تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۹
کد مطلب : ۹۹۲۲۴
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: همه گروه‌ها‌ی آموزشی و معلمان، مورد اعتماد مردم جامعه هستند، هیچ گروه و صنفی به اندازه معلمان پایگاه اجتماعی ندارند، معلمان سرمایه بزرگی برای جامعه محسوب می‌شوند.
۰
plusresetminus
تجلیل از خیرین مدرسه ساز شهرستان نکا
تجلیل از خیرین مدرسه ساز شهرستان نکا
به گزارش خبرنگار بلاغ، سید علی قاسمی در دوازدهمین آیین تجلیل از خیرین مدرسه‌ساز نکا با اشاره به اینکه بزرگترین خیر اصلی ذات انسان‌ها است و آنچه که انسان را انسان می‌سازد اندیشه والای اوست، اظهار کرد: وظیفه ما این است که به انسانیت افراد توجه کنیم، کسانی که انسانیت را پیدا کردند، چراغ راه دیگر انسان ها شدند.

وی اعتماد مردم به نظام آموزشی و آموزش‌وپرورش به‌عنوان سرمایه‌ای گرانبها حائز اهمیت دانست و افزود: همه گروه‌ها‌ی آموزشی و معلمان، مورد اعتماد مردم جامعه هستند، هیچ گروه و صنفی به اندازه معلمان پایگاه اجتماعی ندارد، معلمان سرمایه بزرگی برای جامعه محسوب می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در پایان حضور معلمان با تحصیلات بالا را افتخاری برای آموزش و پرورش خواند و گفت: بیش از 77 درصد معلمان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و تحصیلات عالیه هستند.

شناسایی و به حداقل رساندن مشکلات از اهداف همایش

همچنین در ابتدای این برنامه، مدیر آموزش و پرورش نکا، خیران مدرسه‌ساز را ایثارگران عرصه تعلیم‌وتربیت دانست که برای توانبخشی و فضاسازی فضاهای آموزشی شهرستان گام برمی‌دارند.

اضغر کارگر با اعلام آماری از فضای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آموزشی نکا، گفت: نکا دارای یکصد و 82 آموزشگاه، 17 هزار و 548 دانش‌آموز، یکصد و 52 مدرسه دولتی و 30 مدرسه غیر انتفاعی است که از این بین، 21 مدرسه تخریبی، 32 مدرسه بحران‌زا و 58 مدرسه سالم هستند.

وی با بیان اینکه از یکصد و 11 ساختمان آموزشی، 26 مدرسه با چهار هزار و 329 دانش‌آموز در مدرسه دو نوبته در حال تحصیل هستند، خاطرنشان کرد: شناسایی مشکلات آموزشی شهرستان و به حداقل رساندن مدارس تخریبی و دونوبته توسط خیرین از جمله اهداف برگزاری دوازدهمین جشنواره خیریین مدرسه ساز شهرستان نکا است.

مدیر آموزش و پرورش نکا خیران را الگو، اسوه و نمونه کاملی از الگوی ایثارگری برای دانش‌آموزان توصیف کرد و افزود: در سال جاری دو میلیارد تومان توسط خیران به آموزش‌وپرورش کمک شده است.

مسئول مجمع خیران مدرسه‌ساز نکا با اعلام اینکه با کسب رتبه برتر جشنواره جابر، موفقیت و کسب رتبه زیر هزار 57 دانش آموز نکایی، قرار گرفتن در تراز علمی متوسط آینده علمی، شهرستان نکا می‌تواند سرآمد باشد، تصریح کرد: از این فرصت می‌توان برای آینده استفاده کرد، مغز متفکر و نبوغ بی‌پایان دانش‌آموزان توسعه یک کشور موفق را رقم می‌زند.

وی اضافه کرد: خیر، فقط مدرسه‌سازی نمی‌کند بلکه با قدم در این راه گرانبها، انسان‌سازی دانش‌آموزان را برعهده داشته و انسانیت را به دانش‌آموزان تزریق می کند، فراهم کردن فضای مطلوب از جمله دغدغه‌های مسئولان آموزشی در هر شهرستانی بوده که خوشبختانه با همت خیّرین این مشکل رفع می‌شود.

کارگر در پایان گفت: طی سه سال اخیر، 250 دانشجوی شهرستان در دانشگاه فرهنگیان راه یافتند، آینده و سرمایه شهرستان نکا در جان و دل دانش آموزان است.
منبع : نکا آنلاین
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴