تاریخ انتشارسه شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶
کد مطلب : ۴۳۱۹۹۴
در حالی مهلت دو ماهه فرماندار به کسبه میدان قدیم برای ترک این مکان طی روز جاری به پایان رسید که رئیس میدان بار ساری در جمع خبرنگاران ضمن عذرخواهی از شهروندان ساری، با اعلام درخواست فرجام دو ماهه از فرماندار ساری، گفت: با موافقت این درخواست کسبه، ما متعهد می‌شویم تا در این فرصت، با اتمام پروژه میدان جدید، مکان فعلی را تا پایان شهریور، تخلیه کنیم.
۰
plusresetminus
فرجام‌خواهی 2 ماهه کسبه میدان قدیم ساری از فرماندار/فخرآوران: تا پایان شهریور میدان‌بار را تخلیه می‌کنیم
به گزارش بلاغ، پروژه انتقال میدان میوه و تره‌بار ساری حداقل بیش از 5 سال است که به طور جدی استارت خورده است اما تاکنون به فرجامی نرسیده است و بارها همچون بسیاری از پروژه‌های مرکز استان، امروز و فردا می‌شود و علیرغم اولتیماتوم‌های چند باره فرماندار و تعیین چند باره زمان انتقال و افتتاح میدان بار جدید، اما همچنان پیشرفت فیزیکی پروژه در کانال 70 درصدی، در جا می‌خورد.
 
ابتدای امسال بود که فرماندار ساری در تمدید مهلت انتقال میدان بار قرق ساری به کمربندی ساری-قائم‌شهر، کرونا را عامل مهلت 60 روزه برای افتتاح پروژه عنوان کرد اما در حالیکه این مهلت به شمارش معکوس رسیده است، مشاهدات میدانی نشان از توقف پروژه و تداوم وضعیت کنونی در مهلت داده شده، دارد.

امروز، مهلت دوماهه فرماندار به میدان باری‌ها به اتمام رسید

امروز 31 تیرماه، پایان فرجام دو ماهه فرماندار به مالکان حجره‌های میدان بار قدیم ساری واقع در کمربندی غربی جهت انتقال به میدان بار جدید واقع در کمربندی ساری-قائم‌شهر است؛ اما این در حالی است که این پروژه، کماکان متوقف است و در گیرو دار اما و اگرها و بهانه‌ها، دست از امروز و فردا بر نمی‌دارد.

گفتنی است فعالیت میدان بار قدیم از یک سو، با توجه به بار آوردن مشکلات عدیده ترافیکی در این نقطه از شهر به ویژه در ایام خرید میوه‌هایی نظیر هلو، شلیل و مرکبات، داد اهالی، مسافران و مردم مرکز استان را در آورده است و از سویی دیگر با توجه به عدم اتمام پروژه جدید، با تعطیلی یا پلمپ میدان بار قدیم، هم داد باغداران برای ماندن میوه‌ها روی دست‌شان در می‌آید و هم مقدار فراوانی میوه موجود در حجره‌ها، فاسد و برای مالکان خسارت به بار می‌آورد و این گونه است که هم تعطیلی میدان برای مسئولان شهری، دردسر دارد و هم فعالیتش...

اینگونه است که تنها راه ممکن، عزم تمامی تلاش‌ها و حمایت‌ها و فشارها، به سمت اتمام پروژه، جلب می‌شود تا با انتقال میدانی‌ها به مکان جدید، هم مشکل ترافیک و نارضایتی مردم، مرتفع شود و هم زیانی به حجره‌داران وارد نشود؛ اما متاسفانه این پروژه با امروز و فردا شدن‌های فراوان، هر روز جای پایش را محکم‌تر از دیروز می‌کند و قدم از قدم بر نمی‌دراد که نمی‌دارد.

در حالی امروز 31 تیرماه، پایان مهلت فرماندار ساری به مالکان و سهامداران میدان بار جدید ساری و تحقق وعده پلمب میدان بار قدیم ساری است که کماکان، میدان قدیم همچون سابق فعال و میدان جدید، متوقف و کاری از پیش نرفته است.

درخواست 2 ماهه کسبه برای ترک میدان بار قدیم

امیرحسین فخرآوران در این باره و در خصوص آخرین وضعیت ساخت پروژه میدان بار جدید، به خبرنگار بلاغ گفت: امروز، طبق مهلتی که فرماندار ساری به ما داده بود، بنا بود تا ما این مکان را ترک و به میدان بار جدید نقل مکان کنیم که بنا بر دلایلی، به دلیل عدم اتمام پروژه، این امر ممکن نشد.

وی افزود: طبق قراردادی که ما با پیمانکار منعقد کرده بودیم، بنا بود میدان بار جدید در اردیبهشت‌ماه امسال به ما تحویل داده شود که به دلیل شیوه ویروس کرونا و مشکلات اقتصاید پیش آمده، این امر به تعویق افتاد.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار مرکز مازندران خاطرنشان کرد: ما خواهشی که از فرماندار ساری داریم این است که یک بازه زمانی دوماهه دیگر به ما مهلت بدهند تا در این فرصت، هم پروزه جدید را به اتمام برسانیم و هم کار انتقال را انجام دهیم.

رئیس میدان مرکزی میوه و تره‌بار ساری ادامه داد: ما دو هفته قبل جهت این موضوع، مذاکره‌ای با محمدی معاون دادستان مرکز استان داشتیم که بنا شد مهلت مجددی به ما بدهند و در صورت خلف وعده، برخورد قانونی هم با ما و هم پیمانکار صورت گیرد.

عذرخواهی از شهروندان ساروی/پایان شهریور، میدان قدیم را تخلیه می‌کنیم

فخرآوران گفت: ما عمیقا از شهروندان و ساکنان و اهالی میدان بار قدیم ساری، بابت تحمل مشکلات چندین و چند ساله این منطقه، تشکر و بابت تاخیر پیش آمده، عذرخواهی می‌کنیم و از فرماندار و مسئولان شهری ساری، تقاضای مهلت دو ماهه دیگر برای اتمام پروژه به جهت مشکلات پیش آمده داریم.

وی با بیان اینکه مشکلات و موانعی همچون شیوع ویروس کرونا در سرعت اجرای پروژه ساخت میدان میوه و تره‌بار جدید ساری تأثیرگذار بود، گفت: مشکلات پیش‌آمده موجب تعویق در انتقال میدان میوه و تره‌بار ساری شد.

وی ضمن عذرخواهی از مردم شریف شهرستان ساری به دلیل مشکلات تردد و ترافیکی پیش‌آمده و مسئولان شهرستان بخصوص فرماندار مرکز استان مازندران که به جد پیگیر رفع موانع و تسریع در اجرای این پروژه بوده‌اند، اظهار کرد: اعضای اتحادیه و غرفه داران میدان میوه و تره‌بار ساری این خواهش را از فرماندار مرکز استان دارند که با در نظر گرفتن شرایط جدید اجرای این پروژه و تعهدات پیمانکار در مراجع قضایی با مهلت 2 ماهه درخواستمان جهت انتقال میدان میوه و تره‌بار موافقت کنند.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار مرکز مازندران با اشاره به رفع تمام موانع و حمایت‌های فراوان مسئولان مرکز استان در جهت سرعت بخشیدن به این پروژه، عنوان کرد: باوجود اینکه کارفرما و پیمانکار پروژه میدان جدید میوه و تره‌بار ساری بخش خصوصی‌ است اما مسئولان شهرستان بخصوص فرماندار مرکز استان برای آسایش شهروندان و رفع موانع ترافیکی کمربندی ساری به‌طور جد به حل موانع این پروژه ورود و کمک‌رسان اتحادیه و سهام داران این پروژه بودند.

فخرآوران در پایان یادآور شد: در صورت موافقت فرماندار شهرستان ساری با مهلت 2 ماهه درخواستی ما به‌طورقطع انتقال میدان میوه و تره‌بار در شهریورماه جاری عملی خواهد شد.

کرونا و مشکلات اقتصادی دلایل تاخیر در اتمام پروژه

یعقوبی یکی دیگر از سهامداران این پروژه در خصوص چرایی عدم انتقال میدان بار به مکان جدید در مهلت داده شده از سوی فرماندار ساری، اظهار کرد: ما میدانی‌ها بیشتر از هر کسی تمایل به ترک این میدان و انتقال به مکان جدید را داریم؛ چون فشاری که در حال حاضر روی حجره داران می‌آید، بیشتر از مردم و اهالی این منطقه است.

وی افزود: متاسفانه شیوع کرونا، پروژه را به طور کامل خواباند و کارگاه تعطیل شد و در ادامه فشار اقتصادی موجب شد تا در مهلت دو ماهه فرماندار نیز کار پیشرفت چندانی پیدا نکند.

این عضو هیئت مدیره پروژه ساخت میدان بار جدید ساری، خاطرنشان کرد: تاکنون 70 درصد از پروژه که اصل کار بوده انجام شده و نیاز به 20 تا 30 درصد کار دیگر دارد تا پروژه به اتمام برسد و از فرماندار ساری خواهش می‌کنیم یک فرصت دیگر به ما بدهد تا کار به پایان برسد.

مهلت فرماندار ساری به کسبه میدان قدیم تا پایان شهریور ماه

عباسعلی رضایی فرماندار مرکز مازندران نیز طی روز جاری در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، اعلام کرد: ضرب‌الأجل دو ماهه فرمانداری به کسبه میدان بار قدیم ساری، جهت ترک این مکان و نقل مکان به محل جدید طی روز جاری به پایان رسیده است.

وی افزود: با توجه به مشکلات ترافیکی و نارضایتی مردم در این منطقه، بنا بود تا طی روز جاری با اتمام مهلت، برخورد قانونی و پلمب مکان فوق صورت گیرد.

فرماندار ساری خاطرنشان کرد: با توجه به حضور روز گذشته خبرنگاران رسانه‌ها و صدا و سیمای مرکز استان در میدان بار و بیان مطالبات عمومی در جهت انتقال و ساخت میدان بار جدید، اظهارات اعضای هیئت مدیره و درخواست مهلت دوماهه موجب شد تا با پادرمیانی و تقاضای مسئولان شهری، دفتر دادستانی و تنی چند از مسئولان، جمعی از خبرنگارن، درخواست‌های مکرر اعضای هیئت مدیره و کسبه میدان بار، مهلت دو ماهه دیگری به سهامداران و پیمانکار این پروژه یعنی تا پایان شهریور ماه داده شود.

معضل ترافیک کمربندی غربی در محل فعالیت میدان بار فعلی ساری، عمری نزدیک به 15 سال دارد که مدت‌ها است اهالی مرکز استان و مسافران عبوری را می‌آزارد و درخواست مسئولان شهری و مردم، برای ترک کسبه این مجموعه صنفی به مکان جدید، یک مطالبه عمومی است که انتظار می‌رود از سوی متصدیان امر در میدان بار ساری در اسرع وقت، تمکین شود.

به هر منظور، تمدید مهلت دو ماهه دیگر، آخرین کوپن حمایتی مسئولان شهری به سهامداران و پیمانکار این پروژه بوده است و امید می‌رود در فرجام داده شده، وعده کسبه میدان بار محقق و قبل از فصل مرکبات، کار انتقال به میدان جدید انجام شود و دیگر خبری از ترافیک در فصل خرید مرکبات در این نقطه از شهر نباشیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴