انقلاب اسلامی موجودیت نظام سلطه را به خطر انداخت؛

۴۵ سالگی انقلاب، نشانه موفقیت بعثت پیامبر(ص)

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۷
کد مطلب : ۴۸۴۲۷۷
انقلاب اسلامی به تاثیر از تعالیم بعثت پیامبر اعظم، محمد مصطفی(ص)، توانست همه توطئه‌های ۴۵ ساله دنیای کفر و استکبار را نقش بر آب کند و کارآمدی دین پیامبر خاتم در دوران کنونی را به اثبات برساند.
۰
plusresetminus
۴۵ سالگی انقلاب، نشانه موفقیت بعثت پیامبر(ص)
به گزارش بلاغ؛ انقلاب اسلامی که با گفتمان نبوی، علوی و حسینی برخاست، با آرمان‌هایش ۴۵ ساله شد و به سوی گفتمان و دوران مهدوی پیش می‌رود. مبانی‌اش عمیق‌تر بر جان انسان‌ها نشسته و امید حق‌طلبان و مظلومان عالم است. در آن ‌سو، دشمنانش فرسوده شده‌اند و رژیم صهیونیستی می‌گوید ۸۰ سالگی خود را نمی‌بیند.

انقلاب اسلامی تجدید مضمون بعثت در دوره‌ معاصر
در باب ماهیت انقلاب مدنظر داشته باشیم که اگر پیامبر گرامی اسلام(ص) پیام معنویت، نور و رهایی را در آن دوره برای انسان آورد، انقلاب اسلامی ایران به تعبیر رهبر معظم انقلاب، تجدید همان مضمون بعثت در این عصر بود؛ ایشان ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ در سخنرانی تلویزیونی به مناسبت عید مبعث بیان داشتند: «انقلاب عظیم اسلامی در ایران مضمون بعثت را در دوره‌ معاصر تجدید کرد؛ یعنی خداوند متعال به امام بزرگوار ما این توفیق را داد که خطّ مستمرّ بعثت نبوی را در این دوران، با ابتکار خود، با شجاعت خود، با اندیشه‌ بلند خود، با فداکاری خود پُررنگ کند و نمایان کند؛ [این] همان خطّ بعثت است که خب در طول زمان کم‌رنگ بود، امام بزرگوار توانست آن را پُررنگ کند و جامعیّت اسلام را در عمل نشان بدهد و نشان بدهد که اسلام یک دین جامع است و شامل همه‌ زندگی انسان است؛ امام بزرگوار این را برجسته کرد؛ ابعاد اجتماعی و سیاسی دین را که به فراموشی سپرده شده بود، احیا کرد و به یاد آورد: وَ یُذَکِّرُوهُم مَنسیَّ نِعمَتِه؛ و مصداق این جمله قرار داد.»

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در ادامه خاطرنشان کردند: «خب این انقلاب به پیروی از بعثت نبوی بر ضدّ ظلم بود، بر ضدّ استبداد بود و بر ضدّ استکبار بود، طرف‌دار مظلومان بود از هر آئینی، از هر دینی -مظلومان به معنای حقیقی کلمه- طرفدار محرومان بود، طرفدار مستضعفان بود از هر ملّتی و با هر دین و مسلکی، و در همه حال هم این انقلاب، عموم بشریّت را به صراط مستقیم اسلام دعوت کرد، و حرکت اساسی انقلاب این است.»

با این وصف، انقلاب اسلامی به عنوان تجدید مضمون بعثت، اسلام ناب را بر کرسی حاکمیت نشاند؛ اسلامی که با ظلم و ظالم کنار نمی‌آید و در پی رقم زدن آینده روشن برای بشریت است. اینجاست که انقلاب اسلامی موجودیت نظام سلطه را به خطر انداخته و به همین دلیل، مستکبران در مقابل آن ایستادند.

ترور شخصیت‌های برجسته انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی، تحریم‌های گسترده، نفوذ جاسوس‌ها، فتنه‌ها، آشوب‌های خیابانی، کودتا، ترور دانشمندان، جنگ سفارتخانه‌ها، جنگ‌های نیابتی و جنگ رسانه‌ای بخشی از روش‌های دشمن برای سرنگونی نظام اسلامی بود.

نقشه دشمن برای شکست دادن انقلاب، اگرچه کامل بود اما شاهکار هدایت و مدیریت امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای ظرفیت‌های درونی ملت را فعال کرد و دشمن را ناکام گذاشت. از این رو، انقلاب و نظام اسلامی با وجود دشمنی‌ها و کینه‌توزی‌های روزافزون طی این ۴۵ سال در حال صعود و پیشروی به سوی اهداف خود بوده و دشمن در حال نزول و ضعف.

بخشی از دستاوردها
در نتیجه آن رهبری‌ مدبرانه و نهادینه ساختن باور «ما می‌توانیم» موفقیت‌های چشمگیر در بسیاری از عرصه‌های علمی رقم خورده است که فقط بخشی از آنها از این قرار است: دومین کشور دارای توانایی ساخت دریچه قلب در جهان؛ دومین کشور در درمان تالاسمی با شیوه پیوند مغز استخوان؛ سومین تولیدکننده دکل‌های انتقال برق؛ رتبه دهم جهانی در فناوری لیزر؛ مقام دوم جهان در زمینه تولید نانو دارو؛ چهارمین کشور در تولید اتانول در دنیا؛ رتبه سوم جهان در صنعت سد‌سازی؛ نهمین کشور دارای چرخه کامل فناوری فضائی؛ دومین کشور دارای فناوری تولید پهپاد رادارگریز؛ اولین کشور تولیدکننده صنعتی بیوایمپلنت؛ چهارمین قدرت موشکی جهان؛ جزو ۱۰ کشور سازنده زیردریایی در جهان؛ تولیدکننده سریع‌ترین اژدر رادارگریز در جهان؛ دارای مؤلفه استراتژیک خودکفایی در بنزین؛ پنجمین کشور برتر سازنده ربات انسان نما؛ چهارمین کشور صاحب فناوری ساخت نیروگاه خورشیدی در جهان؛ اولین سازنده استارتر هواپیما در غرب آسیا و چهارمین قدرت دریایی جهان.

دستاوردهای انقلاب اسلامی موجب افتخار همه ایرانیان و علاقه‌مندان انقلاب اسلامی در سراسر دنیاست زیرا در شرایطی که دشمن هیچ زمانی را برای مقابله با انقلاب و نظام اسلامی از دست نداده است اما علی‌رغم حجم وسیع دشمنی‌ها، انقلاب اسلامی برخوردار از پیشرفت، پویایی و طراوت است.

دشمن در همین حال به دلیل رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب و بصیرت و هوشیاری ملت بزرگ ایران، ناکامی‌های بسیاری را متحمل شده است؛ شکست در کارزار فشار حداکثری، شکست طرح شوم خاورمیانه جدید؛ فرار از عراق و افغانستان و... اقتدار امروز جبهه مقاومت با الگوگیری و الهام از انقلاب اسلامی به دست آمده است؛ جوانان مقاومت در حماس و جهاد اسلامی، حیرت و شکست تاریخی را به رژیم صهیونیستی تحمیل کرده‌اند و دیگر اضلاع مقاومت در حزب‌الله، انصارالله و مقاومت اسلامی عراق منافع آمریکا و اسرائیل را در حمایت از فلسطین هدف قرار داده‌اند.

در این مبارزه ۴۵ ساله، برخی کم آوردند و وابسته جلوه‌های دنیوی شدند اما خیلی‌ها هم ایستادند و بر عهد خویش ماندند و امروز جذابیت انقلاب اسلامی در میان جوانان مشهود است.

اسفند ۹۷، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وقت خبر داد: نظرسنجی‌های ما نشان می‌دهد که به‌طور میانگین بالای ۹۲ درصد دانشجویان ما اعتقاد به خدای واحد، معاد و پیامبر دارند و چون شیعه هستند قطعاً بحث امامت هم در این اعتقاد وجود دارد. ۹۲ درصد میانگین است و ما ۹۷ درصدی هم داشته‌ایم؛ بیش از ۸۵ درصد گفته‌اند ما انقلاب اسلامی را دوست داریم. حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری و شخصیت‌های ملی و فرهنگی کشور خود را دوست داریم و به آنان علاقه‌مندیم.

تحلیلگران معتقدند با پیروزی انقلاب اسلامی دین‌داری و معنویت‌گرایی در سراسر جهان احیا شده است. با پیروزی انقلاب، ایران از زیر یوغ بیگانگان خارج شد و استقلال یافت. نظام سیاسی مستقل برپا شد و ایران از کشوری تحت سلطه آمریکا، به کشوری تعیین‌کننده و اثرگذار در سطح جهانی تبدیل شد. مردم از حق رای واقعی برخوردار و در تعیین سرنوشت خود دخیل شدند. قانونی اساسی متکی بر مبانی دینی و ارزش‌های اسلامی تدوین شد.

علت مشکلات و ناکامی‌ها
ناکامی‌ها و مشکلات وقتی رخ داده که عده‌ای از مسئولان در مقاطعی، از مبانی انقلاب، رهنمودهای امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب فاصله گرفته‌اند اما با همت و اراده‌ای که امروز به‌وجود آمده است، بر مشکلات غلبه می‌کنیم. رهبری هوشمندانه، وجود مردمی آگاه و ظرفیت‌های عظیم ملی، انقلاب و نظام را به تمدن نوین اسلامی خواهد رساند که نقشه گام دوم انقلاب است. بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی منشور حرکت نظام به سوی تمدن نوین اسلامی است که امروز باید یکی از محورهای اساسی در فعالیت جهادگران تبیین باشد.
باید از شهدا و ایثارگران گرانقدر انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، شهدای فتنه‌ها و ترورها و شهیدان دفاع از حرم یاد کنیم که با خون و مجاهدت خود انقلاب اسلامی و اسلام ناب را محافظت کردند و امروز مدیون آنها هستیم.

مطلب دیگر شایسته توجه این است که مکنزی، فرمانده سابق یگان تروریستی سنتکام در جلسه غیرعلنی کنگره آمریکا گفته بود؛ هیچ قدرت بیرونی امکان تغییر حکومت و شکست ایران را ندارد اما در درون ایران زمینه‌هایی است که باید از آن استفاده کنیم. با این وجود و با توجه به موارد مشابه دیگر از حمایت‌های نظام سلطه از حلقه‌هایی در درون ایران و در ادامه تحمیل شکست به دشمن، باید با دنباله‌های دشمن در داخل برخورد امنیتی و قضائی شود.

ایام‌الله ۲۲ بهمن و انتخابات ۱۱ اسفند در پیش است
از این موضوع که بگذریم، روز رأی ۹۹ درصدی مردم به جمهوری اسلامی در ۱۲ فروردین ۵۸، روزهای ۸ سال دفاع مقدس، تسخیر لانه‌ جاسوسی آمریکا در ۱۳ آبان ۵۸، حضور بی‌نظیر مردم در انتخابات در دوران انقلاب اسلامی، حماسه‌ نهم دی ۸۸، روز تشییع شهید حُججی، حضور میلیونی مردم در تشییع شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و روز سیلی موشکی سپاه و حمله به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد در دی‌ ماه ۹۸ از ایام الله‌اند.

یوم‌الله دیگری در پیش است؛ روز یکشنبه هفته آینده ۲۲ بهمن است و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی. به تعبیر مقتدای انقلاب در دیدار روز دوشنبه با فرماندهان نیروی هوائی و پدافند هوائی ارتش؛ «امسال نیز ان‌شاءالله مردم عزیز در راهپیمایی ۲۲ بهمن که نشانه اقتدار ملی است به صورت پر شور شرکت خواهند کرد.»

اراده ملت برای حضور در انتخابات ۱۱ اسفند
علاوه بر سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، انتخابات ۱۱ اسفند را در پیش داریم. امروز دشمن با سناریوهای پیچیده و طراحی جنگ رسانه‌ای درصدد ناامیدسازی و کاهش مشارکت در انتخابات پیش روست اما نظرسنجی‌ها از اراده ملت برای حضور در انتخابات ۱۱اسفند حکایت دارد. ملت مجاهد و آگاه ایران اسلامی با حساسیت نسبت به آینده کشور، در انتخابات پیش‌رو حضوری حماسی و پرشور خواهد داشت و بار دیگر در این آوردگاه بزرگ، بینش، بصیرت و عزم راسخ خود در دفاع از انقلاب و نظام اسلامی را به رخ دشمن خواهد کشید و معاندین داخلی و خارجی را با شکستی دیگر مواجه خواهد کرد.

انتهای خبر/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴