تاریخ انتشارسه شنبه ۱ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۳
کد مطلب : ۴۵۲۶۹۸
انتخابات 1400 قرار بود یک هشدار برای دولت ایران باشد، با حضوری اندک و مشارکتی سرد، اما آنچه در عمل در ابتدایی ترین ساعات روز جمعه که برخلاف دوره های گذشته یک ساعت زودتر آغاز شد، یک هشدار برای کسانی بود که گمان می کردند با یک ابر جنگ روانی می توانند مردم را ناامید کنند،.
۰
plusresetminus
امید به ایران بازگشت/مردم، ابرقهرمان انتخابات
به گزارش بلاغ، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران نیز به پایان رسید، انتخاباتی که در میانه جنگ روانی رسانه های غربی از بیرون و جنگ اقتصادی از داخل همزمان شده بود و این همزمانی بسیاری را بر این باور داشت که انتخاباتی سرد و بی روح خواهیم داشت، اما در همان ساعات ابتدایی ۲۸ خرداد چیز دیگری رصم خورد.
 اتفاقی که بر خلاف تحلیل بسیاری از کارشناسان سیاسی رقم خورد، هزینه‌های زیادی که بابت این توهم بچه گانه داده بودند نقش بر آب کرد، در ظاهر انتظار می رفت مردم در مقابل این حجم از بازی های روانی واکنش نشان دهند، اما بازی در 28 خرداد جور دیگری رقم خورد و با وجود تمام تلاش ها و هزینه های که کردند، خود کیش و مات شدند.

انتظاری که بسیاری از خبرگزاری ها مثل بی بی سی،  سی ان ان، فاکس نیوز و.. روزنامه های وال استریت ژورنال، نیویورک تایمز واشنگتن پست و رسانه های پرمخاطب دنیا با حجم های خبر های علیه انتخابات ایران می کردند، اما به‌رغم جنگ رسانه‌ای روانی شدیدی که با ایجاد تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی برای مردم ایجاد کرده بودند با ناامیدی چون ویروس همگانی در جامعه حاکم شود تا انتخاباتی با مشارکت اندک و استقبالی کم داشته باشیم.

اما آنچه رصم خورد، استقبال قابل تحسین مردم در پای صندوق های رای بود، حضوری که از جوان، پیر، هر گروه سیاسی و حزبی را در بر می گرفت.

28 خردا، رای به آرمان ها و باورهای مردم بود، اعتمادی که در پای صندق های رای جامعه عمل پوشید و تمام یاوه گویی ها را پایان داد.
با تجربه، این اطمینان وجود دارد که بازی تمام نشده است و رئیس جمهوری که در ابتدای شروع کار خود با صراحت و اقتدار صحبت می کند، قطعا افرادی را ناراضی خواهد کرد، اشخاصی که منافعشان را در غرب می بینند.

با وجودی که هنوز یک هفته از انتخابات نگذشته است، اما نشست خبری رئیس جمهور حکایت از نگاه روشن و شفاف او دارد، شفافیتی که در طول دوره ریاستش در قوه قضائیه نیز وجود داشت.

آنچه بیشتر درنشست خبری مطرح شد، رابطه با آمریکا بود، که بیان مصمم رئیسی، شروع تازه ای را برای نه تنها روابط بین الملل بلکه اقتصاد داخلی نیز دارد، نگاهی که وابسته به هیچ کشور، حکومت و حزبی نخواهد بود و به ظرفیت های داخلی زوم می شود،  پاسخ این سوال که واکنش زیادی در داخل و خارج از کشور داشت، آن خیر محکم می تواند خود کلیدی برای حل بسیاری از مشکلات کشور باشد.
یک خیر با اقتدار، توانست تیتر یک  بسیاری از رسانه های غربی باشد، واکنش بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی را به خود جذب کند، اقتداری که بعد از سچند سال دوباره در کشور قوت گرفت و امید را جوانه زد.

رئیسی در انتخاباتش به اعتماد ملت به دولت، بهبود اوضاع معیشتی ، تحقق عدالت، مبارزه با فساد و حل مشکلات اقتصادی، سخن گفته بود، موضوعاتی که دغدغه این روزهای مردم است، چیزی که می توان با نگاه به جامعه و بررسی زندگی عموم افراد به آن پی برد، همان چیزهایی که دولت فعلی آن را انکار می کند، اقتصاد بیماری که منتظر است کسی چرخ دنده هایش را به کار بیندازد.

موضوع دیگری که چه در زمان انتخابات و چه در نشست خبری مطرح کرد و نشان از قوت رئیسی است، وابسته نبود به گروه خاص و یا حزب خاصی است، رئیس از همان ابتدا خود را حامی مردم معرفی کرد و حتی از انان خواست تا به نصب بنر و یا مراسمات پر هزینه نپردازند، در نشست خبری هم تاکید کرد که مستقل عمل می کند و تنها وامدار مردم است، دیدار رسانه های اصلاح طلب با او قبل از انتخابات نیز خود گواه این حرف اوست، که نشان از وسعت دید رئیسی است، نگاهی که هر حزب و جناحی را با خود همراه می کند.

انتخابات 1400 قرار بود یک هشدار برای دولت ایران باشد، با حضوری اندک و مشارکتی سرد، اما آنچه در عمل در ابتدایی ترین ساعات روز جمعه که برخلاف دوره های گذشته یک ساعت زودتر آغاز شد، یک هشدار برای کسانی بود که گمان می کردند با یک ابر جنگ روانی می توانند مردم را ناامید کنند.

با وجودی که شرایط اقتصادی سخت، تحریم ها که از کالاهای تجاری تا دارو برای بیماران خاص وجود دارد، در روزهایی که مردم در صف مرغ هستند، عده ای در بورس شکست خوردند، برخی بعد از سالها هنوز مستاجر هستند، طعم خوردن میوه های نوبرانه آرزوی خیلی ها شده است، بیکاری، فقر، کودکان کار و.. تیتر های رسانه هاست، مردم در این شرایط با امید رای خود را در صندق ها گذاشتند؛ چرا که باور داشتند این وضعیت را می توان به دست یک هم وطن خوب کرد نه با دخالت های غربزده ها، از همین رو به منتخب بیش از 17 میلیون ایرانی یاداوری می کنیم، رای دادن در این شرایط با ارمان و اعتماد قوی همراه بود، امیدواریم با برنامه ها و عملکرد خود این چراغ امید را روشن نگهدارد و همانطور که در زمان ریاست قوه قضائیه یک جنبش مثبتی ایجاد کرد و ابرقهرمانی برای مبارزه با فساد شد، در ریاست جمهوری نیز همین اتفاق بیافتد.
 
 انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲