تاریخ انتشارجمعه ۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۴
کد مطلب : ۴۴۸۶۶۲
انتخاب حسن نژاد، معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران به عنوان رییس ستاد انتخابات استان، به معنی سوت شروع روند انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان مازندران بود.
۰
plusresetminus
تشکیل ستاد انتخابات؛ باید ها و نباید ها
به گزارش بلاغ، احمد حسین زادگان، استاندار مازندران نیز ۲۹ بهمن ماه در جلسه با فرمانداران اظهار داشت: «وظیفه فرمانداران در انتخابات اجرای قانون، سلامت و امنیت انتخابات و مشارکت حداکثری مردم است و این مسئولیت؛ بدون هیچ گونه جانبداری در فرآیند برگزاری انتخابات باید انجام شود.»

حال که رسماً فعالیت ستاد انتخابات آغاز شده و استاندار محترم نیز دستور اجرای قانونمند و سالم با حضور حداکثری را ابلاغ کردند لازم است دستگاه های اجرایی و فرمانداران محترم علی الخصوص فرماندار محترم ساری با توجه به ماده ۶۱ و ۶۲ آیین نامه اجرایی شوراهای اسلامی شهر و روستا «مدت زمان مجاز تبلیغات 2 روز می باشد و این مدت از 8 روز مانده به روز اخذ رأی آغاز و تا 72 ساعت مانده به روز اخذ رأی پایان می یابد.» لازم  است در مرحله اول پس از شناسایی نامزد های احتمالی از چاپ عکس و مقالات ایشان در صفحات روزنامه، جلوگیری کنند.

با توجه به ماده ۶۳ آیین نامه اجرایی شوراهای اسلامی شهر و روستا مبنی بر ممنوعیت فعالیت انتخاباتی کارمندان در ساعات اداری بر فعالیت انتخاباتی کارمندان دولت و بخصوص هیات‌های ورزشی نظارت ویژه ای کنند.

و در مهم ترین موضوع از همین الان فکری به حال خرید و فروش رای در مناطقی که به این موضوع شهرت دارند و در انتخابات دور گذشته مجلس نیز تأثیرگذاری آن را بر انتخابات بر همگان مشخص شده بود بکنند.

بی شک انتخابات باید تجلی حماسه حضور مردم باشد و مواردی که به آن اشاره شد در گذشته باعث شده که شیرینی این حضور کمی به تلخی کشانده شود. حال که آقای حسن نژاد و فرمانداران تازه نفس هستند، انتظار می رود از همین شروع روند انتخابات با رعایت دقیق و جدی قانون جلوی تخلفات را بگیرند. مسلما کسانی که برای رسیدن به کرسی نمایندگی مردم چه در مجلس چه در شورا های اسلامی به هر نوع تخلف ریز و درشتی متوسل می شوند پس از انتخابات نیز دست به تخلفات دیگر خواهند زد.

شاید مماشات فرمانداران و مسئولین انتخابات در دوره های قبل با بی قانونی باعث شده که نامزدها در مورد تبلیغات زودهنگام احساس مصونیت کنند و فرمانداران و ستاد انتخابات با نقره داغ کردن اولین متخلفین، عزم جدی خود در اجرای دستورات آقای حسین زادگان نشان دهند.

محمد حسین سعیدی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲