تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۴۷۷۰۳۵
پلیس سوئد ۱۵ نفر را به دلیل تلاش برای جلوگیری از اقدام سلوان مومیکا در هتک حرمت دوباره به قرآن کریم بازداشت کرد.
۰
plusresetminus
سوئد؛ همدستی خود با شیطان را رو کرد
به گزارش بلاغ؛ در ادامه سیاست های اسلام ستیزانه کشورهای غربی ، پلیس سوئد ۱۵ نفر را به دلیل تلاش برای جلوگیری از هتک حرمت قرآن کریم بازداشت کرد.
«سلوان مومیکا» شهروند ساکن سوئد که در ماه های گذشته چندین بار در اقدامی موهن و اسلام ستیزانه، اقدام به هتک حرمت قرآن کرده است؛ این بار در منطقه «وارنهمستورگت مالمو»، که تعداد زیادی از مسلمانان در آن زندگی می‌کنند، اقدام به هتک حرمت قرآن کرد، اما این اقدام وی با اعتراض بسیاری از ساکنان مواجه شد و بیش از 100  معترض به سمت وی سنگ و بطری آب پرتاب کردند. با افزایش اعتراضات، پلیس سوئد به حمایت از مومیکا وارد عمل شد و بیش از 15 معترض را دستگیر کرد.
کشورهای سوئد و دانمارک طی ماه های اخیر به بهانه «آزادی بیان» مورد ادعای خود چندین بار مجوز هتک حرمت قرآن کریم توسط افراد تندرو را صادر کردند و در واقع با چراغ سبز و حمایت دولت این کشورها، موضوع اسلام ستیزی و هتک حرمت قرآن همچنان ادامه دارد.
ادامه اسلام ستیزی در کشورهای غربی درحالی است که این کشورها همواره مدعی آزادی بیان هستند. در واقع کشورهای غربی به طور عامدانه تفاوت بین آزادی بیان و تمسخر و توهین به مقدسات را نادیده می گیرند. آن ها مجوز لازم برای قرآن سوزی را صادر و از شخص هتاک به بهانه آزادی حمایت می کنند، در حالی که به افراد معترض به این هتاکی حمله و آن ها را ضرب و شتم یا دستگیر می کنند.
در واقع کشورهای غربی فقط زمانی دم از آزادی می زنند که زیر سوال بردن و توهین به موضوعاتی که مدنظر غرب است از جمله اسلام هراسی و اسلام ستیزی و توهین به مقدسات مسلمانان مطرح باشد و در غیر این موارد به شدت برخورد و محکوم می کنند، چنان که اکنون نیز به جای دستگیری شخص هتاک، افرادی که به وی اعتراض کرده اند، دستگیر شده اند.
«توبیاس بیلستروم» وزیر خارجه سوئد چندی پیش با اذعان به این که  انجام کارهای ضد اسلامی امری وحشتناک است، گفت که استکهلم خواستار تقویت روابط با کشورهای اسلامی است.
وی همچنین مدعی شد، این کشور هرگونه اقدام اسلام‌هراسانه را به شدت رد می کند و هتک حرمت قرآن یا هر کتاب مقدس دیگر، توهین‌آمیز است و بی‌احترامی به شمار می‌آید.
به رغم ابراز تاسف برخی مقامات سوئدی، دولت این کشور مدعی است که بر اساس  قوانین مخصوص حفاظت از آزادی بیان، نمی تواند مانع از انجام این اقدام شود.
اسلام ستیزی و نمود آن سوزاندن کتاب مقدس قرآن درکشورهای اروپایی با دیگر سیاست هایی چون پرونده سازی علیه مسلمانان، اهانت به مقدسات اسلامی، تبلیغات گسترده منفی علیه اسلام و مسلمانان و همچنین اعمال انواع تبعیض‌ها درباره آن ها حتی تهدید به سلب حق شهروندی سبب شده تا عملا مسلمانان در فشار مضاعف سیاسی و اجتماعی قرار بگیرند، موضوعی که برخلاف ادعاهای آزادی خواهی کشورهای غربی است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

جهاد خدمت‌رسانی در امتداد امیدآفرینی
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۸
شهدای مدافع حرم بهترین الگو برای جوانان
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۱
راهبرد گروه‌های جهادی تحقق شعار سال باشد
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۴
برخورد ساده‌انگارانه با پیچیده‌ترین پروژه
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۵
ناقوس مرگ در «انجیلسی»
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شایسته‌گزینی همچنان در انتظار نوبت
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴