بانوی کارآفرینی که دارهای قالی‌اش در انبارها خاک می‌خورد؛

دولت حمایتی از کارآفرینان نمی‌کند/ انبار کردن دارهای قالی موجب بیکاری ۵۰ نفر شده است

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳
کد مطلب : ۲۰۶۸۷۶
در چند سال گذشته با توجه به عدم فروش و انبار شدن محصولات به صورت کلی کار را تعطیل کردیم چراکه هیچگونه سودی برای ما نداشت و با هزینه شخصی روزگار می‌گذرانیم و این امر موجب تعطیلی کار و بیکاری 50 نفر شده است.
۰
plusresetminus
دولت حمایتی از کارآفرینان نمی‌کند/ انبار کردن دارهای قالی موجب بیکاری ۵۰ نفر شده است
به گزارش بلاغ، توجه به ترویج و توسعه طرح‌های اقتصاد مقاومتی علاوه بر اینکه به تقویت رویه خودکفایی در روستاها کمک می‌کند، از سویی حلال مشکلات اقتصادی کشور و راهکار برون‌رفت از رکود تورمی است.

تولید، گلواژه اقتصاد مقاومتی
از این رو باید از روشی تولید را توسعه و رونق داد که کمترین میزان وابستگی به نقدینگی را ایجاد و در سریع‌ترین زمان به بازدهی مطلوب برسد.
 
رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال‌های گذشته بارها با بیان و تبیین اقتصاد مقاومتی و توجه به سرمایه‌های داخلی دولت و مجلس را به سمت به کارگیری این مفهوم رهنمون فرمودند، اگرچه در این موضوع همایش‌ها و جلسات گوناگونی در سطح دولت و مجلس برگزار شد، اما آن چنان‌ که باید مورد توجه و اجرا قرار نگرفت تا جایی که مقام معظم رهبری سال ۹۵ را به‌عنوان سال عمل و اقدام در حوزه اقتصاد مقاومتی نام‌گذاری کردند.

اعتماد به داخل و کم‌توجهی به خارج
اقتصاد مقاومتی و اتکاء به اقتصاد درون ‌زا مفهومی است که به نظر بسیاری از کارشناسان تنها راه برون رفت کشور از وضعیت اقتصادی کنونی است، با این حال دولت همچنان چشم از دست بدخواهان ملت و دشمنان اسلام برنمی‌دارد و با تکیه بر قول‌های پوچ کشورهای اروپایی تلاش می‌کند درمانی برای درد بزرگ اقتصاد بیابد، با گذشت بیش از ۳ سال از عمر دولت تدبیر و امید همچنان وعده‌های ۱۰۰ روزه در هاله‌ای از ابهام، حل‌نشده باقی‌ مانده است و دمل چرکین وابستگی به نفت هرروز بزرگ‌تر و دردآورتر می‌شود.

در دوران کم‌ توجهی‌ برخی دولتمردان به موضوع اقتصاد مقاومتی بازهم مردم به‌خصوص جوانان بودند که شجاعانه پای در میدان جنگ اقتصادی گذاشته و همت خود را در اجرای بی ‌نقص فرامین رهبر انقلاب به کار گرفتند.
 
ازآنجایی‌ که توجه به تولید داخلی در بیانات مقام معظم رهبری بارها مورد تاکید قرارگرفته است، به این منظور با صغری محمدپور بانوی فریدونکناری به گفت‌و‌گو نشستیم، وی که در راستای علاقه‌مندی و کمک به خودکفایی و بهبود امرار معاش خود و خانواده اش مدتی است پا به عرصه تولید گذاشته و توانسته اقتصاد مقاومتی را در محیطی کوچک معنا کند.
 
سرمایه اندک با همت والا کارساز است
محمدپور در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما، اظهار کرد: مبلغ ۱۰ میلیون تومان از بسیج سازندگی دریافت و مواد اولیه قالیبافی ۱۵ عدد دار قالی را خریداری کردم.
 
وی با بیان اینکه در محیط خانه مشغول به فعالیت هستم و با توجه به مجوز غیرمتمرکز که در اختیار دارم، هنرجویان را در یک فضای ۵۰ متری آموزش می‌دهم، گفت: حدود ۱۰۰ نفر به عنوان کارآموز در حال فعالیت هستند و همچنین ۵۰ نفر با این وام توانستند به این کار روی آورند.
 
این بانوی کارآفرین با ابراز تاسف از اینکه متاسفانه هیچ‌ یک از تولیدی‌های ما به فروش نرسیده است، خاطرنشان کرد: تمامی فرش‌ها را انبار کردیم و این نشان دهنده‌ وضعیت بد بازار فروش است.
 
محمدپور افزود: در حالیکه ۵۰ نفر با وام بسیج سازندگی در این شغل مشغول به فعالیت هستند و ۱۰۰ نفر هنرجو و علاقه‌مند به این کار داریم، اما هیچ حمایتی ازسوی دولت در این زمینه نمی‌شود.

تلاش مقدس در چرخ‌دنده‌های بروکراتیک ادارات
وی با اشاره به اینکه با توجه به مراجعه فراوان به ادارات دولتی به ویژه اداره بازگانی برای در اختیار گذاشتن یک فضای عرضه فروش محصول، تصریح کرد: با وجود مکاتبات فراوان هنوز پاسخی دریافت نکردیم.
 
این بانوی کارآفرین گفت: از سال ۶۳ تا امروز در حال فعالیت هستم و اگر به این کار توجه شود بازار خوبی دارد و می‌تواند منبع درآمد مناسبی باشد.
 
محمدپور افزود: در چند سال گذشته با توجه به عدم فروش و انبار شدن محصولات به صورت کلی کار را تعطیل کردیم، چراکه هیچگونه سودی برای ما نداشت و با هزینه شخصی روزگار می‌گذرانیم و این امر موجب تعطیلی کار و بیکاری ۵۰ نفر شده است.

عدم حمایت دولت، اقتصاد مقاومتی را متوقف کرد
وی در پایان اظهار کرد: طرح اقتصاد مقاومتی و اعطای تسهیلات بسیج سازندگی بسیار موثر و مفید و موجب انگیزه در کارآفرینان شده است.
 
توجه به تولیدات داخلی، استفاده از نیروی کار و سرمایه داخلی، اتکاء بر اقتصاد «دانایی محور»، توجه خاص به تولید کالاهای اساسی و محصولات زیربنایی، مهم‌ترین مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی‌اند، در اقتصاد مقاومتی، جهت‌گیری سیاست‌های تجاری به کشورهای همسایه معطوف است؛ به فعالیت‌های اقتصادی باید همچون جهاد نگریست؛ اصلاح الگوی مصرف و حرکت به‌ سوی مصرف بهینه مدنظر است و توجه زیادی به تحقیقات کاربردی می‌شود، بنابراین اقتصاد مقاومتی و بهره‌گیری از توان و تولید داخلی می‌تواند در رشد اقتصادی کشور و جوانان تاثیرگذار باشد.
منبع : بصیرنیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴