وعده الهی تخلف‌ناپذیر است؛

پنجه‌هایی که خاک به گور خود می‌ریزند

تاریخ انتشاريکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۰
کد مطلب : ۴۸۰۵۷۱
حتی اگرهمه قدرت‌ها هم بخواهند او را زنده نگه بدارند، او خود نمی‌خواهد و با تمام سعی و تلاش شبانه‌روزی، گور خود را می‌کند و سپس با پنجه‌های خود، خاک‌ها را به سر خود می‌ریزد تا دفن خود را به پایان برساند.
۸
plusresetminus
پنجه‌هایی که خاک به گور خود می‌ریزند
به گزارش بلاغ؛ مازندرانی‌ها ضرب‌المثلی دارند که می‌گویند: کجه کرک، کج کجی کنه، خاک شه کتی کنه؛ بدین معنی است مرغی که کوج می‌شود (هنگام نشستن روی تخم مرغ‌ها برای جوجه آوری)، با پنجه‌های خود زمین را می‌کند و خاک را به پشت سرش می‌ریزد که عملا خاک‌ها را روی سرش قرار می‌دهد بگونه‌ای که اگر ادامه دهد، در واقع خود را زیر خاک دفن می‌کند، اما مرغ بلخاظ غریزی تا حدی این کار را انجام می‌دهد که خطری متوجه اش نشود، و حال آنکه صهیونیست‌های بدتر از هر حیوانی، این روزها تمام تلاش خود را برای تمام شدن عمر خود بکار گرفته‌‍اند ، غافل از اینکه نه تنها آمریکا و بایدن، که هیچ قدرت دیگری قادر به تداوم بخشیدن به حیات ننگین این جنایتکاران نیستند، حال اگر تمام سران شیطان به بایدن و نخست وزیر انگلیس در سرزمین‌های اشغالی بپیوندند و دهها هواپیما محموله‌های نظامی و سلاح‌های کشتارجمعی برای غاصبان قدس ارسال کنند و آتشین‌ترین سلاح قتل عام‌ها همچنان بکار رود، نکته انکارناپذیر در این است که مرگ نظام غاصب دچار تعجیل می‌شود.

تاریخ، مکرر این معادله غلط را حل کرد که «با زور سرنیزه می‌توان حکومت کرد»، ولی وقتی عقل به تعطیلی رود و شهوت قدرت جای انسانیت را بگیرد، دیگر نمی‌توان انتظار طبیعی عبرت‌گیری را از صهیونیست‌های شیطان مذهب داشت؛ چراکه نتیجه آنانی که باد می‌کارند، قطعاً طوفان درو خواهند کرد همچنانکه طوفان الاقصی نمونه و ادله الهی بود که وعده فرمود سرانجام ظلم و جنایت، ذلت و نابودی است.

مشت در مقابل درفش
قاعده دیگری را که تاریخ ابطال آن را با انقلاب خونین کربلا و متعاقب آن در دوران معاصر از طریق انقلاب اسلامی ایران به اثبات رساند، پیروزی درفش بر مشت و یا، پیروزی شمشیر بر خون است. در نهضت کربلا، همه مورخان نوشتند که عدد سپاه یزید در مقابل همراهان سیدالشهداء اصلاً قابل مقایسه نبود و نهایت قساوت و شقاوت سپاه یزید در حق شهدای کربلا را نیز توصیف کردند.

آیا پیروز مصاف کربلا، یزید بود یا اباعبدالله‌الحسین(ع)؛ و این پیام توانست انقلاب مردمی ایران را با الهام از اندیشه سیدالشهداء در مقابل حمایت ابرقدرت زمان و اذنابش از حکومت شاه، به پیروزی برساند و هنوز پس از بیش از چهار دهه، آن پیام همچنان عزت‌بخش ملت ایران شده است.

انقلاب فلسطین نیز به تاثیر از انقلاب اسلامی و به دست گرفتن شعار "خون بر شمشیر پیروز است"، بدون کوچک‌ترین تردید هیولای صهیونیستی را نابود خواهد کرد آنچنانکه در طوفان الاقصی، نهایت خفت مدعی داشتن چهارمین ارتش قدرتمند جهان را دنیا مشاهده کرد و واکنش رژیم غاصب صهیونیستی در بمباران کور مناطق و منازل مردم و به خاک و خون کشیدن بیگناهان بویژه کودکان و زنان، خود نشان دیگری از شکست ارتشی است که قدرت هماوردی با رزمندگان فلسطینی را ندارد و متوسل به ضدانسانی‌ترین شیوه، یعنی قتل عام مردم بیگناه شده است و این واکنش ددمنشانه، عامل دیگری است برای شکل‌گیری طوفان‌های بعدی که طومار ننگین رژیمی پست و خون‌آشام را برای همیشه تاریخ برخواهد بست.

خجالت از زندگی
آنچنانکه در مصاحبه رسانه‌ها از شرکت‌کنندگان تظاهرات ضد صهیونیستی در این روزها به‌گوش می‌رسد، سخت‌ترین لحظات برای بسیاری از مردم، شنیدن و دیدن اخبار این روزهای غزه است. دیدن کودکان و زنان تکه تکه شده، چیده شدن صدها جنازه در چند ردیف، که اغلب آنها بچه‌ها و زنان و مردان بیگناه مسلمان هستند، کار آسانی نیست. مشاهده صدها و هزاران خانه تخریب شده و آواره شدن بیش از یک میلیون و چهارصد هزار نفر در این فصل سرد و بارندگی، اجازه آرامش به هیچ بیننده با وجدان را نمی‌دهد.

از بین رفتن کل اعضاء یک خانواده و دیگر نامی از قریب ۸۰ خاندان نمانده، از یک سوی و از طرف دیگر، بی‌پناهی و بدون آب و برق و امنیت و سرپناه و گرسنگی و تشنگی، جای امان و قرار را برای هیچ انسانی باقی نمی‌گذارد. محاصره کامل و بمباران کاروان کمک‌های مردمی کشورهای مختلف از سوی جنایتکاران صهیونیست، ادامه زندگی را برای انسان خجلت‌آور کرده است.

چند روزی است که هرگاه کسی در سر سفره دست بسوی غذا و یا آشامیدنی می‌برد، به یاد یتیمان و مجروحان گرسنه و بدون غذا و دارو فلسطینیان غزه می‌افتد و از خود خجالت می‌کشد و پیش وجدان خود احساس ناراحتی می‌کند.

مرگ بر سازمان بی‌ملل
شاید این روزها سخنان سارا فلاحی نماینده مردم ایلام و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، حرف دل میلیون‌ها ایرانی و غیر ایرانی باشد که گفت: مرگ بر قلم‌ها و دوربین‌های اجاره‌ای که ۷۰ سال است دشنه رژیم صهیونیستی را بر مردم مظلوم فلسطین می‌بینند و امروز به ضرب دلار از زبان عدالت‌خواهی افتادند، هر کس نداند ما می‌دانیم امروز زنان و کودکان غزه را در بازار فضیحت سیاسی به حراج گذاشتند.

وی با حمایت از مردم فلسطین گفت: مرگ بر جنگ، مرگ بر سیاست دروغ،  مرگ بر حقوق بی بشر، مرگ بر سازمان بی ملل، مرگ بر شورای بی امنیت، مرگ بر ژست‌های سیاسی، مرگ بر سکوت‌های مصلحتی، مرگ بر سیاستمدارانی که امروز در خون مردم غزه شنای رفاه می‌کنند و چرخ دنده نظام اقتصادی و سیاسی خود را در خون مردم غزه به گردش در می‌آورند.
این نماینده مجلس گفت: مرگ بر قلم‌ها و دوربین‌های اجاره‌ای که ۷۰ سال است دشنه رژیم صهیونیستی را بر مردم مظلوم فلسطین می‌بینند و امروز به ضرب دلار از  زبان عدالت‌خواهی افتادند، هر کس نداند ما می‌دانیم امروز زنان و کودکان غزه را در بازار فضیحت سیاسی به حراج گذاشتند.

عمق فاجعه نسل‌کشی در غزه آنچنان است که حتی داد دبیرکل سازمان ملل متحده هم در آمده و او از بروز فاجعه انسانی در غزه خبر داد. علاوه بر گوترش، «مارتین گریفیتس» معاون دبیر کل سازمان ملل در امور بشردوستانه هم هشدار داد که شبح مرگ بر غزه سایه افکنده است و ساکنان نوار غزه بدون برق، غذا و دارو به کام مرگ کشانده می‌شوند.

چاره کار، بپاخواستن امت اسلام
وقتی از مجامع جهانی که متکفل صیانت از صلح جهانی و مقابله با زیاده‌خواهی و تجاوز یک کشور و نقض اصول حقوق انسانی مردم یک کشور است، کاری ساخته نباشد و داد آنها نیز به جایی نرسد، تنها راه چاره، اتحاد همه آزادگان بویژه جهان اسلام با یکدیگر و اقدام علیه ناقضان و متجاوزان است، اما از آنجا که از سران کشورهای عربی، که خود را داعیه‌دار اسلام می‌دانند، امیدی نیست، بنابراین لازم است ملت‌های مسلمان خود دست به کار شده و علیه جنایتکاران صهیونیستی و امپریالیستی دست به اقدام عملی و همه جانبه بزنند، یعنی همان کاری را که سردار دلها حاج قاسم سلیمانی انجام داد.


گزارش- محمد فاطمی


 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳