تاریخ انتشاريکشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۷
کد مطلب : ۴۶۷۶۲۶
اگرچه سالیانی است جنگ پایان یافته اما جهاد همچنان باقی است و جوانانی که لقب قهرمان می‌گیرند، اکنون بیرقی در دست دارند که نشانه زیبای جهاد روی آن نقش بسته است.
۰
plusresetminus
آستین‌های که با عشق بالا زده می‌شود/ خدمت‌رسانی به مردم در اردوی جهادی بهزیستی
به گزارش بلاغ؛ اگرچه سالیانی است جنگ پایان یافته اما جهاد همچنان باقی است و جوانانی که لقب قهرمان می گیرند، اکنون حاملان بیرقی در دست دارند که نشانه زیبای جهاد آن نقش بسته است، آن هم اگر هفته در یک روز مشخص شال و کلاه بر داری و به سمتی بروی تا چهرهای خسته از کار اما لبخند به لب ببینی، دستهای چروکیده اما با سخاوت و پیشانی چین خورده اما بلند که برخی ها در میان مشکلات گم شده اند، اما کمر همت می بندی تا به جنگ با مشکلات بپردازی

شاید کمتر روسای می توان یافت که خود کمر همت ببندد و پنجه در پنجه مشکلات با آن روبه رو شود، نگرانی ها، بغض ها، و.. افراد را رودر رو درک کند، اردوی جهادی بهزیستی به شماره 16 هم رسیده است و هر بار در هر محله ای در حسینیه، مسجد، مدرسه و.. باشد چشم های بیقرار زیادی را می بینید که با وجود دردها و رنج ها امید در چشمانشان نقش بسته است.

نمیدانم چند نفر با این بینایی سنجی نوری دوباه می یابند، چند نفر با مشاوره روح تازه می گیرند، چند نفر با فیزیوتراپی جانی مضاعف می یابند و... اما این باره امید قفل های زیادی را باز می کند. جهادگران امروز هم مانند رزمندگان آن روز در ازای وقت و توانی که صرف خدمت خلق می کنند، جایی امام خامنه ای جمله زیبایی می گویند با نزدیک شدن به مردم با نشستن در محیط خانه و چادرشان نسبت به مشکلات آنها آشنا شوید هر کس این مشکلات را لمس کند انگیزه های تمام نشدنی برای کار و تلاش پیدا خواهد کرد مگر به جز این است که دعوت رهبر را لبیک میگویی و در رکاب عشق در میدان کار و جهاد و معنویت پا میگذاریم خدمت رسانی صادقانه به مردم و تلاش برای رفع مشکلات نیازمندان و محرومان همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند ما جز با کار جهادی و کار انقلابی نخواهیم توانست این کشور را به سامان برسانیم.

اردوهای جهادی با هدف ساماندهی و رفع مشکلات اجتماعی پرتاب با نگاه و نگرش مشارکتی حرکت جهادی زنایی کار عمومی فرهنگی و یا فرهنگ سازی آمادگی برای مبارزه در راه های آرمان های انقلاب خدمت رسانی فرهنگی در راستای سلامت روان ساکنین محلات و مناطق انجام خواهد شد.

کبری اسفندیاریان، رئیس بهزیستی آمل در حاشیه شانزدهم کاروان جهادی بهزیستی گفت: کاروان اردوی جهادی شهدای بهزیستی با هدف خدماترسانی هرچه بیشتر بهزیستی در روستاها بخصوص روستاهای کم برخوردار و همچنین آشنای و آگاهی مردم با خدمات بهزیستی از شهریور ماه امسال شروع شد و خوشبختانه ادامه دارد. وی با بیان اینکه بهزیستی پیشانی آسیب های اجتماعی است، عنوان کرد: همکاران ما در اورژانس اجتماعی شبانه‌روز برای ارائه خدمات و کاهش آسیب‌ها ی اجتماعی در خدمت مردم هستند.

رئیس بهزیستی آمل از حضور تیم های تخصصی در اردوی جهادی اشاره کرد و افزود: در اردوی جهادی تیم هایی حضور دارند تخصصی هستند؛ متشکل از غربالگری شنوایی بینایی، مشاورین متخصص در همه زمینه‌ها، فیزیوتراپ، میز کمیسیون پزشکی، پزشک و اورژانس اجتماعی که در روستا تردد دارند و با اهالی در خصوص مشکلاتشان صحبت می کنند.

وی ادامه داد: اگر مشکلی وجود داشت در زمینه کودک آزاری، سالمند آزاری، همسرآزاری و هر پدیده اجتماعی با مشکل مواجهه شدند، با خط ۱۲۳ تماس بگیرند ، همکاران متخصص ما در کمتر از ساعتی حضور پیدا می‌کنند .

اسفندیاریان از مراجعه حدود 6 هزار نفر در این اردوها خبر داد و اظهار کرد: هر اردوی جهادی با مزار شهید متبرک می شود، بازدید از خانوادهای مددجویان را داریم تا نیازسنجی کنیم، در این ۱۶ اردوی جهادی حدود 6 هزار مراجعه کنندگان داشتیم؛ البته در این بخش کسانی بودند که از خدمات بهزیستی آگاهی نداشتند، شناسایی به موقع شدند و با همکاران توانبخشی و تشکیل پرونده اولیه جهت دسترسی آسانتر به خدمات بهزیستی انجام شد.

وی با تاکید اینکه رسانه پلی میان مردم و خدمات بهزیستی می تواند باشد، خاطرنشان کرد: در بخش معلولین 8 هزار و 52 معلول شناسایی شده داریم، هزار و 700 زن سرپرست خانوار و همینطور فرزند بی‌سرپرست و بدسرپرست شناسایی شدند.

رئیس بهزیستی آمل تصریح کرد: در مجموع از ۱۱۰ مجموعه در همه حوزه‌های اجتماعی فرزندان بی سرپرست و بدسرپرست، حوزه توانبخشی مراکز روزانه و شبانه روزی ، مراکز ژنتیک، مراکز مشاوره، سلامت روان و همه مشغول خدمت هستند امیدوارم رسانه پلی باشد برای ارتباط مردم با خدمات ما بیشتر آشنا شوند و برای پیگیری آسیب های اجتماعی گامی برداشته شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴