BLOCK}']['func'] = 'Get_Polls_Content'; $conf['{POLL_GENERAL_BLOCK}']['prms']['section_id'] = 0; ?>BLOCK}']['func'] = 'Get_Polls_Content'; $conf['{POLL_GENERAL_BLOCK}']['prms']['section_id'] = 0; ?> روزنامه نگار کارمند دولت: رضایت مردم از دولت افزایش یافته است! | بلاغ نیوز
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۵:۳۴
کد مطلب : ۴۲۷۲۹۲
روزنامه سازندگی دیروز در گزارش تیتر 1 خود نوشت: «دولتی که منتقدان و مخالفان درونی و بیرونی، داخلی و خارجی، اصلاح‌طلب و اصولگرا می‌کوشیدند آن را رو به زوال نشان دهند، احیا شده است! این نه یک تحلیل سیاسی یا جناحی و حتی دولتی که یک ارزیابی اجتماعی است که از سوی نهادهای معتبر و مستقل انجام شده و گزارش آن به رئیس‌جمهوری هم ارائه شده است. بر اساس این گزارش نسبت به 6 ماه گذشته هم نارضایتی عمومی به شدت کاهش یافته است و هم رضایتمندی اجتماعی رو به رشد رفته است.»
۰
plusresetminus
روزنامه نگار کارمند دولت: رضایت مردم از دولت افزایش یافته است!

به گزارش بلاغ، سردبیر سازندگی که از مهر ماه 96 به عنوان «دبیر شورای بررسی‌های ویژه رئیس‌جمهور و مشاور نهاد ریاست جمهوری» در نهاد ریاست جمهوری مشغول به کار است، گویا خبری از واقعیت‌های اجتماعی و اقتصادی موجود ندارد و چشمانش را به روی فقر و فشارهای اقتصادی و تورم‌های چند صد درصدی بسته است. سردبیر سازندگی باید تکلیف این قضیه را روشن کند که روزنامه نگار است یا کارمند دولت؟

دولت از واحدهای تولیدی مالیات می‌گیرد، از واحدهای مسکونی خالی نه
روزنامه دنیای اقتصاد دیروز در یادداشتی نوشت: «برآوردهای موجود حکایت از آن دارد که درحال‌حاضر رقمی بیش از 2/5 میلیون واحد مسکونی خالی در شهرهای کشور وجود دارد. دولت از سال‌ها پیش، طرح اخذ مالیات از واحدهای مسکونی خالی را در دستور کار قرار‌داده، ولی این طرح تاکنون به مرحله اجرا نرسیده است. سؤال مهمی که مطرح می‌شود آن است که چگونه دولت از واحدهای تولیدی که وضعیت مناسبی نیز ندارند اقدام به اخذ مالیات می‌کند ولی از املاک و مستغلاتی که زمینه مناسبی برای اخذ مالیات داشته و تجربه اخذ مالیات آن نیز در کشورهای دیگر دنیا وجود دارد مالیاتی گرفته نمی‌شود؟»

رشد 60 درصدي قيمت لوازم خانگي در دو ماه!
روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد روز گذشته در صفحه اقتصادی خود در مطلبی نوشت: «بررسي‌ها نشان مي‌دهد قيمت لوازم خانگي نسبت به اوايل فروردين امسال شاهد افزايش ۳۰ تا ۶۰درصدي است و توليدكنندگان هم عرضه خود را به بازار كاهش داده‌اند. طي هفته‌هاي اخير، قيمت‌ انواع لوازم خانگي روند صعودي داشته و همين امر عاملي شده تا ركود در خريد و فروش لوازم خانگي وارد فاز جديدي شود. توليدكنندگان در حال حاضر عدم اختصاص ارز را مهم‌ترين دليل افزايش قيمت‌ها مي‌دانند و مي‌گويند، وقتي ارزي به ما تعلق نمي‌گيرد به‌طور حتم قيمت تمام شده كالا افزايش يافته و ما مجبور به افزايش قيمت كالا هستيم.»

گفتنی است، دلیل ادامه روند افزایش قیمت مایحتاج مردم عدم نظارت بر بازار است. به نظر می‌رسد دولت هیچ برنامه‌ای برای نظارت بر بازار ندارد در حالی که تمام سازوکار و ابزار نظارت را در اختیار دارد. تعزیرات حکومتی با تمام تجهیزات، سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولید‌کننده، استانداری‌ها و فرمانداری‌ها و ناظرین دستگاه‌های مختلف همه در اختیار دولت هستند تا یک نظارت مناسب روی بازار صورت گیرد که متأسفانه این مهم آن‌گونه که مشهود و مؤثر باشد،‌ اتفاق نمی‌افتد.

آشفتگی مدعیان اصلاحات از کارنامه غیرقابل دفاع مجلس دهم
غلامرضا ظریفیان، معاون وزیر علوم در دولت اصلاحات در یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت: «از اين مجلس بايد همواره بخواهيم که شکاف‌هاي بين دولت و مجلس را کم کنند و به رفع و حل بحران‌هاي داخلي کمک کنند. مجلس نبايد به مردم قول‌هاي عجيب و غريب بدهد و بايد آن‌قدر با مشکلات آشنايي داشته باشد که با شعارهاي ضدونقيض به اعتماد مردم بيش از پيش آسيب نزند اما اينکه مجلس يازدهم از پس اين موضوعات بر مي‌آيد يا خير از امروز نمي‌توان تشخيص داد.»

ظریفیان در ادامه نوشت: «برخي نمايندگان مجلس يازدهم فقط دنبال نقد مجلس دهم هستند و اين راهي بيهوده است. مجلس دهم با هر کم و کاست و خوب و بد به پايان رسيد و امروز عملکرد مجلس يازدهم زير ذره‌بين است.»
متاسفانه مدعیان اصلاحات که کارنامه بسیار ضعیفی در مجلس دهم داشتند، همچنان در تقلا هستند تا شأن نمایندگان در خانه ملت را به جماعتی که صرفا مشغول «وکیل الدولگی» است تقلیل دهند.

قطعا مجلس شورای اسلامی و دولت باید با یکدیگر تعامل داشته باشند، اما مقصود مدعیان اصلاحات از «کم کردن شکاف میان دولت و مجلس توسط نمایندگان» نه تعامل و همکاری، بلکه تشویق نمایندگان به تسامح و کوتاهی در نظارت بر عملکرد دولت است.

این روزنامه زنجیره‌ای مدعی شده است که چون موعد مجلس دهم پایان یافته، پس دیگر نباید مورد نقد قرار گیرد. برخلاف این ادعا، با پایان یافتن مجلس دهم، اکنون بهترین زمان برای بررسی عملکرد مجلس مذکور است.
واقعیت این است که کارنامه غیرقابل دفاع مجلس دهم و به خصوص کارنامه بسیار ضعیف فراکسیون امید، مدعیان اصلاحات را به شدت آشفته و عصبی کرده است.

دولت در توافقی نانوشته با اروپا
همه چیز را به بعد از انتخابات آمریکا موکول کرده است

توقع بیجای دولت از طیف دموکرات‌ آمریکا و انتظار برای روی کارآمدن آنها دیروز با صراحت در ارگان دولت مطرح شد.
روزنامه دولتی ایران در گزارشی با رو‌تیتر «آمریکا پیش‌نویس قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را در شورای امنیت به گردش
در‌آورده است» تیتر زد؛ «اروپا؛ سکوت یا مقاومت در برابر آمریکا.»

در بخشی از این گزارش آمده است: «برلین، پاریس و لندن از یک سو طعم مجازات اختلاف نظر با آمریکا بر سر موضوعات مشترک را چشیده‌اند و از سوی دیگر به خوبی از عواقب امنیتی فروپاشی توافق هسته‌ای آگاه هستند و اطمینان دارند که نابودی برجام می‌تواند به تغییراتی جدی در راهبرد امنیتی ایران در منطقه بینجامد و خود به بحران بزرگی برای اروپا تبدیل شود. این نگرانی را باید در کنار نگرانی بزرگ‌تر اروپایی از انتخاب مجدد ترامپ در انتخابات قرار‌داد تا متوجه شد آنها اینک در دوراهی انتخاب برجام یا همراهی با آمریکا قرار گرفته‌اند. موقعیتی که مقام‌های ایرانی به ابعاد مختلف آن وقوف دارند و چه بسا بر اساس توافقی نانوشته با شرکای اروپایی، همه چیز را به بعد از انتخابات آمریکا موکول کرده‌اند.»

ارگان دولت همچنین تصویر جو بایدن، رقیب ترامپ را در صفحه نخست خود چاپ کرد و در گزارشی نوشت: «تازه‌ترین نظرسنجی شبکه خبری «سی ان ان» نشان می‌دهد بایدن ۵۵ درصد و ترامپ ۴۱ درصد آرا را کسب می‌کنند. این نظرسنجی به مذاق ترامپ خوش نیامد که نوشت: «نظرسنجی سی ان ان هم مثل گزارش‌هایش جعلی است. همین ارقام و بدتر از آن را برای کلینتون حقه باز می‌نوشتند. دموکرات‌ها آمریکا را نابود خواهند کرد.» حالا شاهین اقبال بر شانه بایدن است؛ تا حدی که جمعه شب نامزدی بایدن به عنوان نامزد نهایی حزب دموکرات برای رقابت با ترامپ اعلام شد؛ زودتر از زمان معمول. در شرایطی که بحران کرونا، افزایش بیکاری و اعتراضات سراسری علیه نژادپرستی و خشونت پلیس آمریکا، شاهین ترازوی رقابت‌ها را به سود دموکرات‌ها پایین برده است.

خصوصا که بایدن می‌گوید مرگ جورج فلوید نقطه عطفی در تاریخ ایالات متحده است و روز دوشنبه به همراه همسرش در هوستون حدود یک ساعت با بستگان جورج فلوید دیدار و گفت وگو کرد. بایدن حتی فراتر از آمریکا می‌گوید مرگ جورج فلوید دنیا را تغییر خواهد داد و باید دید آیا مرگ او مستاجر ۴ سال آینده را نیز تغییر خواهد داد تا دنیا با آن تغییر کند؟»

انتظار دولت برای روی کار آمدن دموکرات‌ها در آمریکا و چشمداشت به آنها برای بازگشت به برجام و گشایش اقتصادی! برای ایران در حالی است که دموکرات‌ها نیز مانند جمهوری خواهان، خواستار حذف بند موسوم به «غروب آفتاب» از برجام و اضافه شدن گستاخی‌هایی از جمله اقتدار موشکی و نفوذ منطقه‌ای ایران به توافق هسته‌ای هستند.

جیک سالیوان از اعضای کلیدی دولت اوباما و از مذاکره‌کنندگان با ایران در مذاکرات برجام که اکنون در کمپین انتخاباتی دموکرات‌ها حضور دارد، در مصاحبه با‌اندیشکده‌هادسون گفته است: «دولت بعدی آمریکا (در صورت پیروزی بایدن) باید بلافاصله پس از بازگشت به برجام روند مذاکره درباره توافق‌نامه بعدی را آغاز کند. توافق نامه بعدی باید زمانبندی محدودیت‌ها موسوم به بند غروب را تمدید کند. همچنین باید تلاش شود عناصر دیگری را هم در توافق تقویت کنیم.»

فرار اصلاح‌طلبان از وحشت خود
روزنامه شرق در شماره دیروز خود در گزارشی با عنوان «چرا اصولگرایان از آمدن احمدی‌نژاد نگرانند؟» نوشته است: «مرتضی طلایی، فعال سیاسی اصولگرا و چهره نزدیک به قالیباف، مدعی شده که احمدی‌نژاد برای 1400 در حال رایزنی با شورای نگهبان است تا تأیید صلاحیت خودش را بگیرد؛ اتفاقی که بعید است رخ دهد، چراکه سیاست‌ نشان داده تکلیفش را با احمدی‌نژاد روشن کرده است... سابقه و تجربه هم نشان داده که یک فرد بیش از دو دوره قرار نیست رئیس‌جمهوری شود. شاهدش رد صلاحیت‌هاشمی در سال 92 است.

فارغ از اینها، گفته‌ها و شواهد هم حاکی است که اراده بر نیامدن احمدی‌نژاد است.»
این گزارش افزوده است: «این احتمال وجود دارد که احمدی‌نژاد که مدعی است بین مردم محبوبیت و اقبال دارد، از این ادعا به‌عنوان یک اهرم فشار استفاده کند تا شورای نگهبان را مجبور به عقب‌نشینی کند. این در حالی است که شورای نگهبان هم در این وادی فعال مایشاء نیست و حتی اگر همه اعضای حقوق‌دان و فقیه شورای نگهبان هم تمایل به تأیید صلاحیت احمدی‌نژاد داشته باشند، به مسائل و مواردی استناد می‌کنند که به واسطه آن تاکنون بسیاری را ردصلاحیت کرده‌اند.»

موضوع قابل تامل این است که این روزنامه طیف موسوم به اصلاح‌طلب مدعی شده اصولگرایان از آمدن احمدی‌نژاد نگرانند اما اگر روزنامه‌ها و سایت‌های نزدیک به اصولگرایان را نگاه کنید مطلبی یا تحلیلی از این دست در آنها نمی‌یابید اما تورق روزنامه‌های طیف موسوم به اصلاح‌طلب و از جمله آن، همین روزنامه شرق نشان می‌دهد که آنها هر چند روز یکبار به بهانه‌ای سراغ احمدی‌نژاد می‌روند و او را یادآوری می‌نمایند. آنها در این مطالب سعی می‌کنند از آسیب‌های دوره‌های هشتم و نهم ریاست جمهوری بنویسند و در این حالت این روزنامه‌ها مدعی هستند اصولگرایان از آمدن احمدی‌نژاد می‌ترسند!
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴