در جلسه ستاد امر به معروف فریدونکنار مطرح شد:

لزوم مقابله با هنجارشکنی در سواحل تا اخطار فرماندار به شهرداری

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۵:۱۴
کد مطلب : ۴۷۱۱۰۴
در دومین جلسه شورای امر به معروف فریدونکنار بر لزوم مقابله با هنجارشکنی در سواحل تاکید شد.
۰
plusresetminus
لزوم مقابله با هنجارشکنی در سواحل تا اخطار فرماندار به شهرداری
به گزارش بلاغ، دومین جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر فریدونکنار با حضور مسئولان این شهرستان در دفتر امام جمعه برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسین تقی‌پور امام جمعه فریدونکنار در این جلسه اظهارکرد: توجیه نبودن دستگاه‌ها در زمینه امر به معروف و نهی از منکر پذیرفتنی نیست.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه‌هایی که مسئول تفرجگاه‌ها هستند نظارت کافی را در مناطق تفریحی داشته باشند که خدای نکرده هنجارشکنی یا ناامنی در آن مناطق رخ ندهد.

امام جمعه فریدونکنار بر لزوم اطاعت همگانی از قانون تاکید و تصریح کرد: در زمینه امر به معروف و نهی از منکر در تمام مسائلی که رعایت قانون نمی‌شود باید ورود کرد و اگر فریدونکنار به مسائل قانونی پایبند بوده و با قانون‌شکنی برخورد می‌کند باید به عنوان الگوی شهرهای دیگر معرفی شود نه اینکه قانون‌شکنی شهرهای دیگر به رخ فریدونکنار آید.

خطاهای مسئولان چشم‌پوشی نشود
وی با بیان اینکه از این پس فعالیت ستاد امر به معروف فقط معطوف به حجاب و عفاف نیست گفت: اگر هر تخلفی در هر زمینه‌ای صورت گرفت یا حتی درحال انجام شدن است دستگاه‌های مسئول پیش‌دستانه اقدام لازم را انجام دهند که مشکلات بعدی به وجود نیاید.

تقی‌پور افزود: هر مسئولی که به دستورالعمل‌ها پایبند نیست هم باید تذکر دریافت کند و خطاهای مسئولان نباید چشم‌پوشی شود.

امام جمعه فریدونکنار ادامه داد: با قانون عفاف و حجاب دیگر دوران به تو چه گفتن تمام می‌شود چراکه قانون ملاک و مبنای برخورد است.

امام جمعه فریدونکنار تاکید کرد: از دادستان، فرماندهی انتظامی و سپاه و فرماندار شهرستان که در وسط میدان برخورد با هنجارشکنی ها هستند سپاسگزاری می‌کنم.

با قدرت بیشتر از موتورسواری در کمربندی جلوگیری می‌شود 
کوروش ابراهیم‌نژاد گرجی فرماندار فریدونکنار نیز در این جلسه با اشاره به علت جلوگیری از حضور موتورسنگین ها در کمربندی فریدونکنار اظهارکرد: این موضوع فقط در حد یک موتورسواری معمولی خلاصه نمی‌شود بلکه آسیب‌های اجتماعی فراوانی را به‌دنبال دارد.

وی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و روانی و خطراتی که اینگونه موتورسواری ها به‌دنبال دارد در هفته قبل طی ممنوعیتی که در کمربندی اجرا شد هشت موتورسیکلیت توقیف شد و در هفته پیش رو نیز با قدرت بیشتری این امر اجرایی می‌شود.

مسئولان شهرداری در بین مردم باشند
ابراهیم‌نژاد گرجی با گلایه از شهرداری فریدونکنار، گفت: ۹۰ درصد مطالبات مردم فریدونکنار از شهرداری است و به محض اینکه ما را در خیابان می‌بینند شروع به انتقاد از وضعیت آسفالت و سطل آشغال می‌کنند.

وی تاکید کرد: مسئولان شهرداری باید با حضور خود در سطح شهر و بین مردم پاسخگوی مشکلات مردم باشند.

لزوم آمادگی مسئولان برای مقابله با هجمه فرهنگی
علیرضا برخور دادستان فریدونکنار نیز در این جلسه اظهارکرد: جلسات ما مسئولان باید دارای خروجی مشخص بوده و شرح وظایف دستگاه‌ها در اجرای ماموریت‌ها باید مشخص باشد.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به نزدیکی تعطیلات تابستان که حجم مسافر زیادی به فریدونکنار سفر می‌کند و احتمال هجمه فرهنگی وجود دارد، دستگاه‌ها باید بدانند که در مقابل این هجمه چه کاری انجام دهند.

دادستان فریدونکنار تصریح کرد: از هم‌اکنون هیات مدیره های مجتمع های مسکونی باید توجیه باشند تا به مسافران و مالکان تذکرهای لازم را درخصوص رعایت مسائل عفاف و حجاب بدهند.

در برابر فشارها به حکم قضایی باید ایستادگی کرد
برخور گفت: مسئولان دستگاه‌ها نسبت به زیرمجموعه‌های خود نظارت جدی داشته باشند و همه این موارد را به دوش دستگاه انتظامی و قضایی محول نکنند.

وی اظهارکرد: دستگاه‌های فرهنگی باید کمک کار مقابله با هنجارشکنی ها باشند تا مشکلاتی مانند موتورسواری در کمربندی جلوگیری شود.

دادستان فریدونکنار خاطرنشان کرد: اجرای حکم هزینه بردار است و پس از اجرای حکم قضایی شاید فشارهایی از افراد و شخصیت‌ها به مسئولان دستگاه‌ها وارد شود که لازم است در برابر این فشارها ایستاد و کوتاه نیامد.

برنامه‌ریزی منسجم، شیرینی امر به معروف را در جامعه ملموس می‌کند 
امیر امیرنیا رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فریدونکنار نیز در این جلسه اظهارکرد: امر به معروف نهی از منکر جاذبه خاصی دارد که اگر با برنامه‌ریزی منسجم در سطح جامعه اجرا شود شیرینی آن در جامعه ملموس می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مسئله امر به معروف و نهی از منکر نباید فقط معطوف به حجاب و عفاف باشد خاطرنشان کرد: متاسفانه در بسیاری از دستگاه‌ها چالش نهی از منکر وجود دارد و برخورد سلیقه‌ای یکی از آسیب‌های اجتماعی جدی به امر به معروف و نهی از منکر است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فریدونکنار تاکید کرد: امر به معروف برای مطالبه حق مردم بسیار شیرین است که باید همواره با مهربانی همراه باشد چراکه همه ما زیر یک پرچم در کشور زندگی می‌کنیم‌.

انتهای پیام/ 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳