تاریخ انتشاردوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۱
کد مطلب : ۴۳۹۲۴۳
روزنامه سازندگی در یادداشتی با عنوان «اگر FATF تصویب می‌شد...» نوشت: برخی معتقدند با عدم تصویب لوایح (FATF) عملاً راه را برای اعمال تحریم‌های بانکی به دست آمریکا باز کرده‌ایم.»
۰
plusresetminus
مشکلات ربطی به ما اصلاح‌طلبان و دولت ندارد/ به‌ خاطر FATF است!

به گزارش بلاغ، در ادامه مطلب به نقل از یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب آمده است: «اگر شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت لوایح FATF را می‌پذیرفتند سیاست خارجی هماهنگ با دولت بود و به سفارت عربستان حمله نمی‌شد شدت مشکلات تا این حد نمی‌شد.»

گرچه مدعیان اصلاحات در راستای فرار از پاسخگویی و شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیتِ حمایت تمام‌قد از دولت، القا کنند که مشکلات کشور به خاطر نپیوستن به FATF است اما جالب‌توجه آنکه خود آنها بهتر از هرکسی پاسخ به این قبیل ادعاها را می‌دانند.

در ادامه مطلب به نقل از احمد حاتمی یزد مدیرعامل اسبق بانک صادرات آورده است: «پذیرش FATF هم گره کار را باز نمی‌کند. حتی اگر FATF را بپذیریم و بانک‌های دنیا هم تأیید کنند یا اگر ما قوانین مبارزه با پولشویی و ضوابط بین‌المللی درباره جرائم سازمان‌یافته را هم قبول کنیم، باز آمریکا تحریمی بر ما اعمال کرده است که به خاطر آن بانک‌ها حاضر نیستند با ما فعالیت کنند.»
سازندگی نوشت: «از نگاه حاتمی یزد، این تحریم‌های جدید، تغییری در روابط بانک‌های ایران با خارج ایجاد نمی‌کند. وی دراین‌باره تاکید کرده است که دو سالی هست که تحریم بسیار سختی بر ایران تحمیل و اعمال شده و این تحریم‌های جدید بیشتر جنبه تبلیغاتی و روانی دارد.»

مدعیان اصلاحات با هدف تطهیر خود و توجیه بی‌تدبیری‌های دولت، عامدانه این موضوع را بیان نمی‌کنند که اولاً ایران بیش از 90 درصد خواسته‌های FATF را اجرایی که دوماً آمریکایی‌ها به صراحت گفته‌اند FATF ابزاری برای ممانعت از دور زدن تحریم‌هاست.

مغلطه مدعیان اصلاحات برای فرار از مسئولیت وضع موجود
جواد امام فعال سیاسی مدعی اصلاحات در مطلبی در روزنامه آرمان نوشت: «اگر واقعاً اصلاح‌طلبان عامداً و با شناخت برای مردم هزینه‌ای ایجاد کردند باید عذرخواهی کنند و عذرخواهی چیزی از اصلاح‌طلبان کم نمی‌کند. ما باید در هر مقطع تاریخی که دچار اشتباه شدیم، عذرخواهی کنیم که حتماً هم ما نواقصی داشتیم. اگر هم لازم باشد با طیب خاطر با افتخار باید از مردم عذرخواهی کنیم.»

این فعال سیاسی مدعی اصلاحات در ادامه نوشت: «ولی باید ببینیم در این اتفاقات و ناکامی‌هایی که رخ داده به چه میزان و سهمی اصلاح‌طلبان مقصرند و باعث بروز چنین اتفاقاتی شدند، چه مقدار از مشکلات سهم دولت بوده و چه میزان عوامل بیرونی در این مسائل نقش داشتند و به جهت همین حمایت‌هایی که اصلاح‌طلبان داشتند و رایی که مردم دادند مانع کارهای اساسی دولت شدند. تأثیر بر مسائلی چون برجام و FATF که اگر دولت در آنها موفق می‌شد ما امروز شاهد این فشار اقتصادی که بر مردم است، نبودیم. و هم بحث سیاست‌های کلانی که در جاهایی تنش ایجاد کرده و امروز نمی‌توان همه را حتی به پای دولت نوشت.»

این فعال مدعی اصلاحات از یک‌سو اذعان کرده که اگر طیف اصلاح‌طلب مسبب وضع موجود است، باید از مردم عذرخواهی کند، اما در ادامه با مغلطه و فرافکنی، قصور و تقصیرهای دولت را به گردن منتقدان دولت می‌اندازد.

مدعیان اصلاحات به دلیل در اختیار داشتن اکثریت مطلق دولت، بانی اصلی وضع موجود است اما با فرافکنی از پذیرش مسئولیت وضع موجود شانه خالی می‌کند.

نباید به ترامپ برای حمله نظامی به ایران بهانه بدهیم
روزنامه دولتی ایران در یادداشتی با عنوان «ناکامی‌های متوالی، ترامپ را هتاک کرده است» نوشت: «ترامپ با اقدامات اخیرش می‌خواهد نشان دهد که فشار حداکثری را علیه ایران اعمال کرده و حتی کاری کرده است که بانک‌های ایران کمترین تبادل مالی در عرصه خارجی ندارند. در حقیقت بخش عمده‌ای از تهدیدات و تبلیغات ترامپ از روی عصبانیت است و می‌خواهد پاسخگوی اقداماتی در قبال ایران باشد که در سال‌های اخیر انجام داده و تأثیری نگرفته است.»

در ادامه این مطلب آمده است: «درمجموع و با وجود ناکامی‌هایی که ترامپ در قبال ایران تجربه کرده است، انتظار نمی‌رود که او از فشار تحریم و اقدامات تبلیغاتی در روزهای باقی مانده تا انتخابات آمریکا فراتر برود. از طرف دیگر ایران به‌خوبی مطلع است که در چنین شرایطی نباید به ترامپ برای هرگونه اقدام نظامی بهانه‌ای دهد.»

لازم به ذکر است مدعیان اصلاحات که این روزها به پیروزی دموکرات‌ها دلخوش هستند و خیال می‌کنند با آمدن جو بایدن در آمریکا، مشکلات ایران حل می‌شود هر از گاهی سعی می‌کنند با القای اینکه «باید سایه جنگ را از سر ایران دور کنیم»، دیپلماسی را وارد فاز انفعال کنند.

بازی نخ‌نمای مدعیان اصلاحات با مطالبات زنان
روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد روز گذشته در گزارش خود با عنوان «زنان می‌توانند» درباره موضوع کاندیداتوری زنان در انتخابات ریاست جمهوری به نشست اخیر سخنگوی شورای نگهبان اشاره کرده و نوشت: «سخنگوی شورای نگهبان، آخرین جمله‌اش در چندین و چند جمله‌ای که در این نشست خبری درباره «ریاست‌جمهوری زنان» گفت را با تعبیر «ان‌شاءالله» آغاز کرد و پس از تاکید بر اینکه مجلس باید معیارهایی روشن برای مفهوم «رجل سیاسی» تعریف کند تا مگر به این ترتیب، این مشکل کهنه بالاخره حل شده و گره ریاست جمهوری زنان ایرانی گشوده شود، اظهاراتش را به پایان برد تا آنچه پیش از این نشست خبری و پس از آن در این رابطه می‌دانستیم، یکی باشد؛ «زنان می‌توانند!» اما فقط برای اینکه به ستاد انتخابات بروند و به عنوان کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری، «نام‌نویسی کنند»؛ اینکه شورای نگهبان هم بالاخره «می‌تواند» صلاحیت زنان را برای انتخابات ریاست‌جمهوری «احراز کند»، همچون گذشته، روشن نیست. درست عکس و خلاف آتیه کنشگری زنان ایران!»
 گفتنی است اصلاح‌طلبان به بسیاری از قشرها به عنوان ابزار انتخاباتی و تبلیغاتی برای وجهه دادن به خود نگاه می‌کنند. اگر کمی به سطح شعارها و دغدغه‌هایی که این جریان سیاسی درباره اقشار و صنوف مختلف سر داده‌اند توجه کنیم به خوبی جنس جعلی و انحرافی بودن این شعارها را درمی یابیم. این جریان سیاسی خصوصاً در حوزه زنان به شکل کاملاً ابزاری برای رأی آوری و پر کردن سبد رأی خود نگاه می‌کند. در همین باب حتی خود زنان اصلاح‌طلب که کنش‌های سیاسی تند و تیزی از خود در برخی از مواقع نشان می‌دهند هم معترف استفاده ابزاری از رأی 50 درصد جامعه شده‌اند.
این جریان پیشتر نیز برای فریب افکار عمومی به شعار حضور زنان در پست‌های حساس پیله کرده ‌بودند. شعاری نخ‌نما شده و بی‌نتیجه در این جریان که با شکست و تحقیر همیشگی رو‌به‌رو بوده است. درواقع در این برهه حساس برای اصلاح‌طلبان که همه شعارهایشان در دولت و مجلس بر زمین مانده است و عملکرد ضعیفی از آنان شاهد بوده‌ایم این بار متوسل به شعار «رئیس‌جمهور زن» شده‌اند. این درحالی است که ادعای قبلی‌شان درباره « وزیر زن» که پیشتر در اوائل دولت دوازدهم هم مطرح شده بود پوچ از آب درآمد و این مدعیان هرچه به این در و آن در زدند که لااقل یکی از وزرای کابینه روحانی زن باشد این موضوع با بهانه‌های جالب توجهی انجام نشد.
چندی پیش «زهرا شجاعی» رئیس‌مرکز امور مشارکت زنان در دولت اصلاحات با افشاگری درخصوص استفاده ابزاری اصلاح‌طلبان از زنان گفته بود: «اصلاح‌طلبان موقع انتخابات از زنان استفاده ابزاری می‌کنند».
نکته قابل تأمل اینکه همین جریان مدعی وقتی «محمدعلی نجفی» شهردار اسبق تهران و از چهره‌های مشهور اصلاح‌طلب، همسر دوم خود را به قتل رساند، اصلاح‌طلبان به جای حمایت از مقتول- که زنی جوان بود- به صورت ویژه از «قاتلِ یک زن» حمایت کردند و او را «قهرمانی مظلوم» جلوه دادند.

سندی بر درستی کار شورای نگهبان
یکی از روزنامه‌های طیف موسوم به اصلاح‌طلب به نام شرق در شماره دیروز خود در گزارشی به موضوع بازداشت رئیس‌کمیسیون اصل نود مجلس نهم (دو دوره قبل) پرداخت. در این گزارش کوتاه، روزنامه شرق حتی نام طرح‌هایی که آن نماینده پای آن را امضا کرده را نیز نام برده تا نهایت سوءاستفاده از این ماجرا را کرده باشد.
در این گزارش آمده: «نصرالله پژمان‌فر در پاسخ به این پرسش که از رؤسای کمیسیون‌های اصل ۹۰ کسی بوده که خودش دچار خطا و فساد شود؟ گفت: این‌ها را باید دستگاه‌های امنیتی پاسخ دهند ولی یکی از افرادی را داریم که چند روز قبل شنیدم ایشان دستگیر شدند و کارهای این‌چنینی را انجام می‌دهند.»
شرق در ادامه به نام فرد مورد نظر اشاره کرده است. البته لازم به ذکر است که اصل خبر به خبرگزاری فارس اختصاص دارد که در آن خبر فارس متذکر شده پس از آنکه پژمانفر (رئیس‌فعلی کمیسیون اصل نود) گفته فردی از رؤسای پیشین کمیسیون اصل نود دستگیر شده در پی بررسی برآمدیم و فهمیدیم آن فرد بازداشت شده محمدعلی پورمختار که مدتی است توسط دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی بازداشت شده است.
سپس شرق تمام گذشته این فرد را تشریح کرده و تاکید کرده که او اصولگرا بوده تا بلکه از این آب گل‌آلود ماهی بگیرد. نکته مضحک ماجرا آنجاست که حتی نام طرح‌هایی که پورمختار در دوره نمایندگی خود امضا کرده را آورده است.
در این باره لازم به ذکر است که پورمختار در انتخابات این دوره مجلس نیز ثبت‌نام کرده بود که توسط شورای نگهبان ردصلاحیت شد. از قضا این موضوع نشان داد که عملکرد شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها و ردصلاحیت برخی درست بوده و همان‌طور که اعضای شورای نگهبان بارها اعلام کرده‌اند برای آنها چپ و راست و اصلاح‌طلب و اصولگرا فرقی ندارد. حال تصور کنید اگر مطابق خواسته طیف موسوم به اصلاح‌طلب نظارت برداشته شود و شورای نگهبانی در کار نباشد آن وقت ادامه نمایندگی چنین افرادی چه میزان خسارت می‌توانست به بار آورد؟!
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴