تاریخ انتشاردوشنبه ۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۸
کد مطلب : ۴۶۴۸۲۶
دفاع به عنوان فرهنگی فراگیر در همه عرصه‌ها و در تمام زمان‌ها و مکان‌ها اگر برای احیای فرامین خداوند و تحقق وعده‌های پروردگار تداوم و استمرار بیابد، مقدس و واجد تکریم و تجلیل و الگوگیری است.
۰
plusresetminus
دفاع مقدس، امروز زنده‌تر از دیروز
به گزارش بلاغ؛ دفاع در مقابل هجوم ارتش بعث عراق، که از سوی بیش از ۸۳کشور جهان با محوریت دو بلوک قدرت شرق و غرب به سردمداری آمریکا و شوروی حمایت مالی، لجستیکی، نظامی، سیاسی و اعزام نیروهای رزمی پشتیبانی می‌شد، بدلایل فراوان دینی و ملی، مبارک بود و در پرتو ادامه مقاومت به مدت ۸سال، عنوان «مقدس» را به خوبی بر تارک خود قرار داد.
وقتی مقاومت بصورت فرهنگ عمومی وارد زوایای زندگی جامعه‌ای شود، تحمیل وابستگی،ذبونی و تسلیم به آن ملت کاری بس دشوار و در بسیاری از موارد از جمله به ملت ایران محال و ناممکن می‌شود.

 آنچه که کلید سرافرازی و افتخارآفرینی ملت ایران است، تعمیم و تعمیق فرهنگ مقاومت در زوایای زندگی روزانه شأن بر محور دین و رهبری «ولی فقیه» است که این تبعیت، ریشه در اعماق باور و اعتقاد و ایمان مردم دارد.
اگر نخبگان و فرهیختگان این ملت شریف توانستند ره صد ساله را یک شبه طی کنند، بواسطه الگوهایی همچون شهدای عارفی است که آنها مراحل صدساله عرفان و وصال را یک شبه پیمودند و به اعلا درجه نایل آمدند.

قرآن رهایی از خساراتی که دامن‌گیر همه انسان‌هاست را در سوره عصر مقید فرموده به تواصی به حق و مهمتر از آن، تواصی به صبر و مقاومت.

مقاومت در برابر همه مشکلاتی را که چه بصورت طبیعی و محدودیت‌ها پیش می‌آید و یا از سوی دشمنان و معاندان و ضدانقلابی ها تحمیل می‌شود. ممکن است بخشی از این مشکلات و معضلات، ناشی از سوءمدیریت باشد، که فرد مومن با کیاست و درایت، در مقابل معضلات با بهره‌گیری از فرهنگ مقاومت، از بروز ضایعه و آسیب‌ها جلوگیری بعمل می آورد.

نتیجه اعراض از مقاومت، فرصت سوزی و میدان دادن به دشمنان و خالی کردن دل دوستان است، که نمونه آن را در جریان فتنه‌های سال‌های اخیر بویژه در آشوب‌های این روزهای کشور شاهدیم. طبیعی است که وظیفه مهم بزرگترها به خصوص نخبگان، والدین، تحلیلگران و عناصر فرهیخته بویژه رسانه ملی، انتقال تجربه‌های تلخ و شیرین عدم بهره‌گیری از فرهنگ مقاومت برای نوجوانان و جوانان است. وقتی نسل پرانرژی جوان در مواجهه با کاستی‌ها و دنیایی از شایعات و مطالب دروغ در فضای مجازی، پادزهری از آگاهی و بصیرت را در اختیار نداشته باشد، نتیجه می‌شود فریب خوردن و گرفتار آمدن نوجوانان و جوانان از سوی جریان مزدور و وابسته به بیگانگان.

نمونه بقاء مقاومت در اثر مداومت یک کشور و برخورداری آن ملت از میوه‌های شیرین مقاومت را در بسیاری از عرصه‌های زندگی ملت ایران طی چهل و چهار سال اخیر بویژه از سال ۱۳۶۷ (پایان ظاهری جنگ)، می‌توان بوضوح مشاهده کرد. وقتی سیم خاردار به ایران نمی فروختند تا چه رسد به فروش سلاح و ادوات دفاعی، حال این ملت در پناه فرهنگ مقاومت به جایی رسیده که در اغلب زمینه‌ها جزء چهار کشور برتر جهان است، حال بماند که در برخی از عرصه‌ها رتبه اول جهان را دارد.

از فواید حیاتی توجه جدی و عملی به تجربه‌های مقاومت، رهایی از ابتلاء به نکبت بی بصیرتی و افتادن در دام های پیچیده دشمنان و شیاطینی است که با لطایف الحیل سعی بر اغواء و خدعه دارند آنچنانکه سرکرده گروهک کومله در ارتباط با آشوب اخیر به بهانه فوت مهسا امینی گفت: ما ماههاست خود را آماده کرده‌ایم تا بتوانیم از طریق تحریک مردم به شورش، به نظام اسلامی ضربه بزنیم..اعزام نیروهای آموزش دیده از خارج کشور به داخل و انتقال گسترده سلاح‌های گرم و سرد، بکارگیری گسترده فضای مجازی جهت تحریک مردم بویژه نوجوانان و جوانان با تولید انواع شایعات و دروغ‌ها و آموزش ساخت بمب و مواد آتش زا و...، گواه بر صدق ادعای سرکرده گروهک کومله است که هماهنگی شأن با داعش و گروهک‌های مسلح دیگر، نشانه وجود فرماندهی واحد در اجرای سناریوی به آشوب کشیدن ایران اسلامی است.

یکی از اهداف همراهی برخی از گروه‌های سیاسی داخلی به‌خصوص اصلاح‌طلبان، روحانیون منتسب به اصلاحات و سلبرتیها، تحت‌الشعاع قرار دادن حماسه اربعین، سفر موفق آیت الله رییسی به سازمان ملل، بویژه هفته دفاع مقدس بود که به نظرشان با تخریب گسترده و کشتن بیش از ۴۱ نفر، موفق بودند. آنها معتقدند فرصت سوزی تبیین علل موفقیت یک ملت مقاوم در مقابل دنیایی از کفر و نفاق در سالهای دفاع مقدس، بیشترین خسارتی است که به نوجوانان و جوانان کنونی این مملکت وارد آورده‌اند.

در هفته دفاع مقدس، بجای گفتگو و تبیین ابعاد مختلف دفاع مقدس از سوی کارشناسان و فرماندهان حاضر در میادین رزم، بویژه رزمندگانی که امروزه در کسوت دانشمند مشغول خدمت به خودکفایی در عرصه‌های علمی و صنعتی و...، کشور هستند، باید در آشوبها و خنثی کردن فتنه‌ها، انرژی‌شان صرف شود و نوجوانان و جوانان بجای آشنایی با دستاوردهای مقاومت با منشاء دفاع مقدس، در زمین دشمن به بازی بپردازند. البته این روزها نیز با فضاحت ضدانقلاب خواهد گذشت آنچنانکه واقعیت‌های موجود، این روی خود را بخوبی نشان داد و موجب آبروریزی بیش از پیش ضدانقلاب شد.

معنویت برآمده از خون پاک شهداء، قوی‌ترین پشتوانه انقلاب اسلامی و بهانه توجه خداوند و یاری حضرت ولی‌عصر(عج) به ملت ایران است که در فتنه اخیر، عاقبت سیاهی برای ذغال باقی خواهد ماند.
محمداسماعیل امام‌زاده
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲