تاریخ انتشارجمعه ۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۴
کد مطلب : ۴۴۸۶۶۲
انتخاب حسن نژاد، معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران به عنوان رییس ستاد انتخابات استان، به معنی سوت شروع روند انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان مازندران بود.
۰
plusresetminus
تشکیل ستاد انتخابات؛ باید ها و نباید ها
به گزارش بلاغ، احمد حسین زادگان، استاندار مازندران نیز ۲۹ بهمن ماه در جلسه با فرمانداران اظهار داشت: «وظیفه فرمانداران در انتخابات اجرای قانون، سلامت و امنیت انتخابات و مشارکت حداکثری مردم است و این مسئولیت؛ بدون هیچ گونه جانبداری در فرآیند برگزاری انتخابات باید انجام شود.»

حال که رسماً فعالیت ستاد انتخابات آغاز شده و استاندار محترم نیز دستور اجرای قانونمند و سالم با حضور حداکثری را ابلاغ کردند لازم است دستگاه های اجرایی و فرمانداران محترم علی الخصوص فرماندار محترم ساری با توجه به ماده ۶۱ و ۶۲ آیین نامه اجرایی شوراهای اسلامی شهر و روستا «مدت زمان مجاز تبلیغات 2 روز می باشد و این مدت از 8 روز مانده به روز اخذ رأی آغاز و تا 72 ساعت مانده به روز اخذ رأی پایان می یابد.» لازم  است در مرحله اول پس از شناسایی نامزد های احتمالی از چاپ عکس و مقالات ایشان در صفحات روزنامه، جلوگیری کنند.

با توجه به ماده ۶۳ آیین نامه اجرایی شوراهای اسلامی شهر و روستا مبنی بر ممنوعیت فعالیت انتخاباتی کارمندان در ساعات اداری بر فعالیت انتخاباتی کارمندان دولت و بخصوص هیات‌های ورزشی نظارت ویژه ای کنند.

و در مهم ترین موضوع از همین الان فکری به حال خرید و فروش رای در مناطقی که به این موضوع شهرت دارند و در انتخابات دور گذشته مجلس نیز تأثیرگذاری آن را بر انتخابات بر همگان مشخص شده بود بکنند.

بی شک انتخابات باید تجلی حماسه حضور مردم باشد و مواردی که به آن اشاره شد در گذشته باعث شده که شیرینی این حضور کمی به تلخی کشانده شود. حال که آقای حسن نژاد و فرمانداران تازه نفس هستند، انتظار می رود از همین شروع روند انتخابات با رعایت دقیق و جدی قانون جلوی تخلفات را بگیرند. مسلما کسانی که برای رسیدن به کرسی نمایندگی مردم چه در مجلس چه در شورا های اسلامی به هر نوع تخلف ریز و درشتی متوسل می شوند پس از انتخابات نیز دست به تخلفات دیگر خواهند زد.

شاید مماشات فرمانداران و مسئولین انتخابات در دوره های قبل با بی قانونی باعث شده که نامزدها در مورد تبلیغات زودهنگام احساس مصونیت کنند و فرمانداران و ستاد انتخابات با نقره داغ کردن اولین متخلفین، عزم جدی خود در اجرای دستورات آقای حسین زادگان نشان دهند.

محمد حسین سعیدی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳