تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۳
کد مطلب : ۴۸۳۷۹۲
در نوزهمین سفر شهرستانی استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان به شهرستان میاندورود، مصوباتی در حوزه‌های مختلف به تصویب رسید که در این گزارش به آن خواهیم پرداخت.
۲
plusresetminus
۶۰ مصوبه؛ دستاوردهای سفر استاندار به میاندورود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بلاغ، سیدمحمود حسینی‌پور، در نوزدهمین سفر شهرستانی خود در راس هیئتی متشکلی از ۶۰ مدیر ستادی استانداری و دستگاه‌های اجرایی به میاندورود سفر کرد.‎

استاندار مازندران در این سفر ضمن شرکت در مراسم افتتاح سالن ورزشی امام رضا (ع) شهر سورک و کلنگ‌زنی پایگاه اورژانس ۱۱۵ در نشست با دهیاران و شوراهای اسلامی ۴۷ روستا در شهر طبقده، به بررسی مسائل، مشکلات و امور توسعه‌ای این منطقه در بخش‌های مختلف  پرداخت و با مردم، دیدار چهره به چهره و گفتگو داشت.

در این سفرهای شهرستانی، هر یک از مدیران با حضور در دو تا سه روستای این شهرستان، مسائل و مشکلات مردم و روستاها را بررسی و شناسایی و آن‌ها را برای جمع‌بندی و تصمیم‌سازی  در جلسه شورای اداری با حضور استاندار ارائه می‌دهند تا مسائل در زمان‌های تعیین شده و با راهکارهای مصوب، حل و رفع شود.

سفر استاندار مازندران و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان به میاندورود علاوه بر بازدید از طرح‌های عمرانی و برگزاری جلسات پیگیری سرمایه‌گذاری و آغاز عملیات اجرایی چند طرح، به گفته مقام عالی دولت در مازندران به تهیه پیش‌نویس حدود ۶۰ مصوبه برای این شهرستان نیز منجر شد که ممکن است تعداد این مصوبات افزایش یابد.

مصوبات این جلسات که به دستگاه های متولی ابلاغ و پیگیری های لازم برای اجرای آن با جدیت صورت خواهد گرفت.

اختصاص دو دستگاه خودروی حمل زباله برای شهرهای سورک و طبقده
احمد توکلی سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران با اشاره به مصوبات خوب عمرانی برای شهرستان میاندورود در این سفر، گفت:  تخصیص ۱۱۵ تن قیر رایگان برای شهر سورک برای اجرای ۲۳۰۰ تن آسفالت یکی از مصوبات مهم عمرانی در این سفر بود.

وی همچنین از  اختصاص دو دستگاه خودروی شش و نیم تنی با قابلیت حمل زباله آبیاری فضای سبز و آتش نشانی برای شهرهای  سورک و طبقده خبر داد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران، خاطرنشان کرد: اختصاص بودجه ماده ۳۹ و ماده ۵۸ برای شهر سورک ۲ میلیارد تومان تا پایان سال جاری و همچنین اختصاص بودجه ماده ۳۹ و ماده ۵۸ برای شهر طبقده ۲ میلیارد تومان تا پایان سال جاری از دیگر مصوبات این سفر یکروزه بود.

تامین و بهسازی آب بهداشتی ۲۰۰ روستای مازندران

بهزاد برارزاده مدیرعامل آبفا مازندران با بیان اینکه در راستای سفر شهرستانی استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان به شهرستان میاندرود مواردی از سوی شرکت آب و فاضلاب استان به تصویب رسید؛ گفت: برخی از این روستاها در آغاز فعالیت دولت سیزدهم حتی فاقد آب بهداشتی و تاسیسات آبرسانی بودند.

وی با اشاره به مجاهدت بی سابقه تلاشگران آبفا مازندران برای اجرای عملیات آبرسانی در مناطق روستایی دورافتاده و صعب العبور افزود: اجرای این طرح‌ها نشانه توجه ویژه دولت سیزدهم به مناطق محروم و روستاهای کم برخوردار است.

مدیرعامل آبفا مازندران خاطر نشان کرد: با تلاش نیروهای عملیاتی این شرکت، طی ۲ سال و شش ماه گذشته عملیات بهسازی تاسیسات آبرسانی درسطح ۲۰۰ روستای مازندران به پایان رسید که اقدامی بی‌سابقه در طول فعالیت این شرکت به شمار می رود.

مرمت مسیرهای ۶ روستای بالادست به ارزش ۳ میلیارد تومان
قاسم مایلی رستمی مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران با اشاره به گازرسانی به ۳ روستای باقیمانده شهرستان میاندورود با هزینه‌ای بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان در سال گذشته، اظهار کرد: همچنین یک‌هزار و ۳۴۷ مورد اشتراک پذیری و نصب کنتور تجاری و خانگی و صنعتی داشتیم‌.

وی با اشاره به اجرای شبکه گازرسانی به‌طول ۵۳ کیلومتر به ارزش ۴۵ میلیارد تومان اشاره کرد و افزود: نصب علمک به تعداد ۶۲۹ مورد به ارزش ۵۰ میلیارد تومان بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران بیان کرد: تعویض کنتور معیوب، نصب کنتور رایگان برای افراد مستمند با نامه کمیته امداد امام(ره ) ، بهزیستی و بنیاد شهید و امور ایثارگران ، تعمیرات اساسی ایستگاه گاز با هزینه‌ای بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان می‌باشد.

مایلی رستمی گفت: مرمت مسیرهای ۶ روستای بالادست به ارزش ۳ میلیارد تومان را از دیگر مصوبات عنوان کرد.
                    

 ادامه تعریض محور گهرباران از طبقده تا دریا
حسن جهانیان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران نیز با اشاره به تصویب برخی اقدامات در سفر شهرستانی استاندار به شهرستان میاندرود؛ گفت: تصویب اصلاح مسیر زیرگذر جامخانه به ارزش ۸۰۰ میلیون تومان، یکی از مصوبات این جلسه بود.

وی، بهسازی و روکش آسفالت محور روستاهای بالا دست شهرستان میاندورود به ارزش ۱.۵ میلیارد تومان را از دیگر مصوبات این سفر شهرستانی اعلام کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران، در پایان از ادامه تعریض محور گهرباران از طبقده تا دریا با ارزش اعتباری ۱۳۵ میلیارد تومان خبر داد.

تخصیص مبلغ ۴ میلیارد تومان برای لایروبی آب بندان روستاهای عزت الدین و اسرم

حیدر داوودیان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران نیز با بیان اینکه در راستای سفر شهرستانی استاندار مازندران به شهرستان میاندرود موارد مهمی از سوی شرکت آب منطقه ای مازندران برای شهرستان میاندرود به تصویب رسید؛ گفت: تخصیص مبلغ ۹۰۰ میلیون تومان برای مرمت سر دهنه سنتی آب کشاورزی شهرستان میاندرود از مصوبات سفر شهرستانی اخیر بوده است.

وی با اشاره به تخصیص مبلغ ۲ میلیارد تومان برای لایروبی آب بندان روستای اسرم، افزود: مبلغ ۲میلیارد تومان برای لایروبی آب بندان روستای عزت‌الدین تخصیص یافت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران از اختصاص مبلغ ۶۰۰میلیون تومان برای بازسازی و مرمت دیواره آب‌بندان روستای ولوجا که پس از لایروبی سال گذشته دچار رانش و نشتی آب شده بود، خبر داد.

                

اختصاص ۴۰۰ فقره تسهیلات وام مسکن روستایی

علی اصغر آسمانی مقدم مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان نیز با بیان اینکه در راستای سفر شهرستانی استاندار و مدیران دستگاههای اجرایی استان به شهرستان میاندرود موارد چندی از سوی اداره کل بنیاد مسکن استان به تصویب رسید؛ گفت: اختصاص ۴۰۰ فقره تسهیلات وام مسکن روستایی به مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان برای هر واحد مسکونی به صورت قرض الحسنه با کارمزد ۵ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله یکی از مصوبات این سفر بود.

وی افزود: اجرای طرح هادی روستاهای چوکلا، اسلام آباد، سوربن، اسرم، ولوجا، مرسم و تازه آباد سپاه با مشارکت دهیاری‌ها نیز از دیگر مصوبات مهم این سفر بود.

تخصیص اعتبارات برای اتمام ۲۲ پروژه سالن ورزشی میاندورود
علی رجبی مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران  نیز با اشاره به مصوبات اداره کل ورزش و جوانان استان در راستای سفر شهرستانی استاندار و مدیران دستگاههای اجرایی استان به شهرستان میاندرود؛ گفت: اختصاص مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان برای تکمیل سالن ورزشی روستای کیاپی یکی از مصوبات این سفر بود.

وی، تخصیص مبلغ یک میلیارد تومان برای چمن مصنوعی سالن ورزشی روستای هلومسر را از دیگر مصوبات نوزدهمین سفر شهرستانی استاندار مازندران، برشمرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران خاطرنشان کرد: تخصیص اعتبارات لازم برای اتمام ۲۲ پروژه سالن ورزشی برای شهرستان میاندورود تا دهه فجر نیز یکی دیگر از مصوبات مهم در این سفر یکروزه بود.

تخصیص اعتبار  ۲۲ میلیاردی جهت رفع مشکل ارتباطات تلفن همراه در بخش گهرباران
اسماعیل اعزی نیز به مصوبات مهم  اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در این سفر اشاره کرد و گفت: تامین ۲۲ میلیارد تومان جهت پوشش اینترنت پرسرعت تلفن همراه برای روستاهای سرتا، جناسم، سنکوه، وارمی، بازیارخیل و موسی کلا یکی از مصوبات این سفر بود.

وی، اجرای پروژه فیبر نوری به طول ۱۷ کیلومتر برای روستاهای بالادست شهرستان میاندورود با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان را از دیگر مصوبات این جلسه عنوان کرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مازندران، خاطرنشان کرد: تخصیص اعتبار به مبلغ ۲۲ میلیارد تومان جهت رفع مشکل ارتباطات تلفن همراه در مناطق روستایی بخش گهرباران یکی از مصوبات خوب این سفر برای مردم این منطقه بود.
                     

تخصیص ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار  برای تکمیل پروژه مجتمع فرهنگی هنری میاندورود
احسان آهنگر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز از تخصیص ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار سفر شهرستانی استاندار برای تکمیل پروژه مجتمع فرهنگی هنری شهرستان میاندرود خبر داد و گفت: با دستور استاندار مازندران جهت تکمیل سالن اجتماعات این مجتمع و اتمام نهایی پروژه در سال آینده مبلغ ۶ میلیارد تومان اعتبار مصوب در سال ۱۴۰۳ در نظر گرفته شد.

آهنگر از تماس تلفنی استاندار با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و تصریح کرد: در تماسی که استاندار محترم با مقامات ملی در این راستا داشت، مقرر شد تا این پروژه جهت تخصیص اعتبارات سال آینده در لیست پروژه های سفر دوم رئیس جمهور به استان قرار گیرد.

تخصیص ۴ میلیارد تومان جهت تقویت و نوسازی شبکه برق روستاهای میاندورود
سید کاظم حسینی مدیرعامل شرکت توزیع برق استان نیز با بیان اینکه در راستای سفر شهرستانی استاندار و مدیران دستگاههای اجرایی استان به شهرستان میاندرود موارد خوبی از سوی شرکت توزیع برق استان به تصویب رسید؛ گفت: اختصاص مبلغ ۲ میلیارد تومان جهت برق دار کردن چاه‌های محوری کشاورزی شهرستان میاندورود یکی از این مصوبات بود.

وی، از تخصیص مبلغ ۴ میلیارد تومان جهت تقویت و نوسازی شبکه برق روستاهای شهرستان میاندورود خبر داد و گفت: تخصیص مبلغ یک و نیم میلیارد تومان اعتبار برای مقاوم سازی تیرهای برق مسیرهای روستایی شهرستان میاندرود از دیگر مصوبات این سفر یکروزه بود.

           

کمک بلاعوض به اتمام ۲۱ واحد مسکن معلولین و ایتام میاندورود
فریبا بریمانی مدیرکل بهزیستی استان مازندران نیز با اشاره به مصوبات اداره کل بهزیستی مازندران در این سفر از کمک به اتمام ۲۱ واحد مسکن معلولین و ایتام در سفر شهرستانی استاندار مازندران به میاندورود خبر داد.

وی افزود: در سفر شهرستانی استاندار مازندران به شهرستان میاندرود با شناسایی و برآورد هزینه تکمیل و اتمام ساخت ۲۱ واحد مسکن معلولین و ایتام مبلغ ۳ میلیارد و پانصد هزار تومان اعتبار در نظر گرفته شد.

مدیرکل بهزیستی استان مازندران، خاطرنشان کرد: با برآورد مالی که کارشناسان فنی از این ۲۱ واحد مسکن معلولین و ایتام داشتند؛ ۳ و نیم میلیارد تومان برآورد هزینه شد که با دستور استاندار مازندران تامین و به زودی جهت تکمیل و اتمام این واحد ها اقدام خواهد شد.

 اختصاص ۳ میلیارد تومان اعتبار جهت تجهیز دو حلقه چاه کشاورزی بخش گهرباران
حسینعلی محمدی شیرکلایی مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران نیز از اختصاص مبلغ ۳ میلیارد تومان اعتبار جهت تجهیز دو حلقه چاه کشاورزی برای ۲۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی بخش گهرباران میاندورود در سفر استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی مازندران به میاندورود خبر داد و گفت:تخصیص مبلغ ۲ میلیارد تومان اعتبار برای لایروبی و تجهیز چاه کشاورزی شهر طبقده یکی دیگر از مصوبات این سفر بود.

وی، امهال تسهیلات کشاورزان جهت جبران خسارت ناشی از خشکسالی سال آبی گذشته از ظرفیت بند (د) تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ را یکی دیگر از مصوبات مهم این سفر، برشمرد.

تخصیص ۳.۵ میلیارد تومان اعتبار جهت اجرای پروژه انتقال آب نکا رود به آب بندان طبقده
بابک مومنی سرپرست اداره کل جهاد کشاورزی استان نیز با بیان اینکه در راستای سفر شهرستانی استاندار و مدیران دستگاههای اجرایی استان به شهرستان میاندرود موارد ذیل از سوی اداره کل جهاد کشاورزی استان به تصویب رسید؛ از تخصیص ۳ و نیم میلیارد تومان جهت اجرای پروژه انتقال آب  از رودخانه نکا رود به آب بندان طبقده به طول پنج و نیم کیلومتر خبر داد.

وی همچنین، تخصیص اعتبار برای ادامه بتنی کردن کانال‌های آبیاری شهر طبقده به مبلغ ۲ میلیارد تومان، تخصیص اعتبار برای اجرای طرح سامانه کم فشار اراضی شالیزاری شهرستان میاندرود به مبلغ ۵ میلیارد تومان و تخصیص اعتبار برای احداث ساختمان اداری جهاد کشاورزی میاندرود به مبلغ  ۱.۸ میلیارد تومان تا پایان سال جاری را از دیگر مصوبات این سفر در حوزه کشاورزی عنوان کرد.

سرپرست اداره کل جهاد کشاورزی مازندران، تامین اعتبار پرداخت مطالبات پروژه های سازگاری با شرایط کم آبی در روستاهای بادله و انجیل نسام شامل تامین برق و تجهیز چاه کشاورزی به مبلغ ۹۰۰ میلیون تومان، تامین اعتبار  پروژه تامین برق ایستگاه پمپاژ سامانه نوین آبیاری روستای ولوجا به مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون تومان، تامین اعتبار پروژه مرمت و بهسازی آب بندان روستای چوکلا به مساحت حدود ۳۷ هکتار و مبلغ ۱۲ میلیارد تومان، تامین اعتبار پروژه مرمت و بهسازی آب بندان روستای طبقده به مساحت حدود ۲۴ هکتار و مبلغ ۸ میلیارد تومان، تامین اعتبار پروژه مرمت و بهسازی آب بندان روستای سوربن به مساحت حدود ۷۰ هکتار و مبلغ ۱۵ میلیارد تومان، تامین اعتبار پروژه شن ریزی جاده بین روستایی و دسترسی به مزارع به طول حدود ۲۰ کیلومتر و به مبلغ ۱۲ میلیارد تومان، تامین اعتبار پروژه تامین برق، احداث ایستگاه پمپاژ و انتقال آب با لوله روستای حسن آباد به مبلغ ۲ میلیارد تومان، تامین اعتبار پروژه تامین برق، احداث ایستگاه پمپاژ و انتقال آب با لوله روستای تازه آباد به مبلغ یک و نیم میلیارد تومان و نیز تامین اعتبار پروژه حفر، لایروبی و تجهیز چاه کشاورزی روستای جامخانه به مبلغ یک و نیم میلیارد تومان را از دیگر مصوبات سفر یکروزه استاندار مازندران به شهرستان میاندورود برشمرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷