تاریخ انتشاردوشنبه ۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۰
کد مطلب : ۴۸۰۷۳۵
وضعیت بحرانی رژیم صهیونیستی فقط به شکست در میدان جنگ با نیروهای فلسطینی محدود نیست، بلکه صهیونیست‌ها در داخل و در تل‌آویو نیز با بحران‌های چالش‌ساز رو‌به‌رو هستند. اکنون تنش‌ها در داخل و اطراف کابینه نتانیاهو حول این است که در مورد گروگان‌ها چه باید کرد؟ خانواده‌های گروگان‌ها در حال فشار به کابینه نتانیاهو هستند.
۲
plusresetminus
رژیم صهیونیستی جنون‌آمیز به‌سوی نابودی می‌شتابد
به گزارش بلاغ؛ رژیم صهیونیستی پس از بحران ناشی از غافلگیری در عملیات طوفان الاقصی و شکست تمام عیار در برابر نیروهای فلسطینی، اکنون با بحران دوم مواجه است، زیرا کابینه نتانیاهو در تلاش برای یافتن راهبردی برای رسیدن به ادعای اعلام شده خود یعنی بیرون راندن حماس از غزه تا به امروز ناتوان بوده است.

برای درک اینکه چگونه رژیم صهیونیستی در طی دو هفته و به این سرعت به شکست رسید، باید به تحولات دو هفته اخیر نگاهی داشته باشیم. یک روز پس از عملیات طوفان الاقصی در مرز غزه، ارتش رژیم صهیونیستی ۳۰۰ هزار نیروی ذخیره خود را فراخواند و برای تدارک تهاجم زمینی بزرگ به غزه اقدام به استقرار تدارکات نظامی گسترده در مرزهای جنوبی کرد. خیلی زود صهیونیست‌ها برق و آب غزه را قطع کردند و کمپین بمباران سنگین برای از بین بردن هرچه بیشتر زیرساخت‌های حماس از هوا آغاز شد.

دو روز بعد از عملیات طوفان الاقصی ارتش رژیم صهیونیستی به مردم غزه هشدار داد که حداکثر طی ۲۴ ساعت از شمال غزه به جنوب بروند و نتانیاهو انجام عملیات زمینی را در همان روز قطعی اعلام کرد.

از فرصت ۲۴ ساعته ارتش رژیم صهیونیستی برای تخلیه غزه ۱۲ روز می‌گذرد، اما هنوز نیروهای صهیونیستی تا روز ‌شانزدهم موفق به نفوذ زمینی به غزه نشده‌اند. پس از آن‌همه فوریت و صحبت از یک جنگ زمینی، تا شامگاه یکشنبه یعنی پس از دو هفته، هیچ پیشروی زمینی اتفاق نیفتاده است و مقامات صهیونیستی اکنون می‌گویند که شاید هیچ پیشروی زمینی هم رخ ندهد.

حتی در شامگاه دیروز گردان قسام اعلام کرد که تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای ورود به غزه ناکام مانده است. در این ارتباط گفته شده است که نیروهای مقاومت، دو بولدوزر و یک‌ تانک صهیونیست‌ها را منهدم کردند و نظامیان صهیونیست مجبور به عقب‌نشینی شدند.

به نظر می‌رسد کابینه سیاسی تل‌آویو با درک چالش‌های یک عملیات زمینی در غزه در یک وضعیت گیج‌کننده‌ گرفتار شده و نظامیان اعتماد به نفس خود برای عملیات زمینی را از دست داده‌اند.

دو هفته پس از سنگین‌ترین بمباران نوار غزه برای نابودی زیرساخت‌های حماس و گروه‌های مقاومت فلسطینی، هنوز موشک‌های قسام در خیابان‌های تل‌آویو و عسقلان فرود می‌آیند و صهیونیست‌ها در مرزهای جنوب گرفتار یک جنگ تمام عیار هستند که پایان آن نامعلوم است. مشخص است که در دو هفته گذشته رژیم صهیونیستی نتوانسته زیرساخت‌های حماس را از کار بیندازد و بمباران‌ها به سمت مناطق اشغالی همچنان ادامه دارد.

روز گذشته نیز گردان‌های قسام اعلام کردند که در پاسخ به قتل و کشتار غیرنظامیان در غزه، شهر اشغالی بئر السبع را هدف حمله راکتی قرار داده‌اند.

صهیونیست‌ها نه فقط درجنوب، بلکه در مرزهای شمالی نیز درگیر نبرد با حزب‌الله هستند و پس از دو هفته پاسخ‌های راکتی مقاومت لبنان به صهیونیست‌ها قطع نشده است. در واقع رژیم صهیونیستی از شمال و جنوب درگیر یک نبرد تمام عیار است و فشارهای نظامی از بالا و پایین رژیم صهیونیستی آن‌قدر زیاد شده که بدون هیچ‌گونه چانه‌زنی، فروپاشی و سقوط کابینه نتانیاهو بسیار محتمل است.

از این رو نیز روز گذشته گزارشی منتشر شده بود که براساس آن نتانیاهو بدنبال شریک جرم در شکست در برابر نیروهای فلسطینی بود. کابینه نتانیاهو نه راه پیش دارد نه راه پس، برای صهیونیست‌ها نه عملیات زمینی موفق در غزه متصور است و نه ادامه موشک‌باران مناطق اشغالی. وزیر دفاع آمریکا با توصیف آمادگی حماس به مقامات تل‌آویو درباره جنگ زمینی در غزه توصیه کرده است: «این حمله به دلیل شبکه زیرزمینی تونل‌هایی که حماس در طول زمان ساخته است، ممکن است بسیار دشوارتر از حد تصور باشد.» پایگاه خبری عبری زبان والا به نقل از یکی از اعضای کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی نیز گزارش داده است که نتانیاهو ترسو است، زیرا با هر طرح هجومی که به او ارائه می‌شود، مخالفت می‌کند.

شکست در داخل
وضعیت بحرانی رژیم صهیونیستی فقط به شکست در میدان جنگ با نیروهای فلسطینی محدود نیست، بلکه صهیونیست‌ها در داخل و در تل‌آویو نیز با بحران‌های چالش‌ساز رو‌به‌رو هستند. اکنون تنش‌ها در داخل و اطراف کابینه نتانیاهو حول این است که در مورد گروگان‌ها چه باید کرد؟ خانواده‌های گروگان‌ها در حال فشار به کابینه نتانیاهو هستند و دو شب پیش، ده‌ها نفر از خانواده اسرای رژیم جنایتکار در تل‌آویو دست به تظاهرات زدند و خواستار تعیین تکلیف بستگان اسیر خود در غزه شدند. ‌هاآرتص گزارش داده است که خانواده‌های اسرای رژیم صهیونیستیی در تظاهرات علیه نتانیاهو از جنبش حماس خواستند که فرزندانشان را در ازای به‌اسارت‌گرفتن نتانیاهو آزاد کند.

اسرای رژیم کودک‌کش یکی از موانع انجام حمله زمینی به غزه است، چون مشخص نیست که در صورت حمله زمینی چه بر سر این اسرا خواهد آمد. از سوی دیگر، برگزاری تظاهرات دو شب پیش در تل‌آویو در میانه جنگ در غزه نشان داد که وضعیت داخلی تل‌آویو بسیار شکننده است و اگرچه هنوز غبار جنگ فروکش نکرده، اما جرقه اعتراضات ضد نتانیاهو در تل‌آویو زده شده است.

از سوی دیگر آوارگان شهرک‌نشین که از اطراف نوار غزه به مناطق شمالی منتقل شده‌اند، اکنون خود تبدیل به یک چالش بزرگ شده‌اند و هتل‌داران خواستار تخلیه آوارگان از هتل‌هایشان هستند. هتل‌داران تهدید کرده‌اند که اگر دولت هزینه اقامت این آوارگان راپرداخت نکند از‌ آوارگان خواهند خواست تا هتل را تخلیه نمایند، زیرا ادامه این روند منجر به ورشکستگی هتل‌های تل‌آویو و دیگر شهرها خواهد شد.

چالش جنگ شهری
جنگ شهری همواره یک چالش برای ارتش‌های منظم بوده است. ما در اوکراین دیدیم که چگونه جنگ شهری برای ارتش قدرتمند روسیه ماه‌ها زمان برد. سایر جنگ‌های شهری از جمله گروزنی در چچن، حلب در سوریه، موصل در عراق و باخموت در اوکراین نیز همگی زمان بردند و در نهایت با دشواری بسیاری نتیجه آن رقم خورد. از هم اکنون نیز مشخص است که غزه برای ارتش رژیم رژیم صهیونیستی یک باتلاق خواهد شد.

شاید تصمیم ورود به غزه برعهده ارتش رژیم صهیونیستی باشد، اما زمان خروج از غزه را احتمالاً صهیونیست‌ها تعیین نخواهند کرد. از سوی دیگر، صهیونیست‌ها قادر به نابودی رهبری و هسته فرماندهی حماس نیستند و همزمان در جایگاهی نیستند که بتوانند کنترل سیاسی غزه را به‌دست گیرند، چون مشروعیتی ندارند.

جبهه بین‌المللی ضد رژیم صهیونیستی
اگرچه رهبران کشورهای غربی و آمریکا همسویی قابل توجهی با رهبران تل‌آویو در بمباران غزه داشته‌اند، اما جامعه غربی رویکردی ضد رژیم صهیونیستیی در بمباران غزه از خود نشان داده است. بسیاری از شهرهای کشورهای غربی از جمله لندن، نیویورک، پاریس، برلین، مادرید، واشنگتن، سانفرانسیسکو، لس آنجلس، تورنتو و...

در دو هفته گذشته صحنه برپایی صدها تجمع اعتراضی و تظاهرات علیه بمباران غزه و در همبستگی با فلسطینی‌ها بوده است. در لندن روز شنبه بزرگ‌ترین تجمع اعتراضی ۲۰ سال گذشته در این شهر برگزار شد که همگی حمایت از غزه و فلسطین را فریاد می‌زدند. حتی گفته شده روز گذشته سه جوان اتریشی پرچم رژیم صهیونیستی را تکه‌تکه کردند. هفته گذشته نیز حملاتی به کنیسه شهر وین اتریش گزارش شده بود.

موج همبستگی با فلسطینی‌ها حتی آسیای شرقی، آمریکای لاتین و استرالیا نیز درنوردیده و در تایلند، کلمبیا، آفریقای جنوبی، نیوزلند، مالزی، اکوادور و... تجمعات ضد رژیم صهیونیستیی برگزار شده است. برگزاری این تجمعات جهانی در همبستگی با فلسطین نشان‌دهنده آن است که صهیونیست‌ها برای انجام عملیات زمینی در غزه نیز با فشار گسترده جهانی و مخالفت افکار جهانی رو‌به‌رو هستند.

در واقع هزینه ادامه بمباران غزه برای تل‌آویو بسیار زیاد است و به نظر می‌رسد هرچه بمباران غزه ادامه یابد، اعتبار جهانی رژیم صهیونیستی بیش از گذشته زیر سؤال خواهد رفت.

ارتش از هم پاشیده
یکی دیگر از چالش‌هایی که باعث تاخیر و تردید در ورود صهیونیست‌ها به نوار غزه شده است، توانایی و وضعیت ارتش و نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی است. در واقع ارتش رژیم صهیونیستی دچار مشکلات داخلی متعددی است و براساس گزارش‌ها، شورش در نیروی هوایی رژیم صهیونیستی منجر به آن شده که چهار سرتیپ به همراه ۲۰۰ خلبان و دستیار از پایگاه‌های هوایی ارتش خارج شوند.

از سوی دیگر حتی در شرایط جنگی نیز، دزدی نظامیان رژیم صهیونیستیی از یکدیگر رایج است و شبکه عبری کان فاش کرد که نیروهای واحد ناحل ارتش عصبانی هستند زیرا وسایل شخصی آنها و همقطارانشان که در اطراف نوار غزه کشته شده‌اند، توسط نظامیان یک واحد دیگر ارتش به سرقت برده شده است.

جهان اسلام علیه هژمونی غرب
همزمان با تحولات فلسطین و بمباران غزه نیز، روز گذشته «آلکساندر دوگین»، اندیشمند سرشناس روس در پیامی به جهان اسلام، سازشکاران عربی با رژیم صهیونیستی را خیانت‌پیشگان به اسلام و انسانیت توصیف کرد و خواستار قیام یکپارچه جهان اسلام یک‌بار برای همیشه برای ریشه‌کنی هژمونی غرب ضدمسلمانان شد.

دوگین تاکید کرد: «جهان اسلام باید قدرتمند باقی بماند و باید قطبی در جهان چند قطبی ایجاد کند و برای یک‌بار برای همیشه، هژمونی غربی را ریشه‌کن کند.» اندیشمند سرشناس روس در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس تصریح کرد: «جهان اسلام به وحدت و همبستگی نیاز دارد، نه مسکن‌های التیام‌بخش موقت که پیشتر وحدت اسلامی را تضعیف کرده‌اند.»

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷