نه در ۱۳ فروردین که در هر روز دیگر؛

در حرمت داری مردم‌مان شک نکنید

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۵:۵۷
کد مطلب : ۴۸۵۴۰۶
با رسیدن به ۱۳ فروردین و به طبیعت زدن مردم، آنانی که حرمت ماه مبارک رمضان و شهادت مولای متقیان را حفظ می‌کنند، پیوند عملی خود با عمق ایمان و اراده ملت بزرگ ایران را به نمایش می‌گذارند.
۰
plusresetminus
در حرمت داری مردم‌مان شک نکنید
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بلاغ؛ ملت بزرگ ایران طی ۴۵ سال اخیر خود مکرر مراتب تعهد و التزام عملی به ارزشهای ناب اسلامی را با تقدیم صدها هزار شهید به اثبات رساند که طی آن، ۴۵ سیزده فروردین ماه نیز وجود داشته و طبیعی است که اگر معدودی بی توجه به این ارزش‌ها، اقدام به هنجارشکنی از هر نوع به خصوص روزه خواری کنند، این حرکتشان یا ناشی از جهل و نادانی است و یا از سر نافرمانی نسبت به اوامر الهی در پرهیز از تجاهر به فسق است، که هر دو باید مورد اقدام ناهیان منکر و ضابطان قانون قرار گیرند و مسئولان این امر را تنها موکول به مردم نکنند تا هر فرد خود به نهی از منکر در مقابل متجاهران و هنجارشکنان کنند، بلکه باید به وظائف خود در قبال این مهم عمل نمایند.

روز ۱۳ فروردین هر سال به نام روز طبیعت نامگذاری شد تا در آغازین روزهای بهاری، با رفتن به طبیعت و مشاهده حیات یابی گل و گیاه و طبیعت، به عظمت خداوند در تجدید حیات روز قیامت بیشتر و عملی تر پی ببریم، از طبیعت درس توحید و معاد بیاموزیم و اعتقاد به توحید و معاد برایمان «لیطمئن قلبی» شود. برای این امر مقدس در مکتب طبیعت که نباید خلاف آیین مکتب، که درس معرفت و اخلاق و معنویت است، خداوند را نافرمانی کرد.

اینکه عقل می‌گوید و انصاف و مروت در احترام به خون شهداء و خانواده‌های گرانقدر شهداء ایجاب می‌کند، حرمتداری ماه میزبانی خداوند و ماه برخورداری از خوان عنایات بیکران خداوند در روزهای قشنگ و پرفضیلت ماه مبارک رمضان است.

هرگونه هنجارشکنی در این روزها بویژه روز طبیعت (سیزده فروردین)، توهین به ملت بزرگ ایران و نقض قوانین این مملکت و قرار گرفتن در تقاطع برخورد است که چنین حرکتی، بهیچوجه در سیاق زندگی یک ایرانی متعهد به فرهنگ و هویت الهی این سرزمین نیست.
زینب فاطمی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳