویند، ۹۰درصد این تعداد، غیرنظامی‌اند. نزدیک به ۱۲هزار نفر از این شهدا نیز کودکان و نوزادان هستند! مجموع شهدای زن و کودک نیز ۲۵ هزار نفر اعلام شده است. این عدد، رسما از سوی وزیر دفاع آمریکا تایید شده است!
لعن و نفرین نتانیاهو حتی در تل‌آویو
نفرت از نتانیاهو و کابینه جنایتکارش، محدود به مردمان کشورهای شرق و غرب عالم نیست. خود صهیونیست‌های ساکن سرزمین‌های اشغالی نیز-به دلایلی دیگر- چشم دیدن این دولت خبیث را ندارند. دیروز تصاویر تظاهرات و تجمعات گسترده صهیونیست‌ها در تل‌آویو منتشر شد. شمار تظاهرکنندگانی که شعار «انتخابات زودهنگام» و «برکناری فوری نتانیاهو» سر می‌دادند «ده‌ها نفر» عنوان شده است. پیش از این و حتی قبل از جنگ غزه نیز این اعتراض‌های خیابانی ادامه داشت. نتانیاهو چندین پرونده قطور فساد دارد که رسیدگی به یکی از آنها می‌تواند، بر عمر سیاسی او مهر «باطل شد» بزند. اما نتانیاهو شروع جنگ را «فرصتی» برای فرار از این محاکمه‌ها می‌داند و به اعتقاد بسیاری، راز اصرار او بر ادامه جنگ، همین مسئله است. طبق گزارش‌های منتشر شده، پلیس سواره نظام رژیم صهیونیستی در تل‌آویو با معترضان صهیونیست درگیر و ده‌ها نفر را دستگیر کرده است. نتانیاهو و دولتش امروز از چندین جبهه تحت فشار است. اول، از سوی جوانان مسلح فلسطینی که توانستند، بزرگ‌ترین ضربه تاریخی را به این رژیم وارد کنند (عملیات طوفان الاقصی) دوم، سایر جبهه‌های مقاومت، که از عراق، یمن، لبنان و سوریه مشغولند، سوم افکار عمومی جهان و در نهایت، صهیونیست‌های ساکن سرزمین‌های اشغالی. برخی کارشناسان می‌گویند، احتمال ورود حزب‌الله لبنان به یک جنگ تمام عیار و بزرگ با صهیونیست‌ها هم وجود دارد که در این صورت باید گفت، کار صهیونیست‌ها تمام است. 

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳