تاریخ انتشارسه شنبه ۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶
کد مطلب : ۲۲۰۵۵۳
هفته دولت امسال نیز به پایان رسید و این سئوال را بدون پاسخ گذارد که آیا انطباق دولتمردان در حفظ ارزش‌های انسانی و الهی خود با شهیدان رجایی و باهنر هم با این هفته به پایان می‌رسد؟
۰
plusresetminus
انطباق دولتمردان با شهید رجایی و باهنر پایان‌ناپذیر است
به گزارش بلاغ، محمد ناصر زندی با گرامیداشت هفته دولت و شهدای این هفته اظهار کرد: شهیدان رجایی و باهنر در مدت کوتاه خدمت خود خدمات ارزنده‌ای برجای نهادند.
 
وی با بیان اینکه آنچه که سبب می‌شود یادشان را گرامی بداریم این است که خدمت صادقانه داشتند، تصریح کرد: کارگزاران نظام و افرادی که در تمام نهادها هستند نیز وظیفه دارند تا این دو شخصیت را بهترین الگوی نظام بدانند.
 
فرماندار چالوس با تشریح شخصیت اخلاقی و تلاش‌های شهیدان رجایی و باهنر در دوران قبل از انقلاب و در زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران، خاطر‌نشان کرد: این دو شهید الگوی تمام‌عیار برای تمام دولت‌ها شده و معیار مردم در مورد عملکرد دولت‌ها محسوب می‌شوند، چرا که افرادی مردمی بودند و می‌توان گفت در تمام حوزه‌ها رفتار شایسته‌ای داشتند.
 
گرامیداشت، تنها با پیروی در اقدام و عمل

این مسؤول با تأکید بر اینکه امروز کارگزاران نظام وظیفه دارند براساس همان الگوی رفتاری حرکت کرده و با پرکاری، تفکر و تلاش اقدامات مثبتی انجام دهند، اظهار کرد: وظیفه تمام کارگزاران است که از آن دو شهید پیروی کرده تا بتوانند در دل و ذهن مردم ماندگار باشند و این نظام استوار بایستد چراکه باید این مردم که بزرگ‌ترین پایگاه این نظام در تمام عرصه‌ها بودند را راضی نگه داشت.
 
زندی با اشاره به اینکه هفته دولت فرصت خوبی برای ارزیابی عملکرد مدیران است، اظهار کرد: مدیران در این هفته باید میزان انحراف و فاصله با این الگوها را بررسی کنند تا ببینند آنچه که به‌مردم وعده داده بوده و پیش‌بینی کردند در حوزه کار اجتماعی و ارتباط با مردم و ... به‌درستی اجرایی و محقق شده است یا خیر.
 
خضوع و تواضع در برابر مردم، شاخصه اصلی شهیدان رجایی و باهنر

وی با بیان اینکه توجه به ارباب رجوع و تکریم آنها از واجبات و حداقل انتظار مردم از مدیران است که باید مورد توجه قرار بگیرد، افزود: شایسته است تا در این هفته مدیران و کارکنان برتر هم انتخاب شوند و مورد تشویق قرار گیرند و همچنین این هفته فرصت خوبی است تا اشکالات را برطرف کنیم.
 
فرماندار چالوس هفته دولت را فرصت خوبی برای ارائه گزارش عملکرد دولت به‌مردم دانست و اضافه کرد: آنچه که دولت در پروژه‌های ملی، استانی و شهرستانی تلاش کرده است و در زمینه سایر خدمات حق دولت است که این خدمات دیده شود و حق مردم است که در جریان امور قرار بگیرند.
 
راشدی به هفته دولت اشاره کرد و یادآور شد: این روزها فرصتی است که دولت‌مردان از عملکرد دولت و دستگاه‌های اجرایی کشور ارزیابی داشته باشند.
 
مردم‌داری خالصانه با ساده‌زیستی بی‌ریا

وی به توصیه‌های رهبر انقلاب به مسئولان اشاره کرد و افزود: توجه به وضعیت معیشتی مردم با تقویت تولید داخلی، تکیه بر سرمایه‌های ملی و داخلی، رفع تبعیض در حقوق‌ها، توجه به اشتغال جوانان، کاهش تشریفات و دوری از رفاه‌زدگی و اشرافی‌گری مهم‌ترین نکات این فرمایشات است.
 
منافقین، جنایتکارانی بی‌مثال

امام جمعه چالوس با بیان اینکه روز هشتم شهریور سال ۶۰، یادآور انفجار دفتر نخست‌وزیری و شهادت رئیس جمهور و نخست وزیر کشورمان شهیدان رجائی و باهنر در توسط منافقان بوده، این‌ روز به‌ عنوان مبارزه با تروریسم نامگذاری شده است.
 
وی افزود: شهید رجایی باید نماد خدمت برای دولتمردان باشد و هفته دولت فرصتی است که از تلاش‌های خالصانه مدیران متعهدی که در سراسر کشور مانند این شهید بزرگوار به ملت شریف خدمت می‌کنند، سپاسگزاری شود.
 
امام جمعه چالوس تأکید کرد: در این هفته با بیان ویژگی‌های این دو شهید به عنوان مدیرانی خدمتگذار و متعهد، آنها را به عنوان الگویی برای همه مدیران و کارگزاران کشور ارائه کرده، انتظارات رهبر انقلاب و مردم شریف ایران از مسئولان بازگو شود.
 
ایجاد امیدواری بدون پشتوانه، بزرگ‌ترین اقدام دولت

رضا سلیمانی، یکی از دانشجویان فعال در عرصه اقتصاد و صنعت شهرستان نکا، در گفت‌و‌گو با بلاغ رفع موانع تولید و ساماندهی نظام بانکی را یکی از نقاط مثبت اجرایی دولت کنونی دانست و اظهار کرد: ایجاد امیدواری در دل واحدهای صنعتی با اعطای تسهیلات و سرمایه در گردش و کم کردن نرخ سود بانکی از 24 به 15 درصد از جمله اقدامات مناسب در این حوزه بوده است.
 
 
وی افزود: همچنین از بین بردن موانع برای سپرده‌گذاری توسط وام‌گیرنده و یا بنگاه‌های اقتصادی و رفع مانعی به نام الزام واحدهای اقتصادی و صنعتی در سپرده‌گذاری در بانک‌ها جهت اعطای تسهیلات و فراهم آوردن امکان دریافت تسهیلات برای افرادی که چک برگشتی داشتند، نیز از دیگر فعالیت‌های شایسته به شمار می‌آیند.

مدیران ضعیف، معیار ارزیابی دولت در شهرستان‌ها

این فعال اقتصادی بکارگیری مدیران ضعیف در شهرستان را یکی از بزرگ‌ترین نقاط ضعف دولت برشمرد و خاطرنشان کرد: استفاده از مدیران ناتوان و بسیار ضعیف در سطح شهرستان نشان از ضعف دولت در عزل و نصب‌های مناسب جهت بهره‌بردن از مدیران کارآمد دارد که شعار تدبیر و امید در این دولت با این مدیران تاکنون به جایی نرسیده و به جایی هم نمی‌رسد.

وی در مجموع عملکرد دولت را مثبت ارزیابی کرد و گفت: می‌توان با تحلیل اقدامات صورت گرفته و در کنار هم قرار دادن فعالیت‌های مثبت با نقاط ضعف به یک رویکرد مثبت دست یافت و درکل عددی بین 13 تا 14 را برای عملکرد دولت در شهرستان نکا اختصاص داد.
 
حسین محمدنژاد از بازاری‌های نکایی در این زمینه به خبرنگار ما گفت: تلاش برای آسفالت راه‌های روستایی با استفاده از ظرفیت بسیج سازندگی یکی از تدابیر مثبت دولت بوده که از ظرفیت‌های موجود استفاده مطلوب کرد و این می‌تواند در کنار اقدام برای چند بانده کردن جاده نکا به نیروگاه به عنوان بارزترین فعالیت مثبت دولت در شهرستان تلقی شود.
 
ضعف دولت، تعارض شعار با عمل

وی عدم درک درست از مباحث اقتصاد مقاومتی را یکی از بزرگ‌ترین نقاط ضعف دولت دانست و گفت: عدم تدبیر و فقدان مدیریت شایسته، بی‌نظمی اداری، اتکا به شعار و انداختن توپ مشکلات در زمین دولت قبل، نداشتن صداقت با مردم و تکرار طوطی‌وار سخنان کلان مسئولان از سوی مدیران شهرستانی که کار بیهوده‌ای بوده، را می‌توان به عنوان ضعف دولت برشمرد.
 
این فعال بازار در نکا با اعلام عدم رضایت در مجموع عملکرد دولت در شهرستان، بیان کرد: عملکرد دولت با شعارهایی که در ابتدای انتخابات داده همخوانی نداشت و این دولت تنها با شعار در اصلی‌ترین بخش کار خود یعنی برجام نیز نتوانست کارآمد نشان دهد، بنابراین نمی‌توان نمره بالای 10 به عملکرد دولت در این سه سال داد.
 
نمره قبولی دولت در شعار دادن

همچنین یکی از کارمندان نکایی در گفت‌و‌گو با بلاغ شعار دادن و امیدوار کردن مردم در دل شرایط سخت اقتصادی را تنها عملکرد مثبت دولت ارزیابی و تصریح کرد: شعار دادن و امیدوارکردن مردم در طول سه سال یک هنر به شمار می‌آید که دولت توانست آن را به اجرا در بیاورد درحالی که درعمل بیشتر شعارهای دولت بر زمین ماند و تنفس مصنوعی امید واهی توانست دولت را تا اینجا روی پا نگه دارد.
 
 
وی حاشیه‌سازی و عدم صداقت با مردم را بزرگ‌ترین نقطه ضعف دولت در شهرستان و کشور خواند و متذکر شد: امید به نقطه‌های خیالی که هرگز از حد شعار فراتر نرفت در طول این سه سال و عدم توانایی در اجرای اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبر انقلاب و مردم نقاط ضعف غیرقابل انکار این دولت بوده است.
 
 
این کارمند در پایان گفت: در مجموع این دولت یکی از ضعیف‌ترین دولت‌های روی کارآمده در تاریخ انقلاب بوده که با سیاسی‌کاری و معطل کردن مردم نتوانست در شأن یک دولت اسلامی برای مردم خدمات شایسته‌ای انجام دهد و تنها می‌توان برای عملکرد تدبیر و امید در این سه سال عدد 5 را در نظر گرفت.
 
 
جهاندار، که یکی از شهروندان چالوسی است، در این باره به خبرنگار ما گفت: شهیدان رجایی و باهنر نماد خدمتگذاری در نظام اسلامی هستند و باید سرلوحه کار همه مدیران دولتی قرار گیرند.
 
وی که کارشناس حقوق است، با تأکید بر اینکه این شهدا مدت زمان زیادی را در مسئولیت‌ نخست‌ وزیری یا ریاست جمهوری کشور سپری نکرده بودند، ادامه داد: با وجود زمان کوتاه مسئولیت آنها، نام آنان در تاریخ کشور جاودانه شده است و دلیل آن هم خدمت خالصانه به مردم بود.
 
دولتمردان امروز و نسبت‌شان با ساده‌زیستی شهید رجایی

این شهروند چالوسی ساده‌زیستی را مهم‌ترین ویژگی شهیدان رجایی و باهنر دانست و یادآور شد: مسئولان باید به خاطر داشته باشند که صندلی مدیریت آنان تنها برای خدمت است و به دور از جاه‌طلبی که ویژگی نظام‌های لیبرال است، به کار خود ادامه دهند.
 
علی اسلامی شهروند دیگری است که در این مورد اظهار کرد: مدیران باید خود را مانند مردم دیگر کشور بدانند و برای خود سهمی بیشتر از آنان در نظر نداشته باشند، درست همانگونه که شهیدان رجایی و باهنر کار می‌کردند.
 
حداقل تکلیف حقوق‌های نجومی را در این هفته مشخص می‌کردید

این کاسب چالوسی با تأکید بر اینکه رفاه‌طلبی جایی در نظام اسلامی ندارد، گفت: برخی از مدیران کشور با دریافت حقوق‌های نجومی ارزش‌های حکومت اسلامی را زیر پا گذاشته‌اند، البته تعداد این مدیران خیلی کم است اما همین تعداد اندک نیز باعث بی‌اعتمادی مردم به مدیران شده است.
 
وی در پایان یادآور شد: فیش‌های حقوقی چند ده میلیونی برخی مدیران نشانه آن است که آنان به دنبال سهم‌خواهی از نظام و دولت جمهوری اسلامی ایران هستند، البته این تفکر در بین مردم طرفداری ندارد و دولت باید با چنین اقداماتی مقابله کند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴