قلدران جهان و غارتگران بین‌المللی در گرداب نابودی غوطه‌ور شدند؛

قدس، منظومه ادیان برای نیل به وحدت اسلامی/ سرزمینی که بزودی دشمنان و غاصبان خود را نابود خواهد کرد

تاریخ انتشارجمعه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۶
کد مطلب : ۴۵۱۱۱۴
قدس، سرزمینی با قدمت 35 قرن از ظهور و اوج‌گیری ادیان آسمانی و قبله‌گاه وحدت ادیان و برآورنده صلح و آرامش مکاتب الهی و دلالت‌گر عرفان و معنویت و مدفن بسیاری از پیامبران و برخوردار از حرمت و کرامت است که طی هشت دهه اخیر در چنگال دژخیمان صهیونیست به اسارت گرفته شده است.
۰
plusresetminus
قدس، منظومه ادیان برای نیل به وحدت اسلامی/ سرزمینی که بزودی دشمنان و غاصبان خود را نابود خواهد کرد
به گزارش بلاغ، امروزه، قدس و اشغال آن از سوی صهیونیست‌های کودک‌کش، به عنوان مساله اول جهان اسلام و حتی میان کشورها و مردم آزاده جهان مطرح است و از آن جهت که اشغال و نسل‌کشی و زیرپاگذاردن حقوق اولیه یک ملت و کشور در میان است، باید در راستای امنیت‌بخشی به جهانیان و مبارزه با متجاوزان و غاصبان، به عنوان موضوع اول سازمان ملل مطرح باشد، به علت سلطه صهیونیست‌ها بر ارکان این سازمان بویژه بر آمریکا، نقض حقوق بشر و کشتار فجیع یک ملت از سوی عده‌ای اندک صهیونیستی همچنان ادامه دارد.

دامنه این تجاوز با مشروعیت‌بخشیدن این رژیم جعلی از سوی برخی کشورهای مرتجع و وابسته، رسمی‌تر در کشورهای بخصوص مسلمان همچون: افغانستان، عراق، سوریه، لبنان،...، نیز دامن‌گستر شده و لزوم نابودی رژیم جعلی اسرائیل را بیش از پیش حیاتی ساخته که با توجه به شواهد پرشمار داخلی سرزمین‌های اشغالی فلسطینیان و شرائط جهانی علیه صهیونیست‌ها، شمارش معکوس نابودی این رژیمی که ننگ بشریت است، آغاز شده و ان‌شاءالله جهانیان بزودی با نابودی این غده سرطانی، روی آرامش و امنیت را خواهند دید.

 

جنایت‌ها و خیانت‌هایی که از چندین دهه پیش تا به امروز از سوی قدرتهای جهانی و صهیونیست‌ها بر مردم فلسطین روا داشته شده و اینکه ملتی را آواره کنند و سرزمینشان را به اشغال درآورند، در تاریخ کم سابقه است.
73 سال است از یکی از شوم‌ترین حوادث تاریخ کشورهای اسلامی، یعنی اشغال فلسطین توسط رژیم صهیونیستی و تأسیس یک رژیم جعلی می‌گذرد.

مهم‌ترین وجوه این اشغالگری را می‌توانیم به تخریب کامل بیش از ۵۳۱ شهر و روستای فلسطینی و پاک‌سازی نژادی در آن‌ها، کشته شدن ۱۵ هزار فلسطینی در همان یک سال اول اشغال این سرزمین و کشتن صدها هزارفلسطینی تا به امروز، اشغال ۷۸ درصد خاک فلسطینی که ریشه در تاریخ دارد، مهاجرت اجباری ۷۸۰ هزار فلسطینی (این آمار تا ۹۸۰ هزار نفر نیز ذکر شده است).،اسیر شدن ۱۵۰ هزار فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی در شرایط سخت که امروز با عنوان عرب‌های ۱۹۴۸ شناخته می‌شوند، اشاره کرد.

فارغ از تمامی این فجایع، همانطورکه «آناهید الهاردام» جامعه‌شناس مؤسسه تحقیقات فرهنگی گفته است، فاجعه حقیقی و اصلی، تشکیل پایه و اساس دولت یهودی در سرزمین فلسطین بوده است.

رژیم صهیونیستی بی اعتناترین نظام به مصوبات سازمان ملل و ناقض قطعنامه‌های شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل و رژیمی به تمام معنا ضد قانون، سرکش و وحشی است و قدرتهایی که دم از حقوق بشر می‌زنند در برابر این ظلم بر ملت فلسطین سکوت و از آن حمایت می‌کنند.

*5 مولفه تعیین روز قدس

محمد سعیدی کارشناس مسائل سیاسی معتقد است گفت: حضرت امام خمینی (ره) با تعیین روز قدس در جمعه آخر ماه رمضان پنج مولفه را مطرح کردند، یکی این که موضوع فلسطین، مسئله‌ای جهانی است و همه آزادی خواهان مدافع آرمان ملت فلسطین هستند و مولفه دوم این که مسئله فلسطین، مسئله‌ای مردمی است و صرفا منحصر به گروه‌های مبارز مقاومت نیست.
 

وی بیان کرد: مولفه سوم معرفی اسلام بود به عنوان ایدئولوژی مبارزه با رژیم صهیونیستی و مولفه چهارم هم جهادی بودن مبارزه و مولفه پنجم هم بحث مقاومت و ایستادگی را به عنوان راهبرد اصلی و محوری معرفی کرد و برای این بود که امام فرمودند با مذاکره و سازش نمی‌توان به جایی رسید.

سعیدی با اشاره به اینکه مقاومت باعث شده که رژیم صهیونیستی زیر گنبد آهنینش پنهان شود، ادامه داد: سردار شهید سلیمانی هسته‌های مقاومت را شناسایی و تقویت کرد و در مرحله بعد حلقه‌هایی مقاومت را ایجاد و  آن‌ها را به هم متصل کرد و زنجیر مقاومت را شکل داد.

وی نقش شهید سلیمانی را متفاوت با نقش سردار در زمان حیاتش دانست و گفت: شهادت سردار سلیمانی جبهه مقاومت را به جنبش اجتماعی مقاومت تبدیل کرد و ترور سردار نشان داد که تلاش‌های او بسیار موثر بود چنان که دشمنان را به وحشت انداخت تا به کمک همه سرویس‌های اطلاعاتی غرب او را به شهادت برسانند.

سعیدی با اشاره به آشکار شدن نشانه‌های زوال رژیم اشغالگر قدس گفت: الان بیش از یک میلیون نفر مهاجرت معکوس از سرزمین‌های اشغالی داریم و اسرائیلی‌ها بحران هویت پیدا کرده اند، چون هر کدام از کشوری آمده اند، بحران اقتصادی رژیم صهیونیستی هم مسئله‌ای بسیار جدی است چنان که صهیونیست‌های آمریکا هم دیگر عاجز شده اند از کمک به رژیم صهیونیستی، این‌ها همه نشانه زوال رژیم صهیونیستی است، اما در مقابل مقاومت روز به روز توانمند‌تر می‌شود.


*آرمان‌های ملت مظلوم فلسطین و قدس شریف تا ابد زنده می‌ماند

حسین غلامی دیگر کارشناس مسائل سیاسی نیز بیان کرد: در دهه هفتم و هشتم اشغال سرزمین‌های فلسطین، مقاومت با توانمندی ملی خودش مقابل اشغالگران ایستاده و توانسته رژیم صهیونیستی را به چالش جدی بکشد.

وی گفت: مسئله مردم فلسطینی مسئله‌ای جهانی است چنان که سازمان ملل و شورای امنیت بیش از ۸۰۰ قطعنامه درباره فلسطین صادر کرده و رفتار‌های جنایتکارانه رژیم صهیونیستی را محکوم کرده است.

غلامی افزود: بسیاری از رفتار‌های رژیم صهیونیستی به عنوان جنایت جنگی شناخته شده است و دیوان بین المللی کیفری رفتار این رژیم را به عنوان اتهام بررسی می‌کند.
 

وی با تأکید بر اینکه امروز زمان آن رسیده همه آزادی خواهان جهان در برابر جنایت‌های آشکار و پنهان آمریکای خبیث بایستند و از اسلام ناب و آرمان‌های اصیل آن حمایت و پشتیبانی کنند، تصریح کرد: ملت بزرگ ایران نیز همگام با مردم مظلوم فلسطین در برابر این طرح ننگین با قدرت خواهد ایستاد.

این کارشناس مسائل سیاسی با تأکید بر اینکه طرح ننگین معامله قرن هرگز به سرانجام و نتیجه نخواهد رسید، گفت: همان‌طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند این خواب آشفته آمریکایی‌ها به هیچ عنوان تعبیر نخواهد شد.

غلامی با بیان اینکه آرمان‌های ملت مظلوم فلسطین و قدس شریف تا ابد زنده خواهد ماند، خاطرنشان کرد: جریان مقاومت در منطقه و سراسر جهان در برابر جنایت‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی و همچنین ایادی آن‌ها در منطقه خواهند ایستاد.


*«مبارزه و مقاومت» در برابر رژیم اشغالگر قدس

مطرح کردن طرح ننگین «معامله قرن» که از دو سال پیش مطرح و در هفتادمین سالروز تشکیل رژیم اشغالگر قدس و روز نکبت از سوی امریکا و رئیس جمهور آن ترامپ، صورت گرفت، اثبات این مدعاست که تنها راه «مبارزه است و نه مذاکره»؛ طرحی که با چراغ سبز و حمایت دولت‌های خودکامه و وابسته منطقه به سرکردگی دولت آل سعود و دیگر مزدوران برخی کشورهای عرب منطقه عنوان شد و ثابت کرد که ملت فلسطین نباید به حمایت سران وابسته عرب دلخوش باشد. امروز در سایه همین سکوت و چه بسا حمایت از صهیونیست‌هاست که اشغالگران صهیونیست با وقاحت تمام طرح الحاق کرانه باختری به شهرک‌های صهیونیستی را مطرح می‌کنند تا از این پس، فلسطینیان همان ۲۲ درصد خاک باقیمانده خود را نیز نداشته باشند.

در طول سه سالی که صهیونیست‌ها با کمک دولت ترامپ سعی در پیاده‌سازی طرح‌های جنایتکارانه خود همچون «معامله قرن»، «اعلام پایتختی قدس برای اسرائیل» وسپس «الحاق کرانه باختری به مناطق صهیونیستی» کرده‌اند، ملت و مبارزان فلسطینی به خوبی از نقشه خیانت‌آمیز و هدف واقعی دولت کودک‌کش صهیونیست و امریکا واقف شده‌اند و با برپایی تظاهرات اعتراضی شدید، مانع تحقق این طرح‌ها در سرزمین‌های اشغالی شده‌اند.

امسال نیز در اوج بیماری کرونا که صهیونیست‌ها تصور می‌کردند در سایه ویروس کرونا می‌توانند جشن «یوم النکبه» خود را برگزار کنند و فلسطینیان خانه‌نشین شده‌اند دیدیم که ده‌ها هزار فلسطینی در هفتاد و سومین سالروز «نکبه» تجمع کردند و رژیم صهیونیستی را به چالش کشاندند. تا آنجا که صهیونیست‌ها دیوانه وار و از روی ترس، به مردم شلیک و زمینه یک خشم فراگیر را در سرزمین‌های اشغالی علیه خود فراهم کردند.
 

آنچنان که امریکایی‌ها بلافاصله با دیدن این صحنه‌های خشم مردمی، اعلام کردند اکنون نه زمان اجرای معامله قرن است و نه الحاق کرانه باختری به شهرک‌های اسرائیلی. بنابراین به نظر می‌رسد تنها راهی که برای فلسطین باقی مانده است «مبارزه و مقاومت» در برابر رژیم اشغالگر قدس است. رژیم صهیونیستی ثابت کرده است که هرجا دست باز داشته باشد، تجاوزهای خود علیه مردم فلسطین را افزون خواهد کرد.


*قدس و فلسطین در اولویت نظام اسلامی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مازندران نیز اظهار کرد: روز جهانی قدس، یادگار ارزشمند معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) و روز بیداری ملت‌های آزادی‌خواه و مسلمان جهان است.

حجت‌الاسلام ناصر شکریان‌امیری افزود: ملت بزرگ و بصیر ایران اسلامی در این چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی ثابت کردند که موضوع قدس و فلسطین در اولویت این نظام اسلامی است و قدس و فلسطین اشغالی خط قرمز جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مازندران در بخش دیگری از سخنان خود روز جهانی قدس را روز عزت و اقتدار امت اسلام دانست و تصریح کرد: دنیای اسلام و امت اسلامی سال‌هاست در آتش جنگ دشمنان و مستکبران عالم به سرکردگی دولت تروریستی ایالات متحده آمریکا و هم‌پیمانان غربی و منطقه‌ای‌اش در منطقه می‌سوزند و باید جهان اسلام با وحدت اسلامی حول محور فلسطین اشغالی و روز قدس در مقابل این توطئه‌ها ایستادگی کنند.

شکریان‌امیری با تاکید بر اهمیت فعالیت فضای مجازی در روز جهانی قدس، خاطرنشان کرد: ملت بزرگ ایران اسلامی و فعالان فضای مجازی و رسانه‌ای باید از این ظرفیت گسترده فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در جهت تبیین مقاومت ملت مظلوم فلسطین و آزادی قدس شریف بهره‌برداری کنند و این مظلومیت را به گوش جهانیان برسانند.
 

وی روز قدس را ابتکار هوشمندانه حضرت امام خمینی (ره) دانست و تاکید کرد: به برکت این روز و ابتکار هوشمندانه امام خمینی (ره) و تدابیر بی‌بدیل رهبری معظم انقلاب حضرت آیت‌الله العظمی الامام خامنه ای (مدظله‌العالی) و مجاهدت های سرداران و نام آوران پر افتخاری چون سپهبد شهید قاسم سلیمانی و هم رزمانش و همراهی برخی کشورهای اسلامی سالهاست محور مقاومت در منطقه شکل گرفته و پیروزی‌های متعددی در جبهه مقاومت حاصل شده است که نتیجه همین وحدت و هم‌افزایی کشورهای اسلامی است.

بنابراین، امروز تکلیف فلسطین با مسئولان کشورهای عربی مشخص است. کشورهای عربی در مناسبات آشکار خود با اسرائیل و امریکا، یقیناً به آرمان فلسطین خیانت کرده‌اند. چاره مردم فلسطین این است که برای نابودی اسرائیل به این خیانتکاران پشت کنند و با سامان دادن به تمامی ظرفیت‌های بالفعل خویش برنامه‌ای تهاجمی طرح و آن را اجرایی کنند، چراکه به خوبی روشن است که صهیونیست‌ها در تلاشند با اجرای سیاست تطمیع و فریب در عرصه منطقه‌ای و با پشتیبانی دولت‌های خائن منطقه، قدم به قدم سرزمین‌ها و شهرک‌های خود را گسترش دهند و تمامی سرزمین‌های فلسطینی را در اختیار بگیرند. در این شرایط، تنها شرط بقا و بلکه پیروزی نهایی، مبارزه تا سرحد مقاومت و شکست این رژیم پوشالی و خانه عنکبوتی آنان است.

قدس، سرشار از خاطرات و خطرات فراوانی در تاریخ کهن حیات خود است که برای پیروان همه ادیان الهی منشا یادمان‌های شیرین دینداری و خداخواهی است و بزودی کارکرد اصلی خود در تحقق وحدت و صلح و آرامش بین ادیان را با طلایه‌داری اسلام عزیز را بدست خواهد آورد.

محمد فاطمی

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲