تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۹
کد مطلب : ۲۰۸۸۸۹
حسن روحانی به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی در روز 23 تیرماه 78 در جمع مردم انقلابی تهران گفت: اوباشی که این کارها را می‌کنند خیلی پست‌تر و حقیرتر از این هستند که بخواهیم به آنها برانداز بگوییم.
۰
plusresetminus
روزی که ملت، چشم فتنه را کور کرد/ روحانی: این اوباش آنقدر پست و حقیرند که نمی‌توانیم به آن‌ها برانداز بگوییم
به گزارش بلاغ، در ادامه التهابات سیاسی شهر و در روز 22 تیر، پیامی آرامش‌بخش از سوی رهبر معظم انقلاب صادر شد؛ مقتدای مردم ایران در آن روز فرمودند: «ملت رشید و غیور ایران، مردم عزیز تهران!  در دو روز گذشته که جمعی از اشرار با کمک و همراهی برخی از گروهک‌های سیاسی ورشکسته و با تشویق و پشتیبانی دشمنان خارجی در سطح تهران ، به فساد و تخریب اموال و ارعاب و عربده جویی پرداخته و موجب سلب امنیت و آسایش مردم شده‌اند، دشمنان زبون و حقیر اسلام و انقلاب گمان کرده‌اند انقلاب و مردم مؤمن و انقلابی به آنان اجازه خواهند داد که با فتنه‌انگیزی خود راه سلطه آمریکای جنایتکار را بر میهن عزیز ما هموار کنند. گروهک‌های وابسته و معاند، طبق تحلیل اربابان و معلمان خود، گمان کرده‌اند مردم ایران از اسلام و انقلاب دست برداشته‌اند و به خیال باطل خود می‌خواهند از انقلاب اسلامی انتقام بگیرند، ولی غافل از اینکه ملت مؤمن و شجاع و هوشیار به آنان و اربابان و پشتیبانان آنان اجازه ادامه شرارت را نخواهند داد و نظام مقتدر اسلامی، آنان را بشدت منکوب خواهد کرد... فرزندان بسیجی‌ام باید آمادگی‌های لازم را در خود حفظ کنند و با حضور خود در هر صحنه‌ای که حضور آنان لازم است، دشمنان زبون را سرکوب و منکوب سازند.»

از حادثه تا حماسه 23 تیر
فرزندان بسیجی رهبری در لبیک به امام خود و در آوردگاه 23 تیر، همچون اقیانوسی در دفاع از انقلاب اسلامی خود روانه کوچه و خیابان‌های شهر شدند؛ راهپیمایی میلیونی و حماسی ملت ایران در 23 تیر نشان داد که با ولایت‌مداری از حادثه تا حماسه راهی نیست،‌ حضور گسترده‌ای که آتش تند فتنه افراطیون را خاموش کرد.

23 تیر 78 برگ دیگری از استقامت و پایداری مردم ایران در قبال ارزش‌ها و اصولی بود که چهره واقعی فریب خوردگان و معاندان نظام و مردم را بیش از پیش نشان داد.

وقایع منتهی به 23 تیر 78 در واقع شبه کودتایی آشکار و همه‌جانبه بود که اساس نظام اسلامی را نشانه رفته بود و نسلی از مخالفین را پدید آورد که اکنون در داخل و خارج ایران فعال هستند.

حشمت طبرزدی، اکبر محمدی، احمد باطبی، منوچهر محمدی، پرویز سفری، محمد مسعود سلامتی، فرخ شفیعی، حسن زارع‌زاده اردشیر، محمد رضا کسرایی، محمود شوشتری، مهرداد لهراسبی، بهروز جاوید تهرانی، عباس دلدار، غلامرضا مهاجرانی‌نژاد، علی مهری، علی بیکس و مهدی فخرزاده از جمله افرادی بودند که دادگاه انقلاب در روند رسیدگی به پرونده کوی و حواشی آن به محاکمه آنان پرداخت.

همچنین افرادی دیگر همچون علی افشاری، اکبر عطری، فریبا مهاجر، امیرعباس و آرش فخرآور و…. نیز از جمله افرادی بودند که در جریان حوادث کوی نقش بسیار پر رنگی ایفا کردند.


در این میان افراد دیگری که جزو جریان‌های ضدانقلاب محسوب می‌شدند، از فضای به وجود آمده سوء استفاده و احساس کردند می‌توانند از این فضا به سود خود استفاده کنند که در این میان می‌توان به افرادی چون محسن سازگارا، مهرانگیز کار، اکبر گنجی، حسن یوسفی اشکوری، جمیله کدیور، عطاء الله مهاجرانی، فاطمه حقیقت‌جو و… اشاره کرد .

در روز 23 تیر ماه، مردم و بسیج امنیت کامل خیابان‌های شهر را تامین می‌کنند. شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای شرکت در تجمع روز چهارشنبه در میدان انقلاب از مردم اصناف و همه اقشار جامعه دعوت می‌کند تا با حضور خود حمایت همه جانبه را از نظام مقدس اسلامی اعلام کنند.

از ابتدای صبح مردم با اجتماع عظیم خود وارد خیابان‌ها شده و در حدود ساعات میانی روز خیابان‌ها مملو از مردم است که در حمایت از انقلاب اسلامی به میدان آمده‌اند. این تجمع عظیم سبب شد تا تمامی اغتشاش‌گران از ترس خود پنهان شده و غائله شوم 18 تیر به کلی فروکش می‌کند.

نظر روحانی درباره حوادث 18 تیر
سخنران این مراسم حسن روحانی بود، که در جایگاه نماز جمعه سخنرانی بسیار غرایی کرد و این امر سبب شد تا امت حزب‌اللهی با روحیه‌ای دو چندان هرگونه اغتشاش را به شدت سرکوب کرده و امنیت را به کشور بازگردانند.

روحانی در این سخنرانی اعلام کرد: ولایت،‌ مهم‌ترین رکن حکومت و نظام ما در قانون اساسی کشور ما است. اهانت به این رکن، اهانت به قانون اساسی است. اهانت به قانون‌گرایی است و اهانت به همه ارزش‌های انقلابی است. من در این حادثه چند روزه چیزی که می‌دیدم در میان این مردم باوفا، مردم مخلص، مردم انقلابی، مردم در این چند روز، صبر 25 ساله مولای متقیان علی (ع) را به نمایش گذاشتند که فرمود «صبرت ‌و فی‌‌العین ‌غذی‌ و فی‌الحلق شجی» استخوان در گلو و خار در چشم این چند روزه تحمل کردند.

این صبر انقلابی، این تحمل توأم با «کظم‌غیض» این حفظ نظم و آرامش، این هوشیاری، آماده بودن، اما منتظر دستور ماندن و دست روی دست گذاشتن نکته بسیار جالبی بود. اگر منع مسئولین نبود مردم ما، جوانان مسلمان، غیور و انقلابی ما با این عناصر اوباش به شدیدترین وجه برخورد می‌کردند و آنها را به سزای اعمالشان می‌رسانند.

وی ادامه داد: کسانی که این کارها را می‌کنند خیلی پست‌تر و حقیرتر از این هستند که بخواهیم به آنها حرکت برانداز بگوییم. در هیچ کجای دنیا هیچ نظام و هیچ مردمی این قدر چنین افرادی را تحمل نمی‌کنند و این صبر نظام باعث شد تا آنها هرچه بیشتر ماهیت خود را به مردم نشان دهند.

افرادي كه اتوبوس و اموال عمومي را آتش مي‌زنند، آنها كه ماشين بيت‌المال را آتش مي‌زنند و حتي اتومبيل شخصي افراد را از بين مي‌برند... بي ترديد اين افراد دشمن مردم ايران و ارزش‌هاي اين مرز و بوم هستند، اين اوباش حتي به مساجد هم تعرض كردند. ادامه اين وضع براي نظام ما كشور ما و ملت ما قابل تحمل نخواهد بود.

ديروز نسبت به اين عناصر دستور قاطع داده شد، ديروز غروب دستور قاطع صادر شد تا هر گونه حركت اين عناصر فرصت‌طلب، هر كجا كه باشد با شدت و با قاطعيت برخورد شود و سركوب شوند. مردم ما شاهد خواهند بود كه از امروز نيروي انتظامي، نيروي قهرمان بسيج حاضر در صحنه، با اين عناصر فرصت‌طلب و آشوبگر- اگر جرأت ادامه حركت مذبوحانه داشته باشند- چه خواهند كرد... آن عاملي كه امروز ملت ما را متحد كرده است و پيوند ناگسستني در ملت ما ايجاد كرده است، اسلام و [اسلاميت نظام] است و مظهر اين اسلاميت، رهبري و مقام ولايت است... مسئله ولايت مظهر اقتدار ملي ما است....

بی‌تردید آنهایی که به آشوب و تخریب اموال عمومی و تعرض به نظام در این چند روز مشغول بوده‌اند، در دادگاه‌های صالحه ما محاکمه خواهند شد و طبق قوانین و مقررات به مجازات خواهند رسید.

درگیری لفظی فرمانده سپاه با وزیر کشور
سردار "سید یحیی رحیم صفوی"به بخشی از پشت پرده‌های تدابیر رهبری در مسائل به وقوع پیوسته از جمله ماجرای ورود سپاه و بسیج به رخدادهای سال 1378 اشاره کرد و گفت: در روزهای نخست فتنه 78 وزیر کشور اجازه نمی‌داد که سپاه و بسیج وارد عمل شده و آشوبی که تهران را به آتش کشیده بود را آرام کنند. می‌گفت فقط نیروی انتظامی و این در حالی بود که نیروی انتظامی می‌گفت که ما دیگر نمی‌توانیم ادامه بدهیم. من برای اولین بار همین‌جا عرض بکنم که من در آن قضیه برخورد جدی با وزیر کشور وقت داشتم...

در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی که دبیر آن آقای دکتر حسن روحانی بود، یک برخورد لفظی بین ما پیش آمد و آقای روحانی به نفع سپاه رای داد و گفت: "سپاه باید بیاید؛ برای دفع فتنه تهران".

بعداز این که موضوع گزارش شد و حضرت آقا هم اجازه دادند، با ورود بسیج و سپاه، ظرف چند ساعت این فتنه تمام شد. می‌توانم بگویم عناصری که ما آن زمان دستگیر کردیم، آن‌ها گفتند که توسط مسؤلان برخی وزارتخانه‌ها حمایت می‌شدند. بعد از این‌که سپاه و بسیج وارد عمل شدند و ظرف 2 ساعت کار را تمام کردند، بعد از آن هم حضرت آقا سخنرانی کردند...»

اگرچه سالها از اتفاقات دردناک 18 تیر 78می‌گذرد، اما هنوز عاملین اصلی آن حوادث به طور قطع به مردم معرفی نشده‌اند؛ این در حالی است که خسارت وارد شده به کشور در آن ایام از نظر مادی شاید قابل جبران باشد، اما زخمی بزرگ بر پیکر انقلاب اسلامی بود که بیگانگان را به کشور امیدوار کرد.

همه دانشجویانی که لیدر اصلی اغتشاشات حادثه کوی بودند، اکنون در کنار سفره منافقین در خارج از کشور به سر می‌برند و توانستند با برهم زدن امنیت ملی و به بازی گرفتن جان مردم، ویزای آمریکا را برای خود بدست بیاورند.

ضرورت هوشیاری و درس گرفتن از فتنه 18تیر 78
فتنه و آشوب‌های تیر 78 نشان داد که دشمنان این مرز و بوم هیچ‌گاه برای براندازی نظام و ارزش‌های دینی از پای نمی‌نشینند، چرا که آنها پس از این واقعه، فتنه بزرگ دیگری را با عنوان فتنه 88 ایجاد کردند.

باید دانست که دشمن همیشه و در همه حال مترصد کوچک‌ترین غفلت و بی بصیرتی خواص برای ضربه زدن به نظام و ایجاد ناامنی در کشور است .

پایبندی به دین و ارزش‌های اسلامی و وفاداری به خون‌های پاکی که نثار انقلاب، استقلال و امنیت کشور شده است و نیز امید به آینده‌ای بهتر و توسعه همه جانبه ، از مهم‌ترین الزامات مقابله و ایستادگی در برابر دشمن است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴