جوان‌ها در این مسجد پای سفره عقد می‌نشینند؛

مسجدی با ضرب‌آهنگ متفاوت

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
کد مطلب : ۴۸۳۳۹۹
مسجد الغدیر بابل از جمله مساجد پربرکت این شهرستان است که از نخستین روزهای احداثش با رویکردهای فرهنگی متفاوت گاه سنگ صبور غصه‌ها شده و گاه بعد از همنشینی با خدا، محلی برای استراحت زائران و حال نیز با احداث مهدیه مکانی شده برای قرارهای عاشقانه‌ای برای ازدواج جوانان تا زندگی خود را از این مکان آغاز کنند.
۳
plusresetminus
مسجدی با ضرب‌آهنگ متفاوت
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بلاغ، مسجد الغدیر شهرستان بابل مسجدی است مانند همه مساجد دیگر با رویکردهای فرهنگی و اجتماعی و همچنین جایگاهی برای عبادت و خضوع و خشوع در برابر حق تعالی اما وقتی نام امام عصر(عج) که به میان می آید کمی ضرب آهنگ کار در آن متفاوت‌تر می‌شود و پایگاهی می‌شود برای کارهای خیر و برروی زمین مانده ؛وحال مسجدالغدیر خداد ۳۸شهرستان بابل نیز با این ضرب آهنگ مکانی شده است برای عاشقانی که به دنبال مأمنی امنی برای آغاز زندگی هستند.
 
بانی این کار خیر نیز خانواده خوش ذوق خلیلی بوده‌اند که به پیشنهاد همسر گرامی در کنار مسجد مهدیه ساختند تا با فراهم آوردن مکانی برای ازدواج آسان ضرب آهنگ این مسجد را با دیگر مساجد کشور کمی متفاوت‌تر کنند.

مسجدالغدیر شهرستان بابل از جمله مساجدپربرکت این شهرستان است که از نخستین روزهای احداثش با رویکردهای فرهنگی متفاوت گاه سنگ صبور غصه‌ها گردیده و گاه بعد از همنشینی با خدا، محلی برای استراحت زائران عراقی و حال نیز با احداث این مهدیه مکانی شده برای قرارهای عاشقانه ای برای ازدواج جوانان کشور تا زندگی خود را از این مکان آغاز کنند. 
 
البته قصه این خانه عقد به همین جاها هم ختم نمی شود زیرا در این کار خیر همگان مشارکت دارند تا مروج فرهنگ و سنت حسنه ای باشند که پیامبر بدان تاکید فراوان داشته است.

بدین منظور محدوده خدمت‌رسانی در این خانه عقد رایگان گامی فراترگذاشته و در کنار این کار خیر برای کمک بیشتر به زوج های جوان ؛مزون لباس عروس و داماد و برخی از تجهیزات یک ازدواج رابه صورت رایگان در اختیار زوج‌های جوان قرار داده تا زوج های در این مجموعه مشکلی  برای آغاز یک زندگی نداشته باشند.

البته این صفا و صمیمت بانی خیر بسياري را نمک گیر کرده و باعث شد که سهمی در این کار خیر داشته باشند از جمله کسانی که در این کار خیر مشارکتی داشته و در این شادی سهمی دارند برخی از آتلیه عکاسی و عاقدانی هستند که با این مجموعه همکاری داشته و زوج هایی که از این مکان به آنان معرفی می شود با هزینه نیم بها هزینه هایشان محاسبه شده و گاه هم برای کمک به نیازمندان رایگان صورت گرفته است.

آری اینجا بانیان خیر مسبب می شوند تا همه امکانات برای یک ازدواج به صورت رایگان در سایه صاحب الزمان(عج) در اختیار زوج‌های جوان قرار بگیرد.
 
خانم کلاگر مدیر مجموعه خانه عقد رایگان الغدیر شهرستان بابل در گفتگو با خبرنگار بلاغ با قدردانی از خیرینی که چنین مجموعه‌ای را در این شهرستان راه‌اندازی کرده اند اظهار کرد: خانه عقد رایگان الغدیر از عید فطر سال ۱۴۰۱کار خود را آغاز ودر این مدت کوتاه توانسته است شاهد عقد ۲۸۰زوج در این مجموعه باشد.

وی با اشاره به امتیازات ویژه این مجموعه ازقبیل سالن پذیرایی وسفره عقد مجلل ادامه داد: سفره عقد این مجموعه مطابق با استاندارد های به روز جامعه طراحی وتوسط طراحان داخلی با گل آرایی وهرچند ماه یکبار تغییر کرده ودر حدتوان از بهترین خنچه برای زیباآرایی مجموعه استفاده می‌شود.
 
کلاگر تصریح کرد: ظرفیت پذیرایی این مجموعه برای ۵۰ تا ۶۰ نفر از مهمانان در نظر گرفته شده است که در صورت لزوم فضا برای پذیرایی بیشتر نیز امکان پذیر بوده است که به‌صورت رایگان در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.
 
مدیر مجموعه الغدیر با اشاره به وضعیت اقتصادی حاکم بر جامعه وتورم موجود برای آغاز یک زندگی مطابق با استاندارد های اجتماعی بیان کرد: از جمله امتیازات مهم این مجموعه علاوه بر رایگان بودن مجموعه لباس عروس و داماد وهمچنین بسیاری از امکانات لازم برای یک ازدواج است که به صورت رایگان در اختیار زوج‌های جوان قرار می‌گیرد تا با حذف بسیاری از هزینه‌های گزاف با بهترین شکل ممکن زندگی اشان را آغاز کنند.
 
محمد خلیلی خیر مجموعه نیز در گفتگو باخبرنگار بلاغ بابیان اینکه تجمل گرایی متأسفانه در سال‌های اخیر از جمله معضلات ومشکلات برسرراه جوانان برای آغاز یک زندگی شده است گفت : به پیشنهاد همسرم تصمیم به راه اندازی این مجموعه گرفتیم تا بدین طریق با انجام یک کارخیر برای جوانان ازدواج آسان را برای جوانان ترویج کنیم.

وی با اشاره به اینکه هميشه آرزو داشتم که کار خیری متفاوتی برای جوانان انجام دهم با پیشنهاد همسرم این مجموعه را راه اندازی کرده وحال خرسندیم که مسبب شروع شدن یک زندگی می شویم.

آقا وخانم احمدی نیز از جمله زوج‌هایی بوده‌اند که زندگی خود را در این مجموعه آغاز کرده وحال بعد از گذشت یک سال از آغاز زندگی صاحب فرزند شده‌اند.

احمدی در گفتگو با خبرنگار بلاغ با دعای خیر برای خیر مجموعه گفت: من وهمسرم به علت مخارج بالای ازدواج سه سال عقدمان را به تاخیر انداخته بودیم تا بتوانیم بعد از تمام شدن تحصیلاتمان وبعد از شاغل شدنمان ازدواج کنیم امااز طرفی هم می ترسیدیم که با این وقفه‌ای که در این بحره از زمان به وجود می‌آید همدیگر را از دست دهیم پس به ناچار به دنبال راه چاره ای بودیم تا اینکه توسط یکی از همکلاسی‌هایمان با این مکان آشنا شدیم.

در ابتدا فکر می کردیم که این چنین چیزی ممکن نیست ودوستمان مارا سرکار گذاشته و یا امکانات اینجا در حد یک سفره عقد معمولی باشد اما با دیدن مجموعه تعجب کردیم که چگونه ممکن است خانه عقد به این زیبایی را به صورت رایگان در اختیار ما قرار دهند.

وی ادامه داد: این برای ما خیلی باارزش بود و زمانی که متوجه شدیم می‌توانیم از برخی خدمات مانند لباس عروس وداماد وبرخی از تشریفاتی که برای یک ازدواج لازم است اینجا رایگان در اختیار ما قرار می‌گیرد بسیار خوشحال شدیم.

الوندی نیز در تکمیل صحبت همسرش بیان کرد: خدارا شاکرم که به کمک این مجموعه با کمترین هزینه هم توانستیم ازدواج کنیم وهم به لطف این مجموعه آنچه را که برای عروسی گرفتن پس انداز کرده بودیم را همسرم برای شروع یک کسب و کار به کار برد وحالا نیز همسرم هم دارای یک شغل نیز است.

آری اینجا یک مسجد هست ویک محله، محله‌ای که در دل خود مسجدی دارد که باتوجه به گمنامی‌اش قصه‌های زیادی را در خود جای داده است.

مسجدی که توسط سربازان گمنامی اداره می‌شود که برایشان تشریفات در لقای خدمت رنگ باخته به جای مدیر و زیردست همگان در این مسجد از پیروجوان غریبه وآشنا برای خدمت به امام عصر کمر همت بسته‌اند تا لبخندی رابرای کسی به هدیه بخرند و هرکس در حدبضاعت خود بانی خیر شود برای سرپا نگه داشتن خانه عقدی رایگان تا کام زوجی راشاد کند.

اگر کسی را می‌شناسید و به دنبال ازدواج آسان است می‌تواند به خانه عقد رایگان الغدیر در شهرستان بابل واقع در جاده قائمشهر، خداداد ۳۸ برود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷