تاریخ انتشارشنبه ۴ تير ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۱
کد مطلب : ۴۶۲۶۲۵
گروه‌های جهادی در کشورمان، فرصتی ممتاز برای مسئولان جهت پیشبرد انقلابی وظائف‌شان است که بویژه در مازندران از این ظرفیت باید بهتر و بیشتر استفاده شود.
۰
plusresetminus
گشودن گره‌های سخت با دستان پرتوان جوانان انقلابی/ گروه‌های جهادی عطیه الهی به سرزمین شهیدپرور ایران
به گزارش بلاغ؛ خودانگیختگی برای سازندگی در میان جوانان کشورمان و نقش این گروه‌های خودجوش برای خدمت به محرومان و برداشتن بارسنگین محرومیت‌زدایی از دوش مسئولان کشور، از ویژگی‌های منحصر بفرد ایران اسلامی است که بارها همت والای این جوانان در هنگامه‌های بروز بحران به مدد مصیبت‌زدگان آمد و بسیاری از دغدغه‌های مسئولان کشور را مرتفع ساخت.

گروه‌های جهادی، تکیه‌گاه نظام اسلامی
برخورداری از روحیه و مدیریت جهادی بویژه در سطح و تراز گروه‌های جهادی همیشه مورد تاکید مقام معظم رهبری به جوانان و نیروهای انقلاب بوده و به عبارتی اقداماتی که جهادگران در اردوهای جهادی انجام و خدماتی که به مردم مناطق محروم و کم‌برخوردار ارائه می‌دهند از تدابیر و تاکیدات مقام معظم رهبری است.

دوران کرونا، نمونه بارزی از درخشش کروه‌های جهادی بود که در مراحل مختلف از ضدعفونی کردن اماکن عمومی تا تولید ماسک و تامین نیازهای بهداشتی و درمانی و در بروز حوادث غیرمترقبه و کمک به سیل‌زدگان و احداث واحدهای مسکونی برای محرومان، از جمله اقدامات گروه‌های جهادی است.  با شیوع ویروس منحوس کرونا بسیاری از اقشار و صنوف آسیب دیدند، افراد بسیاری بیکار شدند و روزگار سختی را سپری کردند اما گروه‌های جهادی نشان دادند که در هر زمان کنار مردم هستند و برای کاهش دغدغه و مشکلات آنها به ویژه نیازمندان و مردم مناطق محروم از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.

در این دوران بسیاری از مشاغل روزهایی را در تعطیلی به سر بردند اما برای گروه‌های جهادی اوج کار آنها بود و شبانه‌روز تلاش می‌کردند که نشان دادند در کنار فعالیت‌های علمی جوانان و دانشجویان و طلاب حوزه‌های علمیه خود، هر زمان در کنار مردم و برای خدمت به آنها آماده هستند، که باید این نهضت مورد توجه جدی مسئولان به‌خصوص در استان مازندران قرار بگیرند. 

ظرفیت اعجازبرانگیز گروه‌‌های جهادی در کشور
 در حال حاضر بیش از 42 هزار گروه جهادی در کشور وجود دارد که مشغول تلاش و فعالیت‌اند و باید اعتراف کرد که هیچ‌گاه دولت‌ها به این ظرفیت پویای مردمی توجه چندانی نداشته‌اند و رویکرد دولت آیت‌الله رئیسی به احیای روحیه جهادی در دستگاه‌ها، نویدبخش تقویت جریان جهادی در کشور است.

آیت‌ ا... سید ابراهیم رئیسی چند روز قبل در اجتماع مردمی هسته‌های جهاد و پیشرفت که در سالروز تشکیل جهاد سازندگی به فرمان امام خمینی(ره) در حسینیه جماران برگزار شده بود، با بیان این که از ابتدای تصدی مسئولیت دولت خلأ وجودی جریان جهادی را احساس و بر همین اساس احیای جهاد را پیگیری کردم، اظهارکرد: جریان جهادی به عنوان شجره طیبه‌ای که امام راحل آن را پایه گذاشتند و ثمرات بسیاری برای کشور داشته باید احیا شود.آیت ا... رئیسی ادامه داد: دولت برای احیای حرکت جهادی با صاحب نظران این حوزه و گروه‌های جهادی که در رفع محرومیت کشور نقش‌آفرین بودند، هم‌اندیشی و معاون اول رئیس جمهور جلساتی را در این خصوص برگزار کرد، اما در خصوص تشکیل یک وزارتخانه یا سازمان به نتیجه نرسیدیم.رئیس جمهور گفت: در نهایت مقرر شد گروه‌های جهادی همچنان میدان‌دار عرصه جهاد باشند و دولت فعالیت آن ها را با سه کار ویژه هدایت، حمایت و نظارت رصد کند.

رئیسی بر زمین ماندن برخی پروژه‌ها را محصول فرایندهای اداری پیچیده دانست و گفت: امروز به اندازه ۵۰ سال پروژه نیمه تمام در کشور داریم که اگر یک حرکت جهادی نشود، همچنان شاهد عقب‌ماندگی در این حوزه خواهیم بود.

گروه‌های جهادی، نعمتی الهی در ایران و مازندران
در شرائطی که گروه‌های جهادی برگرفته از انگیزه‌های زیبای الهی در خدمت به محرومان و هم‌نوعان، ویژگی منحصر بفردی به سرزمین‌مان بخشیده‌اند، دولت‌ها در همه کشورها آرزوی برخورداری از چنین جوانان با انگیره را دارند.

نماینده ولی فقیه در مازندران نیز اهمیت فعالیت امروز گروه های جهادی برای ارائه خدمات به مناطق محروم جامعه را همانند ارزش‌های اسلامی و انقلابی و راه شهدا توصیف می‌کند و می‌گوید: با توجه به شرایط حساس کشور و نیاز به امید در جامعه ، حضور گروه های جهادی برای عمران و آبادی در استان و به خصوص توجه به اقشار آسیب پذیر جامعه نقطه عطفی در تدوام انقلاب اسلامی است.
حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر محمدی لائینی با اظهار این که امروز گروه‌های جهادی در مبارزه با کرونا، فعالیت‌های دیپلماتیک، مقابله با آسیب‌های اجتماعی و مهمتر از همه مقابله با رانت‌های اقتصادی نقش محوری در عدالت محوری دارند، افزود: حضرت امام خمینی ( ره ) انقلاب اسلامی ایران را انقلاب مستضعفان  می دانستند و مقام معظم رهبری نیز بر این امر استراتژیک تامید می‌فرمایند، بنابراین همواره باید به اقشار ضعیف، آسیب دیده و محروم جامعه توجه ویژه شود.

تعداد گروه‌های جهادی در مازندران
فرمانده سپاه کربلا مازندران شمار گروه‌های جهادی را در استان پنج هزار گروه ذکر کرد و گفت: این گروه‌ها در عرصه‌های مختلف خدمت رسانی می کنند.
وی اظهار داشت: امیدواریم با خدمت جهادگران و مسئولان و خدمت بی منت، توطئه‌های دشمن را نقش برآب کنیم. سردار مسلمی با عنوان اینکه مسئولان با گروه‌های جهادی همراه شدند، افزود: این درحالی که سال‌های قبل گروه‌های جهادی از همراهی دستگاه‌های اجرایی گلایه داشتند و طی یکسال اخیر شاهد همراهی دولتمردان هستیم.

وی افزود: امروز علاقه مندی مدیران دستگاه های اجرایی دولت سیزدهم نیز بر خلاف دولت گذشته در حمایت و تعامل با گروه های چهادی بیشتر شده است و به طور یقین با همکاری بیشتر دولتمردان خدمات عمومی و تخصصی از سوی گروه های جهادی به مناطق محروم و دور افتاده استان عملیاتی تر می شود.
فرمانده سپاه کربلا مازندران شکل گیری بسیج سازندگی را  از رهنمودهای مقام رهبری مبنی بر بسیج کردن جوانان کشور برای سازندگی توصیف کرد و گفت:  برای رسیده به اهداف مورد نظر تعامل با ادارات و سازمان های دولتی برای تسریع در اجرای پروژه های محرومیت زدایی و خدمات رسانی به مناطق محروم ضروری سات .
وی روحیه خلاقیت و مسئولیت پذیری در بین جوانان گروه های جهادی را بی نظیر توصیف کرد و ادامه داد:  استمرار ارزش‌های بسیج و ایجاد روحیه جهادی و انتقال آن به میادین کار، تلاش و سازندگی  از اهداف فعالیت گروه های جهادی است.

برون‌رفت از بن‌بست‌ها در تدبیر گروه‌های جهادی است
محمد فاطمی، فعال اجتماعی، وجود گروه‌های جهادی را بزرگ‌ترین امتیاز کشورمان می‌داند و می‌گوید: وجود جوانان با انگیزه و بدون هیچ چشمداشت، نعمتی ویژه از سوی خداوند است که این موهبت را باید از عنایات شهداء به این سرزمین دانست.

وی یکی از بهترین روش تهذیب و تمرین خودسازی در میدان عمل از سوی جوانان را حضور در میادین جهادی و سازندگی ذکر کرد و اظهار داشت: اردوهای جهادی بهترین عرصه برای تمرین و خودسازی بر محور خدمت به محرومان و مستضعفان است که از ناحیه جوانان مورد تجربه قرار می‌گیرد و می‌تواند اندوخته گرانبهایی برای دوران مسئولیت این جوانان در آینده کشور شود.

این فعال اجتماعی افزود: یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری ترویج، گسترش و ارتقای کار جهادی بوده و در گام دوم انقلاب، تقویت و توسعه حرکت‌های جهادی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که پیام ۹ بندی ایشان در یازدهم مرداد ماه سال ۹۸ چراغ راه و مسیر همه جهادگران بسیجی باید باشد و همه باید با تمام توان برای عملیاتی کردن این پیام پای کار بیایند.

وی با بیان این مطلب که همگانی کردن شعار خدمت‌رسانی برای تحقق عدالت از دیگر تاکیدات مقام معظم رهبری به جهادگران است که لازمه این کار گفتمان‌سازی و تقویت جریان جهادی در سطح جامعه می‌باشد، یادآور شد: جهادگران بسیجی با حضور به موقع خود در صحنه‌ها و میدان‌های خدمت، کارآمدی، روحیه جهادی و نقش با اهمیت گروه‌های جهادی را نشان داده‌اند که نمونه‌های اخیر آن سیل و ویروس کرونا بود که بسیج مردمی و حاکم شدن تفکر جهادی توانست بسیاری از مشکلات را رفع کند و بحران را از جامعه دور سازد.

وی در پایان افزود: خوشبختانه گروه‌های جهادی طی این سال‌ها در بازگشت امید و نشاط بین مناطق محروم عملکرد درخشانی داشته‌اند که این رویکرد باید با قوت ادامه یابد و الحمدلله شخص آیت‌الله رئیسی و دولت او به گروه‌های جهادی و استفاده از ظرفیت این عطیه الهی عمیقاً اعتقاد دارند و امیدواریم در میدان عمل از این ظرفیت منحصر بفرد استفاده بهینه کنند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
United States
محمد
آقای استاندار ! با شماست … باز نیای یک قرارگاه تشکیل بدید و غیر بومی منصوب کنید
feedback
Iran, Islamic Republic of
علي اصغر كريمي
سلام
در قانون برنامه و بودجه كشور بايد شيوه جهادي جايگزين روش سرمايه داري شود. شيوه سرمايه داري منفعت طلب و انحصارگر است. اما شيوه جهادي مردمي و دانش بنيان است.
شيوه پيمانكاري طي 50 سال گذشته ناتواني خود را براي ساخت و آباداني كشور به اثبات رسانده است. در حاليكه دهه اول انقلاب شيوه همه باهم جهاد سازندگي معجزه امام خميني ره براي رفع مشكلات و حل بحران ها است.
در شيوه جهادي هدف قرب الي الله و كسب رصايت پرودگار در سايه خدمت به مستضعفان است.
موتور محركه سرمايه داري -سود - منفعت - رفاه طلبي - دنيا طلبي است.
اما در شيوه جهادي اهداف معنوي در ميان است.
دولت مكلف شود همه امور زير بنايي كشور را به شيوه جهادي پيش ببرد ان شاءالله
مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲